اخبار داغ

رئیسی در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری:

معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند/ غزه حقیقت غربی ها را نشان داد

معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند/ غزه حقیقت غربی ها را نشان داد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند، گفت: رب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده است و غزه حقیقت آنها را نشان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری اظهار کرد: مردم باید اقامه عدالت کنند . عدالت سعادت انسان را تامین می کند. این‌ آموزش ها در خانواده، مدرسه و مسجد باید ارائه شود. در مدرسه باید حق خواهی و عدالت‌خوای و توجه به جامعه سعادتمند و عقبی در ذهن دانش آموزان شکل بگیرد. حل بسیاری از مسائل ما در مدرسه شکل می گیرد. شاکله و ذهن دانش آموز در مدرسه با محوریت معلمان شکل می گیرد.

وی ادامه داد: اولین معلم بشر ذات مقدس حق است. معلم بعد از خدا، جناب آدم است و او در مقام معلمی قرار گرفت. آنچه به بشرت امروز آموخته شده توسط پیامبر(ص) و امام علی(ع) است. می‌گویند معلم اول ارسطوست که حرف درستی است، ولی ارسطو و فارابی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: تربیت امر بسیار مهمی است و مربی ما نبی مکرم اسلام(ص) و امام علی (ع)و اولیای دین هستند.نظم ، قانونداری و انضباط اجتماعی و اقتصادی اهمیت دارد و همه این مسائل در گرو تربیت است.  مبارزه با فقر، تبعیض و فساد، راستی، قانونمداری در گرو تربیت است. بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر مسائل تربیتی است. زنجیره‌های تربیت باید مکمل یکدیگر بوده و تربیت در مدارس را تکمیل کند. باید از نقش معلمان در تربیت و ارتقای اخلاق و علم تقدیر کرد.

راه صیانت از دانش آموزان، ساخته شدن آنها در مدرسه است

رئیسی در ادامه با بیان اینکه معلمان می توانند از شبیخون فرهنگی نسبت به دانش آموزان صیانت کنند ، تصریح کرد: ابزار ارتباطی در اختیار بشر است. راه صیانت از دانش آموزان، ساخته شدن آنها در مدرسه است. محدودیت و ممنوعیت ممکن نیست. این ابزار باید در تربیت و ارتقای علمی و فرهنگی قرار گیرد . آسیب هایش به حداقل برسد. ما خودمان الان می توانیم برنامه نویسی کنیم. از این ابزار برای ارتقای علم و دانش باید استفاده کنیم و این بر عهده شما معلمان، مدرسه و دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: غرب در باغ سبز نشان می داد، اما الان واقعیت آنها بر همه روشن شده است و غزه حقیقت آنها را نشان داد. به برکت خون شهدا و کودکان غزه، پرده و نقاب از چهره نفاق کنار رفته و حقیقت  روشن شده که ادعاهای آنها پوچ است. امروز بیش از گذشته نگاه به شما معلمان ، مدارس و دانشگاه ها است.  

معلمان تلاش کنید گره ذهنی دانش آموزان را باز کنید

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما معلمان تلاش کنید گره ذهنی دانش آموزان را باز کنید، اگر این گره باز نشود، به مساله تبدیل می شود. ارتباط معلم و دانش‌آموز می تواند نقش مهمی در حل مسائل آنها داشته باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه