اخبار داغ

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌‌غربی:

دفتر هیات نظارت حزبی و جناحی نیست/ دین خود را به دنیای دیگران نخواهیم فروخت

دفتر هیات نظارت حزبی و جناحی نیست/ دین خود را به دنیای دیگران نخواهیم فروخت
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌‌غربی گفت: به تبع شورای نگهبان دفتر هیات نظارت حزبی نیست و ملاک کارکرد و فعالیت " مر قانون" است و دین خود را به دنیای دیگران نخواهیم فروخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام میرابوالقاسم موسوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان اظهار کرد: ۱۲ عضو شورای نگهبان، بازوانی اجرایی برای تطبیق قانون بر شرع مقدس در اختیار دارند و در انتخابات یک شبکه نظارت در سراسر کشور وجود دارد که برای جلوگیری از استحاله آن باید دائما رصد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: اگر قرار است نظارت دقیقی ایجاد شود، نمی‌توان صرفا به زمان انتخابات بسنده کرد بنابراین شبکه‌های نظارت همواره در طول سال در حال فعالیت هستند‌.

,

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌‌غربی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار ناظر امین در انتخابات مختلف در آذربایجان‌غربی فعالیت داشتند و ۱۰ هزار ناظر ذخیره نیز در استان داریم که ارتباط مستمر و دوره‌های آموزشی به روز با آنها وجود دارد و در طول سال برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی جهت آموزش این ناظران برگزار می‌‌شود.

,

وی با بیان اینکه، شورای نگهبان یکی از مظلوم‌ترین نهادی است که با اقتدار و صلابت فعالیت می‌کند، افزود: مدافعان مردم‌سالاری دینی سر بزنگاه به کمک نظام آمده و با نظارت دقیق بر انتخابات این کار را به سرانجام می‌رسانند.

,

موسوی تصریح کرد: به تبع شورای نگهبان دفتر هیات نظارت حزبی نیست و ملاک کارکرد و فعالیت مر قانون است و دین خود را به دنیای دیگران نخواهیم فروخت.

,

وی در خصوص ضرورت وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی افزود: نظارت بر انتخابات در همه دنیا وجود دارد و در کشور ما هم یک نهاد برای تفسیر قانون اساسی بنام شورای نگهبان از بطن قانون تشکیل شده است و مصوبات مجلس را بر اساس شرع و قانون مورد بررسی و تصویب قرار می دهد.

,

موسوی بیان کرد: هیچ تفاوتی برای هیات نظارت ندارد مردم به چه کسی رای می دهند و ملاک مجموعه قانون است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه