اخبار داغ

نظامی سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در اوکراین کشته شد

نظامی سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا در اوکراین کشته شد
نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از کشته شدن یکی از نظامیان سابق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (SEAL) در اوکراین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از کشته شدن یکی از نظامیان سابق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (SEAL) در اوکراین خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان»، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «دنیل دابلیو سوئیفت» که حدود چهار سال پیش ارتش آمریکا را ترک کرده و از اپراتورهای ویژه کلاس یک جنگ بوده، روز چهارشنبه هفته گذشته در اوکراین کشته شده است.

نیروی دریایی ایالات متحده با اشاره به اینکه این نظامی سابق آمریکایی در 11 مارس 2019، ارتش آمریکا را ترک کرده است، ادامه داد: «ما نمی‌توانیم دلیل حضور این ملوان سابق در اوکراین را حدس بزنیم».

بر اساس گزارش سی ان ان، وزارت خارجه آمریکا مرگ اخیر یک شهروند آمریکایی را که در اوکراین علیه روسیه مبارزه می‌کرده، تأیید کرد اما هیچ‌گونه جزئیاتی درباره شرایط مرگ وی ارائه نکرد.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «ما با خانواده او در تماس هستیم و تمام کمک‌های کنسولی ممکن را ارائه می‌کنیم. به دلیل احترام به حریم خصوصی خانواده در این دوران سخت، ما چیز بیشتری برای گفتن نداریم».

گزارش‌ها حاکی از آن است که سوئیفت در سال 2005 به نیروی دریایی آمریکا پیوسته بود و آموزش‌های خود را در یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده در سال 2006 تکمیل کرد و در جنگ عراق و افغانستان نیز حضور داشته است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در اسفندماه گذشته، کشورهای غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به اوکراین به آتش‌ این جنگ دامن زده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که آمریکا از فوریه سال گذشته (اسفندماه ۱۴۰۰) که این جنگ با تهاجم نظامی روسیه آغاز شده تا به حال ۲۶.۷ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه