اخبار داغ

یادداشت

بلاتکیفی دانشجویان غیر بومی در تصمیمات عجیب مسئولان!

بلاتکیفی دانشجویان غیر بومی در تصمیمات عجیب مسئولان!
تصمیم عجیب استانداری تهران مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها همزمان با واگذاری تصمیم گیری درباره برگزاری امتحانات به دانشگاه‌ها نه تنها کارمندان بلکه دانشجویان دانشگاه‌ها را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی دو روز گذشته استانداری تهران با هدف مدیریت مصرف گاز اعلام کرده که تمام ادارات دولتی و خصوصی تهران به استثنای مشاغل شیفتی و خدمت رسان تعطیل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

متاسفانه استانداری از یک سو مدارس را غیر حضوری، دانشگاه‌ها و مرکز آموزشی را تعطیل اعلام کرده است و عنوان کرده تنها امتحانات نهایی دوازدهم برگزار می‌شود، از سوی دیگر تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها گذاشته است.

,

باتوجه به افت شدید دما در بسیاری از شهرها به ویژه استان تهران و با هدف کاهش مصرف گاز طی دو روز گذشته جلسه تصمیم گیری در راستای تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در ساعت  ۱۸ برگزار می‌شد، در واقع معلوم نیست تصمیم گیری‌ها برچه پایه و اساسی است و دانشگاه‌ها در ساعات شب چگونه باید در این مورد تصمیم گیری کنند و از همه مهمتر چگونه تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع دانشجویان برسانند تا برنامه ریزی کنند.

,

بسیاری از دانشجویان باید از شهرهای دیگر برف گیر برای شرکت در امتحانات به شهرهای دیگر از جمله تهران سفر کنند و اکنون در وضعیت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند. در پی سرمای شدید زمستان، دمای هوا در بسیاری از استان‌های سردسیر به زیر منفی 28 درجه رسیده است و حتی مسئولان راهداری اعلام کردند که از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و این تصمیم عجیب استانداری نه تنها می‌توانند به افزایش بیماری تنفسی، سرماخوردگی و کرونا در فصل زمستان منجر شود بلکه جان دانشجویان غیر بومی را به خطر بیندازد.

,

ستاد مدیریت بحران تعطیل کرد و استانداری تکذیب!

, ستاد مدیریت بحران تعطیل کرد و استانداری تکذیب!,

شب گذشته کمتر از یک ساعت پس از آنکه خبری حاکی از دورکاری ادارات استان تهران از سوی ستاد مدیریت بحران برای فردا اعلام شد، استانداری تهران این خبر را تکذیب کرد و این امر سبب شد تا دانشجویان غیر بومی سردرگم شوند که چه خواهد شد و چه تصمیم باید گرفت.

,

همچنین شب گذشته استانداری اعلام کرد که ادارات با یک سوم نیروها دایرند و از سوی دیگر گفته بود سیستمهای گرمایشی باید خاموش باشد !که در نهایت لغو شد. حال این سوال پیش می‌آید که این روند در مدارس و دانشگاه‌ها هم اجرا می‌شود و آزمون در فضای سرد برگزار خواهد شد؟! اگر تعطیلی روز یکشنبه از قبل مشخص و قطعی بود، تاخیر در اعلام آن چه معنا و مفهومی داشت جز بلاتکلیف گذاشتن دانشجویان غیر بومی؟!

, , !,

شنیده ها حاکی از این است که این روند تاپایان هفته ادامه دارد آیا بهتر نیست به جای اینکه استانداری تهران هر روز راس ساعت ۱۸ جلسه برگزار کند و در نهایت تعطیلی روز آینده را اعلام کند چاره اندیشی کنند تا کارمندان و دانشجویان در سردگمی تصمیمات عجیب و غیر کارشناسانه قرار نگیرند!.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه