اخبار داغ

وزیر دفاع آلمان استعفا کرد

وزیر دفاع آلمان استعفا کرد
رسانه‌های آلمانی از تصمیم وزیر دفاع آلمان برای کناره گیری با توجه به رسوایی‌های اخیر خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از چندین رسانه آلمانی، "کریستین لامبرشت" وزیر دفاع فدرال آلمان مصمم است بعد از رسوایی های اخیر از سمت خود استعفا کند.

این خبر را روزنامه های زوددویچه سایتونگ، بیلد و ان تی وی آلمان گزارش دادند. خبرگزاری آلمان همچنین نشانه هایی از چندین منبع دریافت کرد که نشان می دهد لامبرشت می تواند در هفته آینده در مورد این سمت تصمیم بگیرد.

"بیلد" به نقل از چند نفر از افراد آشنا با این فرآیندها می نویسد: ابتکار عمل برای این منظور از طرف شخص وی است. با این حال، تاریخ دقیق کناره گیری وی هنوز مشخص نشده است. روزنامه "زوددویچه سایتونگ" با استناد به محافل نزدیک به وزارت دفاع می نویسد که لامبرشت می خواهد هفته آینده از سمت خود استعفا دهد.

یک سخنگوی وزارت دفاع فدرال آلمان البته عصر جمعه در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: اینها شایعاتی هستند که ما در مورد آنها اظهار نظر نمی کنیم.

با این حال، خبرگزاری آلمان نشانه هایی از چندین منبع دریافت کرد مبنی بر اینکه لامبرشت می تواند در هفته آینده در مورد این سمت تصمیم بگیرد. در صورت استعفا، یک پست مرکزی در کابینه دولت ائتلافی به رهبری اولاف شولتز به ویژه در زمینه جنگ اوکراین، باید از نو پر شود.

سخنگوی دولت فدرال آلمان و حزب سوسیال دموکرات نخواست در مورد این گزارش ها اظهار نظر کند.

به گزارش نشریه "بیلد" دلیل این استعفا نظر لامبرشت مبنی بر ضرورت آغاز دوباره در وزارت دفاع است. بر اساس این گزارش، درباره جانشین وی در حال حاضر در محافل دولت و حزب سوسیال دموکرات بحث می شود و ایوا هوگل ، کمیسر پارلمانی نیروهای مسلح از حزب سوسیال دموکرات فرصت خوبی برای دریافت این سمت دارد.

اپوزیسیون آلمان بارها خواستار استعفای لامبرشت شده است. منتقدان او را به شروع کند تدارکات برای ارتش آلمان یا عدم تخصص و همچنین حضور ناشایست او در انظار عمومی متهم کردند. عکسی از پسرش در حال مسافرت با هلیکوپتر ارتش آلمان هم انتقادهای بیشتری را علیه وی برانگیخته است.

در اواسط ماه دسامبر، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان از وزیر دفاع خود در برابر انتقادها دفاع کرد. شولتز در آن زمان به زوددویچه گفت: ارتش آلمان یک وزیر دفاع درجه یک دارد. من فقط می‌توانم از برخی انتقادها متعجب شوم. اکنون بحث تقویت ارتش در درازمدت و تجهیز مطمئن آن به سلاح و مهمات مطرح است.

فلوریان هان، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی از استعفای احتمالی لامبرشت به عنوان یک چشم انداز مثبت برای ارتش آلمان استقبال کرد. این سیاستمدار حزب سوسیال مسیحی به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه گفت: من برای چنین اقدامی بیشترین احترام را خواهم داشت. این یک نتیجه آشتی جویانه و یک چشم انداز مثبت برای ارتش ما خواهد بود.

بر اساس یک نظرسنجی، اکثریت آلمانی ها از استعفای لامبرشت حمایت می کنند. نتایج این نظر سنجی که به سفارش زد دی اف و روز جمعه منتشر شد این نتیجه را نشان می دهد. بر این اساس 60 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی موافق استعفای وزیر بودند. 25 درصد با آن مخالفت کردند. حتی در داخل حزب سوسیال دموکرات 50 درصد موافق استعفای این وزیر هم حزبی خود بودند و 38 درصد موافق ماندن وی در این سمت بودند.

لامبرشت با آغاز به کار دولت ائتلافی جدید در آلمان در دسامبر 2021 وزارت دفاع را بر عهده گرفت. او پیش از این وزیر دادگستری فدرال در آخرین کابینه آنگلا مرکل، سلف اولاف شولتز بود و پس از استعفای فرانزیسکا گیفی، ریاست وزارت امور خانواده را نیز بر عهده داشت. با این حال، او دیگر در انتخابات فدرال 2021 نامزد پارلمان نشد و به همین دلیل عملاً به عنوان یک عنصر که عرصه سیاسی را ترک کرده بود شناخته شد.

به گزارش رسانه های آلمانی لامبرشت از ابتدای سال چندین بار در مورد عقب نشینی با شولتز صحبت کرده بود.

به نوشته ان تی وی آلمان این تصمیم در این مرحله غافلگیرکننده است. این نقطه زمانی برای این تصمیم نیز قابل توجه است زیرا کشورهای حامی اوکراین هفته آینده در رامشتاین ملاقات خواهند کرد و می خواهند درباره کمک های نظامی بیشتر به اوکراین تصمیم بگیرند. حداکثر تا آن زمان، دولت فدرال آلمان همچنین باید خود را نسبت به تقاضاهای رو به رشد کشورهای شریک مانند لهستان برای تحویل تانک های جنگی از نوع "لئوپارد" قرار دهد. تصمیمات اساسی در حال تعلیق است و وزیر مسئول اجرای آن تنها در حال حاضر مسئول این مسئله است.

بیشتر بخوانید

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه