اخبار داغ

3 بندر به مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شد

3 بندر به مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شد
در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، گروه کشترانی جمهوری اسلامی ایران سه بندر به خدمات‌رسانی در حوزه تجارت خارجی ایران اضافه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ‌در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشورهای دریای خزر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مقاصد صادراتی ایران را متنوع کرده و هم‌اکنون علاوه بر بندر سالیانکا، سه بندر ماخاچ کالا، وی تی اس و علیا نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شده‌است.

این تصمیم‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به منظور سرعت بخشی به انجام عملیات تخلیه و بارگیری و نیز افزایش تردد کشتی‌ها به بنادر روسیه است تا بتوان همزمان با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر، حمل کالاهای صادراتی و ترانزیتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد.

در این راستا طی مذاکرات مقامات ارشد کشتیرانی دریای خزر در سفر به آستاراخان روسیه و طی رایزنی و توافق با مسئولان بنادر، مقرر شده است امکانات بیشتری جهت استفاده از همه ظرفیت‌های این بنادر و انتقال حجم بیشتری از کالاهای ترانزیتی و صادراتی فراهم شود که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود سرعت کشتی‌ها، سرعت سفر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کند.

‌در حال حاضر چندین فروند کشتی در بنادر روسیه مشغول تخلیه کالاهای صادراتی هستند. همچنین در بنادر ایرانی با مذاکرات و توافقاتی که با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است این بنادر نیز تا حدودی سرعت تخلیه و بارگیری را افزایش داده‌اند.

براساس توافقاتی که گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بنادر روسیه و ایران انجام داده است، کشتیرانی دریای خزر خطوط منظم کانتینری را راه‌اندازی کرد که همین امر موجب شد با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران بندری مدت سفرها کوتاه‌تر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش یابد و ناوگان کانتینری خزر در بخش صادرایت و ترانزیتی، با بیشترین ظرفیت فعالیت کند.

شرایط صادرات به بندر اکتائو قزاقستان نیز بهبود پیدا کرده و سرعت صادرات به این بندر هم متعارف شده است. به عبارتی تردد کشتی‌ها در دریا و مدت حضورشان به حالت متعارف بسیار نزدیک شده است و معطلی کشتی‌ها در بنادر با همکاری کلیه بخش‌های دست اندرکار بسیار کاهش یافته است.

در حال حاضر مدت ماندگاری کالاهای صادراتی در بنادر نسبت به گذشته کاهش و حمل آن‌ها بهبود یافته است، البته هنوز با شرایط ایده‌ال فاصله دارد.

پایان پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه