اخبار داغ

در نشست زنان منتخب راه یافته به دور دوم انتخابات:

گلپور: مادرخوانده های سیاسی دست از سهم خواهی بردارند/ قیصری:ضرورت نظارت بر بی بند و باری های فضای مجازی

گلپور: مادرخوانده های سیاسی دست از سهم خواهی بردارند/ قیصری:ضرورت نظارت بر بی بند و باری های فضای مجازی
نشست بانوان منتخبان راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس پیش از ظهر امروز با حضور سمیه رفیعی، قمصریان و گلپور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زینب قیصری در نشست بانوان راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس تهران درباره مقوله حجاب با اشاره به اینکه بحث حجاب اجتماعی است و نمی توان فردی درباره آن تصمیم گرفت اساسا معتقدم بسیاری از فرآیند اصلاح نگاه به حجاب زن در حوزه آموزش است. اما با توجه به اینکه مقوله حجاب خواسته مردم است و باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام ارتقا کشور جنسیت را دخیل نکردیم که مسیر برای زنان و مردان یکسان هموار باشد گفت: وقتی نظام ارتقا درست باشد شایسته سالاری محقق می شود. نقش فراکسیون زنان بسیار پر رنگ خواهد بود.

قیصری تصریح کرد: با تغییر دولت ها بیشترین تاثیر را معاونت زنان متحمل می شود البته اساسا حوزه زنان و خانواده ذیل دولت نباید باشد بلکه باید مستقل باشد تا سیاست های کلان در این حوزه دستخوش تغییر نباشد.

وی با اشاره به اینکه امروز ناترازی هایی در حوزه نفت و انرژی داریم گفت: علاوه بر تحریم رویکردهای مدیریتی موجب شد که در این حوزه مشکلات جدی داشته باشیم. مجلس آینده باید یک تغییر نگاه در حوزه انرژی داشته باشیم. ۳۰۰ میلیون متر مکعب ناترازی در حوزه گاز داریم. پتروشیمی ها متاثر از این مقوله هستند و باید جلوی این روند گرفته شود.

قیصری با بیان اینکه عمده این مشکلات در حوزه مصرف است که می توان آن را حل کرد ادامه داد: دولت در جایگاه مصرف حدودا ۱۵ درصد اتلاف داریم که اگر رفع شود به کاهش ناترازی کمک می کند.

وی در حوزه بنزین تصریح کرد: دولت آینده باید در بحث افزایش ظرفیت بنزین و کنترل مصرف ورود کند، پتر پالایش ها ایجاد نشدند و باعث عقب ماندگی شد، ماشین های فرسوده، قاچاق بخشی از مشکلات است.

قیصری گفت: موافق واردات خودرو هستم البته باید مجلس آینده با دال مرکزی بهینه سازی سوخت اصلاحاتی را در دستور کار قرار دهد. برنامه‌ها در حوزه انرژی باید به طور کامل اجرایی و بر آن نظارت شود.

وی درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: برخورد با بی بند و باری های فضای مجازی مطالبه مردم است و از طرف دیگر بسیاری از کسب و کار ها در این فضا دچار مشکل شدند.

قیصری ادامه داد: قبول دارم که در فضای مجازی بی بند و باری وجود دارد اما با فیلترینگ موافق نیستم باید نظارت بی بند و باری های فضای مجازی نظارت شود.

گلپور: اثر مدیریتی زنان نخبه که نه عروس آیت اللهی هستند و نه دختر وزیر  در جایی مشاهده نمی شود

سمیه گلپور، کاندیدای دیگر راه یافته به دور دوم انتخابات در این نشست درباره مسئله حجاب گفت: با وجود بودجه های خوب حوزه فرهنگی در ۴ دهه گذشته درباره مسئله حجاب انتظار می رفت که این مقوله با اقنا افکار عمومی انجام گیرد. دنیا در حوزه زنان بحران های عجیبی دارد و لایحه امنیت زنان می تواند از اقدامات فاخر جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: در فضای امنیت رهبری بارها در حوزه بزرگداشت زنان فرمودند ظلم هایی علیه زنان اتفاق می افتد که باید با مصوب کردن قوانین خوب جلوی این ظلم ها را گرفت.

گلپور گفت: منتخب راه یافته به مرحله دوم انتخابات ادامه داد: متاسفانه شاهدیم اثر مدیریتی زنان نخبه که نه عروس آیت اللهی هستند و نه دختر وزیر  در جایی مشاهده نمی شود. در حوزه زنان شایسته سالاری را شاهد نیستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۵ درصد طلاق ها و ۶۵ درصد همسر آزاری ها از مبدا اعتیاد آقایان شکل می گیرد ادامه داد: سهم زنان از دولت محرومان کجاست، متاسفانه در همین دولت مشکلاتی امنیتی در حوزه زن، زندگی، آزادی اتفاق افتاد. زن باید دیده شود و این دیده شدن باید بر مبنای باور و تحصیلاتش باشد. فرصت ازدواج برای دختران و پسران باید فراهم شود.

گلپور گفت: زنان اثرگذار هستند و باید در کانون توجه قرار گیرند، زنان سرپرست خانوار کارخانه ها را می گردانند اما برای چند درصد از آنها مهدکودک درست کردیم.

وی درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: هنوز در حوزه محتوا به حد قابل قبول نرسیدیم، بودجه های فرهنگی چقدر د اختیار ساخت سایت های فرهنگی قرار می گیرد.

گلپور با اشاره به اینکه در چین و آمریکا هم موضوع فیلترینگ را شاهد هستیم ادامه داد: سیاست گذار باید ما را به نقطه ای فراتر از آنچه بیرون از مرزهاست برساند، در این حوزه باید به رشدی برسیم که پیام رسان های قوی تر از پیام رسان های خارجی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همانطور که در بین آقایان سیاسی پدر خوانده داریم بین زنان هم مادر خوانده داریم گفت: مردم انتخابات را به دور دوم کشیدند تا انتخابات مهندسی شود و لیستی رای ندهند، من در دقیقه آخر در هیچ لیستی قرار نمی گیرم. روی سخن من به مادر خوانده های سیاسی است ، بس است اجازه دهید جوان ها وارد عرصه شوند.از سهم خواهی خود کم کنید.

رفیعی: به شدت با بی بند و باری در فضای مجازی مخالف هستم

سمیه رفیعی نیز در این نشست درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: به شدت با بی بند و باری در فضای مجازی مخالف هستم اما نمی توان صورت مسئله را پاک کرد.اگر قرار است رشد کشور و اهداف انقلاب را با دنیا به اشتراک بگذاریم ابزار آن فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه قاعده مندی در این حوزه باید همه جانبه باشد تصریح کرد: باید به دور از شعار محوری ها و جریاناتی ‌ه می خواهد این مسئله را به نفع خود مصادره کند باید قاعده مند در این باره اقدام شود.

نماینده دور یازدهم مجلس ادامه داد: مرکز ملی فضای مجازی برای بهره مندی از ظرفیت های موجود در این حوزه یک تعامل جدی داشته باشد زیرا توانمندی های قابل توجهی در این حوزه بین دانش آموزان و نوجوانان داریم.

رفیعی گفت: مردم هوشمندی به خرج دادند، شنیدم صدای مردم امروز مهمترین مسئله است، در کشور ما تا اسم زنان می آید همه به سراغ زنان آسیب پذیر می روند در حالی که انقلاب اسلامی منظومه فکری گسترده ای برای زنان به وجود آورد.

وی ادامه داد: حق بانوانی که در یک حوزه تخصص دارند و در حوزه برابر با آقایان شایستگی بیشتری دارند، اگر متصل به پدرخوانده ها و مادر خوانده‌ های سیاسی نباشد اصلا دیده نمی شود.

رفیعی گفت: در موضوع ورود زنان به دانشگاه دفاع ملی از سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح خواستیم که از رهبری کسب تکلیف کنند، نامه ای در این باره توسط سرلشکر باقری به دست رهبری رسیدیم و بلافاصله ایشان با این مسئله موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید خانم های متخصص راهی مجلس شوند نه خانم های وابسته به لیست پدرخوانده ها و مادر خوانده ها.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه