اخبار داغ

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در همایش مجمع مدیران حقوقی استان‌ها؛

اجرای قانون لازمه ایجاد امنیت در جامعه/مماشات در قبال اعمال تروریستی و نافرمانی مدنی جایگاهی ندارد

اجرای قانون لازمه ایجاد امنیت در جامعه/مماشات در قبال اعمال تروریستی و نافرمانی مدنی جایگاهی ندارد
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در همایش مجمع مدیران حقوقی استانها در مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور از اجرای قانون و عدم مماشات با معترضانی که نافرمانی مدنی می‌کنند خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل اداره هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیاتهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش مجمع مدیران حقوقی استان ها که صبح امروز 7 دی ماه در مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور برگزار شد اظهار داشت: تناسب بین جرم و مجازات مهم است زیرا باعث ایجاد امنیت در جامعه، نظام اسلامی و دانشگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به فتنه سال 1388 افزود: بعضی از افرادی که ادعای آزادی دارند علاوه بر اینکه در فتنه 88 حضور داشتند در پرونده‌شان دیده شده است که جنایتهایی را نسبت به خانمها نیز مرتکب شده اند دلیل این امر این است که برخورد قاطع با این افراد نداشتیم و جسورتر شدند.

حسینی با تاکید بر اجحاف در حق مراکز آموزش عالی به دلیل اغتشاشات ادامه داد: عده‌ای در این جریان به نظام اسلامی و جامعه دانشگاهی ظلم کرده‌اند و در قالب استاد دانشگاه مفاهیم را به هم آمیختند و بیانیه هایی را امضا کردند تحت عنوان چرا اعتراضات را  سرکوب می‌کنید، البته که اعتراض حق مسلم هر شهروند ایرانی است و نیاز به اجازه از شخصی ندارد، اما طبق اصل 27 قانون اساسی تجمعات و راهپیمایی‌ها قطعا نیاز به اجازه دارد.

وی عنوان کرد: اعتراض جایگاهی دارد اما کوکتول مولوتوف و کارهای تروریستی در اعتراضات جایی ندارد و این در منشور حقوقی و تکالیف شهروندی نیز به صراحت بیان شده است پس هرکسی به عنوان دانشجو یا استاد اگر تخلفی کند باید مجازات بشود.

نماینده وزیر و مدیرکل اداره هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیاتهای علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به منشور حقوقی و مسئولیتهای هر شهروند در آمریکا بیان کرد: ما در هر جامعه و نقشی که باشیم هم حقوق و هم تکالیفی داریم، اولین چیزی که در حقوق و تکالیف آمریکا آمده است این است که هر شهروند امریکایی متعهد شود از قانون اساسی حمایت و دفاع کند.

وی گفت: کتابی تحت عنوان درک یا فهم حقوق عمومی با موضوع نافرمانی مدنی توسط جان رالز در آمریکا نوشته شده است که در آن بیان شده اگر قانون ناعادلانه باشد برای اصلاح شکلی آن با شرایط اول قراداد اجتماعی به جهت بازگشت به قانون مورد نظر اقدام می‌شود و نافرمانی مدنی جایی مطرح می‌شود که فرایند دموکراتیک مطرح نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: در کتاب نظریه عدالت تئوریک در سال 1973اینگونه استدلال شده است که کمپین و فراخوانی کاملا مسالمت آمیز زمانی است که برای ایجاد یک مکانیزم یا سازوکار مشروع برای ارتقا هوشیاری یا بیداری و درک مفهوم عدالت در جامعه باید با اعتراضی خشونت پرهیز باشد زیرا خشونت مخرب است لذا در فرایند این اعتراضات یا نافرمانی مدنی که در آن قانون نقض شده آن کسی که اعتراض کرده باید تمام تبعات قانونی آن را بپذیرد و در نهایت اگر کمپین با استقبال مردم مواجه نشد و شکست خورد باید دیگر منتفی شود.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در تهران مطرح کرد: فقط در شهر تهران حدود 400 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی وارد شده است و همچنین این اعتراضات مخرب، آموزش و آموزشگاهای عالی را نیز به تعویق انداخته است و جالب‌تر اینکه معترضان علاوه بر خسارات شدیدی که وارد کرده‌اند، تبعات قانونی عمل خود را قبول ندارند و هشتک اعدام نکنید هم می‌زنند، مشهود است در جایی که قانون اجرا نشود استبداد وجود دارد و جایی که استبداد باشد تمدن از بین می‌رود.

حسینی گفت: کشوری که از نظر علمی پیشرفت داشته باشد کشوری قدرنمند است اما این اعتراضات و نافرمانی مدنی آموزشات عالی را مختل کرده است لذا
ما تاکید بر جهاد تبیین در مدارس و دانشگاه ها داریم، تماشاچی بودن و مماشات نارواست باید تذکر داد و قانون را اجرا کرد، ما در قبال کشور و نظام اسلامی مسئول هستیم.

وی در پایان افزود: یکی از علتهای ازدیاد جرایم در کشور ما رهاشدگی امور است در نتیجه هشدار دادن و اجرای قانون لازمه ایجاد امنیت در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه