اخبار داغ

یک اقتصاددان در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

مشارکت مردم در تولید باید منتج به توسعه اقتصادی شود نه رونق اقتصادی

 مشارکت مردم در تولید باید منتج به توسعه اقتصادی شود نه رونق اقتصادی
یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اهمیت نگاه مردم به مشارکت در تولید گفت: این مشارکت در کوتاه‌مدت باید منتج به توسعه اقتصادی شود نه رونق اقتصادی.

حبیب‌الله انصاری استاد اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ الزامات دستیابی به شعار سال و اقدامات لازم در زمینه جهش تولید با مشارکت مردمی اظهار کرد: در زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و به‌خصوص تولید، باید نگاه ما به این موضوع باشد که مردم باید یک وابستگی روحی و احساسی و ملی را با بدنه اقتصاد و چرخش تولید که برگرفته از توسعه اقتصادی است را داشته باشند.

همراهی مردم در تولید منتج به توسعه اقتصادی می‌شود

وی افزود: این همراهی و نگاه مثبت مردم در نهایت منتج به توسعه اقتصادی در همه زمینه‌ها خواهد شد.

این اقتصاددان گفت: مردم باید حامی باشند و در موضوع تولید این اعتقاد راسخ را داشته باشند که اگر با نقصان‌هایی در ساختار کیفیت اقتصادی را مشاهده می‌کنند باید اظهارنظر کنند و نکات ضعف و قدرت را مطرح کنند و بدانند و به این نتیجه برسند که این موضوعات و اظهارنظرهای مردمی برای تولیدکننده و دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران اقتصادی اهمیت دارد.

مردم پشتیبان اقتصاد و تولید هستند

وی تصریح کرد: نقش مردم در حمایت باید در این چهارچوب قرار بگیرد که مردم بگویند پشتیبان اقتصاد و تولید هستند و مهم است که نگاه مردمی یک نگاه جستجوگر ذهنی باشد و آنچه که می‌بینند را تجزیه‌ و تحلیل کنند و به‌گونه‌ای توجیه شده باشند که این توجه را پیدا کنند که نگاهشان به تولید و خدمات پیکره صنعت باشد و نتایج این حرکت را کارشناسانه و مثمرثمر ببینند، می‌فهمند که اظهارنظر مردمی می‌تواند در راستای توسعه کمی و کیفی مؤثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع تولید و مشارکت مردمی، گفت: تولید به‌خاطر توسعه اقتصاد کشور است و توسعه اقتصاد منتج از توسعه صنعتی در ابعاد مختلف است و خود صنعت پدیده‌ای است که از ابتدای زایش آن تحول و تکامل در آن وجود داشته و ما صنعت را باید پدیده‌ای ببینیم که با مشارکت مردمی به‌سوی تکامل در حرکت است.

 مشارکت مردم در تولید (در کوتاه مدت) باید منتج به توسعه اقتصادی شود نه رونق اقتصادی

انصاری در پایان تأکید کرد: این مشارکت در نهایت در کوتاه‌مدت باید منتج به توسعه اقتصادی شود نه رونق اقتصادی زیرا توسعه اقتصادی یک موضوع بادوام است و در بلندمدت به‌خودی‌خود رونق اقتصادی پایدار را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به‌عنوان ریلی در اقتصاد عمل کند.

الزامات دستیابی به شعار سال و اقدامات لازم در زمینه جهش تولید با مشارکت مردمی از زبان یک استاد اقتصاد:


 

بیشتر بخوانید:

خصوصیات مدیر اقتصادی مردم پایه و نقش عدالت در اقتصاد مردم‌نهاد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه