اخبار داغ

تشکر هاشمی در گفتگو با دانا مطرح کرد:

جولان اتوبوس های دیزلی به جای اتوبوس های برقی در سطح شهر

جولان اتوبوس های دیزلی به جای اتوبوس های برقی در سطح شهر
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران در خصوص تردداتوبوس های دیزلی درسطح شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص تردد تعدادی از اتوبوس های مسافر بری نو درسطح شهر که قرار بود برقی باشند، امابه سیستم برقی تجهیز نیستند، گفت: این اتوبوس‌ها دیزلی هستند و به دلیل عدم شروع خط تولید صنعتی و انبوه اتوبوس‌های برقی توسط تولیدکنندگان داخلی تعدادی از این نوع اتوبوس های دیزلی را به ناوگان حمل و نقل تجهیز کرده ایم.

وی گفت: قراردادهایی با تولیدکنندگان بسته شده است که اتوبوس‌های برقی را آن‌ها تأمین کند، اما در واقع، هنوز به تولید صنعتی و انبوه این اتوبوس‌ها نرسیده‌ایم.

خط تولید اتوبوس های برقی هنوز شروع به کار نکرده است

وی گفت:با توجه به مشکلات و تردد های مردم، امکان ندارد که آنها را به صبر تشویق کنیم تا اتوبوس‌های برقی تولید شود و این اقدام انجام شد تا نقل و انتقال مردم با سهولت بیشتری انجام شود.

تشکری هاشمی افزود: باید توجه داشت که تمامی این اتوبوس‌ها استاندارد‌های اجباری کشور را دارند و تولید داخلی هستند. البته، این اتوبوس‌ها تعداد زیادی ندارند و تا زمانی که قراردادها کامل نشود، مسیرهای طولانی را پیش رو خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران تاکید کرد: از این اتوبوس های دیزلی بیشتر در بخش خصوص استفاده می شود و عمر مفید و قابل توجهی هم دارند، هر چند عمر مفید برای این وسایل نقلیه بیشتر به کیفیت نگهداری از اتوبوس برمی‌گردد، تا به نوع وسیله نقلیه که در حال تردد در سطح شهر است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه