اخبار داغ

اسماعیلی:

راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است

راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر نوشت: «راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر آمده است: «راز زنده ماندن و پویایی هنر تئاتر در بازنمایی «زندگی» است.در دایره نگاه اسلام ناب محمدی(ص)، هنر عبارت است از تکمیل و تکامل و تعالی هرآنچه قابلیت تجلی دارد و نزدیک ساختن انسان‌ها به تقوا و خداوند متعال. خدایی که «زیبا» است و «زیبایی» را دوست دارد. هنر در این گیتی، دنیا را صاف و روشن می‌کند و «جان» را یاری می‌دهد تا از کثرت و آشفتگی‌ها قطع علاقه کند و به سوی وحدت نامتناهی روی آورد.

تئاتر مجموعه‌ بی‌کرانه تصویرها در توازی با حرکت پایدار ماده، در جهان همواره دستخوش تغییر و تحول است، چون هستی ایستا و ثابت نیست. ماهیت هستی تئاتر همواره پویاست. جهان تئاتر دنیای تصاویر منجمد و فن و تکنیک منفعل و معامله‌گری و خودنمایی نیست، بلکه دنیای تصاویر و تفکر و پرسشگری در حال صیرورت و «شدن» است. این «شدن»، سوار بر موج‌های کاذب اهریمن‌ساخته، برای بهتر دیده شدن نیست، بلکه «قربانی» شدن در مسلخ عشق است. فنا شدن در فضای اهورایی است. خودکاوی و خودیابی و خداجویی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه