اخبار داغ

انتظار روستائیان برای داشتن جاده مناسب کی پایان می‌یابد؟

نبود زیر ساخت مناسب حمل و نقل؛ سد راه توسعه روستاها/ بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی نیازمند آسفالت است

نبود زیر ساخت مناسب حمل و نقل؛ سد راه توسعه روستاها/ بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر راه روستایی نیازمند آسفالت است
خاکی بودن، آسفالت نامناسب، نیمه تمام بودن پروژه های راه های روستایی، صعب العبور بودن و ... سدی در برابر توسعه و رونق در روستاها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، راه‌های اصلی و فرعی روستایی تنها امکان دسترسی مردم روستاها به یکدیگر، شهرها و استفاده از تمامی خدمات مورد نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

خاکی بودن، آسفالت نامناسب، نیمه تمام بودن پروژه های راه های روستایی، صعب العبور بودن و ... از جمله مشکلات برخی از جاده های روستایی خراسان جنوبی است که همواره مورد درخواست مردم برای پیگیری است.

,

خراسان جنوبی ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.

,

در تمامی شهرستانهای خراسان جنوبی روستاهایی هستند که راه روستایی خاکی، آسفالت نامناسب یا پروژه در حال اجرای نیمه تمام و مشکلات مالی دارند.

,

شهرستان درمیان یکی از شهرستانهای وسیع با جمعیت روستایی بالایی است که وضعیت راه های روستایی این شهرستان نیز قابل قبول نیست و چندین پروژه نیمه تمام دارد که بعضا با طول بسیار کم بیش از ۱۰ سال میشود به پایان نرسیده است.

,

اوضاع نامناسب جاده های روستایی بخش مرکزی درمیان

, اوضاع نامناسب جاده های روستایی بخش مرکزی درمیان, اوضاع نامناسب جاده های روستایی بخش مرکزی درمیان,

برای نمونه در این شهرستان در بخش مرکزی جاده روستاهای دونخی، کلاته نظر، قیک و سایر روستاهای اطراف بیش از دو سال می‌شود که برای آسفالت، زیرسازی شده و طبق اظهارات مسئولان قرار بود این ۱۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال ۱۳۹۹ به پایان برسد که در حال حاضر بعد از گذشت یکسال و نیم به پایان نرسیده و طبق اظهارات مردم این روستاها بحث هایی در مورد جابجایی اعتبار این پروژه مطرح است.

,

راه روستایی بیدسک، نگینان، منند و چند روستای دیگر در بخش قهستان نیز وضعیت نامناسبی داشته و پروژه در دست اجرا اما به اتمام نرسیده است.

,

راه آسفالته روستایی حدفاصل روستاهای گسک، آویجان، فیزیک و زارگز در بخش میاندشت درمیان نیز بسیار خراب و نیازمند روکش آسفالت است.

,

وضعیت نامناسب جاده اسدیه ـ سربیشه

, وضعیت نامناسب جاده اسدیه ـ سربیشه, وضعیت نامناسب جاده اسدیه ـ سربیشه,

جاده اسدیه ـ سربیشه که یکی از جاده های اصلی و مورد تردد بسیار زیادی است وضعیت خوبی ندارد و مورد گلایه رانندگان و افرادی که از این مسیر تردد میکنند، است.

,

حسینی یکی از اهالی شهرستان درمیان در مورد جاده اسدیه ـ سربیشه در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: بیش از سه سال است فضای مجازی شهرستان درمیان از جمله کمپین اسدیه را خسته کرده ایم تا شاید مسئولین محترم راهداری، جاده اسدیه ـ سربیشه را مرمت نمایند اما متاسفانه شاهد این واقعیت هستیم که مسئولین مربوطه فقط هر چند ماه یکبار مقداری آسفالت بی کیفیت را با گاری و بیل در چاله های مربوطه می ریزند و قبل آن زیر ساخت معبر را مرمت نمی کنند.

,

وی با بیان اینکه نبود ریرساخت مناسب حمل و نقل سدی در برابر توسعه و رونق روستا های است، افزود: این امر سبب شده لکه گیری های اداره راهداری از کمترین و بدترین سطح کیفیت برخوردار باشد هر چند که هر بار پس از اعتراض از مسیر ۳۰ کیلومتری گدار سربیشه درمیان یک الی دو کیلومتر لکه گیری می‌شده که آن هم اصلا از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

,

, ,

این شهروند درمیانی بیان کرد: حال اینجا برایمان جای سوال دارد که آن طرف گدار (سمت سربیشه) لکه گیری آسفالت بنحو مطلوب و با کیفیت عالی انجام می‌شود و پس از لکه گیری حداقل با ماشین اداره از روی چاله ها چند بار تردد می کنند تا آسفالت بخوابد اما این طرف گدار(سمت درمیان) با گاری و بیل چاله هایی که بیشتر شبیه به چاه شده اند را مدیریت می کنند و این امر موجب نارضایتی شهروندان شهرستان درمیان شده که چرا مدیریت جاده مربوطه بین دو شهرستان درمیان و سربیشه اینقدر با هم تفاوت دارد.

,

حسینی گفت: این مسیر فقط نیازمند روکش است و با توجه به پیگیری های زیادی که در این زمینه داشته ایم اداره راهداری بیان کرده مطالعات صورت پذیرفته اما نبود اعتبارات سبب شده نتوانیم مسیر را روکش کنیم.
وی با بیان اینکه ماشین اینجانب مدل ۱۴۰۰ است و هر روز دو بار از این مسیر عبور میکنم، اظهار کرد: تا حالا دو لاستیک از ماشین ترکیده و یک بار جلوبندی ماشین را برای تعمیر به تعمیرگاه بردم.

,
,

این شهروند درمیانی خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم پاسخگویی مدیر راهداری شهرستان خدمات نظام را زیر سوال میبرد.

,

۵۰۰ کیلومتر راه های روستایی نهبندان نیازمند بهسازی

, ۵۰۰ کیلومتر راه های روستایی نهبندان نیازمند بهسازی, ۵۰۰ کیلومتر راه های روستایی نهبندان نیازمند بهسازی,


از دیگر شهرستانهایی که راه های روستایی نامناسب، خاکی و پروژه های چندین ساله نیمه تمام دارد شهرستان مرزی و کم برخوردار نهبندان است.

,
,

شهرستان نهبندان نیز دارای روستاهای زیادی است و درصد قابل توجهی از روستاهای این شهرستان فاقد راه روستایی مناسب است.

,

برای نمونه آسفالت راه روستایی محمد آباد بیچند یکی از راه هایی است که به معنای واقعی آسفالت با خاک یکسان شد و علی رغم پیگیری های مکرر از سال ۹۹ در این رسانه اقدامی انجام نشده است.

,

آبان ماه سال ۱۳۹۹ گزارشی با عنوان “گلایه اهالی محمدآباد بیچند از وضعیت نامناسب آسفالت جاده روستا/ فرماندار نهبندان: رفع مشکل راه ها در حال انجام است” در پایگاه خبری خاورستان منتشر شد.

,

مجدد اردیبهشت ماه سال جاری نیز گزارشی دیگر با عنوان"یکسان شدن آسفالت جاده “محمدآبادبیچند” با خاک/ بی توجهی به راه‌های روستایی صدای نماینده را درآورد" در این رسانه منتشر شد و مسئولان وقت شهرستان قول هایی دادند اما دریغ از کمترین اقدام تاکنون.

,

در این گزارش مجید بیکی فرماندار وقت نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به طور کلی یکی از مهمترین مشکلاتی که در شهرستان نهبندان داریم در حوزه راه‌های روستایی است.

,

وی افزود: شهرستان نهبندان به دلیل پهناوری و طول راه‌هایی که دارد مشکلات موجود در بخش راه‌های روستایی بیشتر احساس می‌شود.

,

فرماندار وقت نهبندان گفته بود: امیدواریم با مصوبه اختصاص قیر که در شورای نگهبان تصویب شده مقداری به عملیات روکش آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان نهبندان کمک کرده و کار سرعت ببخشد.

,

صادقی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان در اردیبهشت سال جاری، اظهار کرد: طول جاده روستای محمدآباد بیچند سه کیلومتر است و دهه ۸۰ روکش آسفالت سطحی داشته و چون آسفالت سطحی و مناسب نبوده به مرور زمان تقریبا خراب شده است.

,

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان نهبندان بیان کرد: از این دست جاده‌های روستایی نامناسب در سطح شهرستان نهبندان زیاد است و تقریبا از حدود ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی نیاز به بهسازی دارد که یکی جاده روستای محمدآباد بیچند است.

,

وی اظهار کرد: بهسازی جاده‌های روستایی در شهرستان نهبندان نیازمند اعتبارات قابل توجه و عنایت راهداری استان به این شهرستان است چراکه اعتبارات شهرستانی کفاف این همه جاده روستایی نامناسب را نمی‌کند و از طرفی آسفالت جاده‌های روستایی هزینه و قیر زیادی نیاز دارد.

,

وضعیت راه های روستایی در شهرستان سربیشه نیز مناسب نیست و بارها نماینده شهرستانهای نهبندان و سربیشه در این خصوص از مسئولان مطالبه گری کرده است.

,

مصطفی نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از راه های روستایی شهرستان سربیشه با بیان اینکه شمال بخش مود روستاهای زیادی دارد که راه دسترسی مناسب به مرکز شهرستان سربیشه ندارند، گفت: این موضوع باعث ایجاد نارضایتی های اجتماعی بین مردم شده که باید مرتفع شود.

,

۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی خوسف نیازمند مرمت

, ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی خوسف نیازمند مرمت, ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی خوسف نیازمند مرمت,

راه های روستایی در شهرستان خوسف نیز وضعیت مناسبی ندارد به گونه ای که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان خوسف نیاز به مرمت و بهسازی دارد.

,

وی بیان کرد: دوراهی خوسف تا معدن قلعه‌زری و بصیران ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که مسیر دسترسی ۵۰ روستای شهرستان‌های نهبندان و خوسف را شامل می‌شود.

,

شهرستان قاین نیز از دیگر شهرستانهایی است که راه های روستایی آن نیازمند مرمت و بهسازی است.

,

دو هزار کیلومتر طول راه های بین شهری و روستایی در قاین

, دو هزار کیلومتر طول راه های بین شهری و روستایی در قاین, دو هزار کیلومتر طول راه های بین شهری و روستایی در قاین,

سید علی اکبر قریشی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین، گفت: شهرستان قاین دارای بیش از دو هزار کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه ساله به تناسب اعتبارات و در برنامه این اداره قرار می گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها در سالجاری ، اجرای حداقل ۴۵ کیلومتر انواع روکش که در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی پیش بینی شده اجرایی خواهد شد.

,

۲۷۰ کیلومتر راه خاکی در بشرویه
محمد خیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بشرویه نیز گفت: راه‌های خاکی روستایی حوزه این شهرستان ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که سالیانه بطور مستمر و حداقل هر محور دو مرتبه درسال موج تراشی می شود.

,
,

وی افزود: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات استانی بیشتر است.

,

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سفر خرداد ماه سال جاری به استان قول همکاری های لازم در بحث توسعه راه های فرعی و روستایی را داده است.

,

بیش از ۵ هزار کیلومتر راه  روستایی آسفالت شده است

, بیش از ۵ هزار کیلومتر راه  روستایی آسفالت شده است, بیش از ۵ هزار کیلومتر راه  روستایی آسفالت شده است,

 

,

, ,

اسدالله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در مورد راه های روستایی استان در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد:راه های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل؛ حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

, خاورستان،,

وی افزود: در خراسان جنوبی ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و بیان کرد:از این محل ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت راه‌های روستایی و حذف نقاط حادثه‌خیز استان مصوب شده که ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

جلال‌زاده عنوان کرد: از محل این اعتبارات، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی خراسان جنوبی مصوب شده که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان آن به استان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بهسازی و آسفالت ۵۷  کیلومتر راه روستایی خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۵ کیلومتر راه روستایی استان با صرف هزینه ۱۶۲ میلیارد ریالی احداث  و همچنین ۴۲ کیلومتر راه روستایی با صرف هزینه ۲۲۰ میلیارد ریالی  برای بهره مندی مردم آسفالت و روکش شده است.

جلال زاده با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستا موجب توسعه بیش از پیش می‌شود، افزود: در حال حاضر۸۶ هزار و ۸۹۳ خانوار روستایی در استان از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند، که پیش بینی شده تا پایان شهریور ماه نیز  ۴۵ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان آسفالت شود.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات ساخت و بهسازی راه های روستایی مذکور ، درصد برخورداری از نعمت راه آسفالته به ۹۷.۴ درصد از نظر تعداد روستا افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده که با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه