اخبار داغ

با اعزام مستقیم به مجارستان؛

قمار بزرگ کادرفنی تیم ملی کشتی روی حسن یزدانی؛ شوریِ آب‌نمک زیر زبان کامران!

قمار بزرگ کادرفنی تیم ملی کشتی روی حسن یزدانی؛ شوریِ آب‌نمک زیر زبان کامران!
کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با اعزام حسن یزدانی به تورنمنت مجارستان آن هم به تنهایی، ریسک بزرگی روی آمادگی این ستاره کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ با حذف ناباورانه دیوید تیلور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا موسوم به «فاینال ایکس» در برابر قهرمان زیر 23 ساله‌های جهان یعنی آروم باروکس، خیال خیلی‌ها از بابت رفع خطر احتمالی ششمین پیروزی گربه‌سیاه آمریکایی در هفتمین مصاف او با حسن یزدانی، قهرمان جهان و المپیک در فینال احتمالی المپیک راحت شد.

این موضوع اما دیری نپائید؛ چرا که سبک کشتی تهاجمی و انفجاری ستاره جوان این روزهای کشتی جهان نشان داده که قاتل تیلور، هرگز حریف ساده‌ای برای قهرمان 9 مداله جهان و المپیک نیست؛ آن هم در شرایطی که حسن یزدانی ماه‌هاست جراحی سخت و سنگین کتف را پشت سر گذاشته و به فاصله 3 ماه تا المپیک، هنوز هم به شرایط آمادگی کامل و اردوهای تیم ملی برنگشته است.

از این رو پیش‌بینی می‌شد که کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از کامران قاسم‌پور، حریف تمرینی دیرینه و دوست همیشگی حسن برای این وزن به عنوان کارت پنهان استفاده کند؛ موضوعی که با دعوت عجیب از او به وزن 97 کیلوگرم یعنی همان وزنی که صاحب دوبنده‌اش در المپیک 2024 کسی جز امیرعلی آذرپیرا نیست، به نوعی تأیید شد چرا که کامران برای وزن 86 کیلوگرم در تیم ملی حاضر شده بود.

روز گذشته اما فدراسیون کشتی طی اطلاعیه‌ای غیرقابل انتظار و در حالی که همه منتظر اعزام هم‌زمان کامران و حسن به تورنمنت رنکینگ‌دار پولیاک‌ایمره مجارستان بودند، اعلام کرد که حسن یزدانی به تنهایی به این تورنمنت اعزام شده و در صورت جلب نظر کادرفنی، همین مبارزه به مثابه ورود به چرخه انتخابی تلقی شده و وی ملی‌پوش نهایی ایران در المپیک خواهد بود.

سرابِ پیش پای کامران!

در این بین اما نقش کامران قاسم‌پور مشخص نیست. قهرمان 2 دوره پیاپی جهان که زیرگیری ایرانی به شاخصه اصلی کشتی وی تبدیل شده و بسیار چشم‌نواز و تاکتیکی کشتی می‌گیرد، اکنون هم از گندم ری مانده و هم از خرمای بغداد. کامران با وجود 2 دوره مصدومیت کشاله و همسترینگ و یک جراحی فتق، شرایطی مانند حسن داشت و تاکنون به چرخه ورود نکرده بود.

انتظار می‌رفت بین یزدانی و قاسم‌پور، کشتی‌گیری که بهترین نتیجه را در تورنمنت مجارستان گرفته پس از رعایت مفاد چرخه انتخابی و حتی مبارزه رودررو در صورت نیاز، راهی فرانسه شود اما با این اقدام کادر فنی اکنون قاسم‌پور شانس حضور در المپیک را به احتمال زیاد از دست داده و تنها در صورت تشدید مصدومیت یزدانی یا عملکرد متزلزل او، شانسی برای این رویداد مهم خواهد داشت.

قاسم‌پور بی‌شک می‌توانست در وزن المپیکی دیگر خودش را بیازماید اما تدابیر عجیب کادرفنی باعث شده تا او اکنون بلاتکلیف و شاید هم در آب نمک باقی بماند. از آن گذشته، مشخص نیست اگر حسن یزدانی در مجارستان نتیجه نگرفت، به چه متر و معیار و تضمینی کامران می‌تواند بدون حضور در یک تورنمنت آماده‌سازی، راهی پاریس شده و المپین ایران باشد.

انگار تاریخ در المپیک 2004 آتن تکرار شده و اتفاقی که آن سال‌ها برای علی‌رضا دبیر و کتف آسیب‌دیده‌اش رخ داد، حالا در حال تکرار برای یزدانی است. منتها اکنون دستاویزی به اسم چرخه انتخابی وجود دارد و در عین حال باگ‌هایی که از این چرخه خارج می‌شوند، ترمیم نشده و دست سرمربی‌ها را در صورت عدم موفقیت برای بهانه‌جویی و تمسک به قانون بد باز گذاشته‌اند.

نکته جالب این‌جاست که در بیانیه فدراسیون کشتی صحبتی از نتیجه گرفتن یزدانی برای حضور در المپیک به میان نیامده و صرف آمادگی جسمانی وی، شرط لازم و کافی برای سفر حسن به پاریس بیان شده. موضوعی که به نظر صرفاً یک تعارف می‌آید و بدون هیچ پیش‌شرطی، می‌توانیم سومین المپیک پیاپی را برای پادشاه کشتی جهان متصور باشیم.

بیش‌تر بخوانید؛
هشدارهای قهرمانی کشتی آزاد در آسیا؛ ۳ طلایی که به سادگی از دست رفت!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه