اخبار داغ

گزارشی از فعالیت‌های جهادگران در شهرستان زیرکوه؛

وِلوِله قرارگاه جهادی "شهید ناصری" در زیرکوه/ از خانه سازی تا اشتغالزایی و توجه به معیشت مرزنشینان

وِلوِله قرارگاه جهادی "شهید ناصری" در زیرکوه/ از خانه سازی تا اشتغالزایی و توجه به معیشت مرزنشینان
مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری گفت: فعالیت های قرارگاه جهادی شهید ناصری شامل فعالیت های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، کمک مومنانه و سبد های کمک معیشتی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، چند سالی می شود فعالیت های گروه های جهادی از فعالیت های عمرانی فراتر رفته و در حوزه های مختلف از پزشکی گرفته تا دامپزشکی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، آسیب های اجتماعی، کمک معیشت و … توسعه پیدا کرده است. همزمان با توسعه حوزه های مختلف فعالیت های جهادی، زمان فعالیت های جهادگران نیز گسترش یافته و در تمام سال شاهد فعالیت های جهادگران هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

اگر به فعالیت های جهادگران در حدود پنج سال قبل نگاه کنیم به یاد می آوریم که بیشتر در فصل تابستان و ایام عید نوروز شاهد فعالیت گروه های جهادی و به ویژه گروه های جهادی مهمان که اغلب دانشجویان این گروه های جهادی را تشکیل میدادند در سطح استان خراسان جنوبی بودیم اما در حال حاضر در تمامی فصول سال شاهد فعالیت جهادگران استانی در رشته و حوزه های مختلف هستیم.

,

, ,

هفته بسیج سال گذشته بود که سردار محمد زهرایی، رئیس بسیج سازندگی کشور در همایش بسیجیان خراسان جنوبی به نقل قول از حجت الاسلام قرائتی گفت: در دیداری که با حجت الاسلام قرائتی داشتم ایشان برای توصیف جهادگران کلمه “وِلوِله” را به کار بردند و گفتند: “با توجه به افزایش کمیت و کیفیت فعالیت گروه های جهادی و جهادگران، وقتی جهادگران برای خدمات رسانی در بخش های مختلف به نقطه ای از کشور میروند در آنجا وِلِوله بر پا میکنند” و این کلمه وِلِوله واقعا عمق فعالیت جهادی جهادگران را نشان میدهد.

,

با نقل به مضمون این تعبیر باید گفت چند سالی میشود؛ به ویژه با آغاز کرونا و بعد از آن گروه های جهادی که بماند قرارگاه های جهادی تشکیل شده در خراسان جنوبی نیز وِلِوله برپا کرده و هر روز بهتر از قبل در بُعد کمی و کیفی به ارائه خدمات به مردم در مناطق محروم میپردازند.

,

این بار با مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری خراسان جنوبی که شهرستان زیرکوه مورد هدف خدمت رسانی این قرارگاه جهادی است گفت و گو کرده و با فعالیت های جهادی این قرارگاه آشنا میشویم.

,

, ,

جعفر علی آبادی، مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: قرارگاه جهادی شهید ناصری اوایل سال ۱۳۹۹ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و ۲۵ نفر عضو شورای جهادی و عضو اصلی دارد.

,

وی با بیان اینکه این قرارگاه جهادی در شهرستان زیرکوه مستقر و فعالیت دارد، افزود: حدود ۴۰ گروه جهادی با قرارگاه جهادی شهید ناصری همکاری کرده و قرارگاه این گروه های جهادی را در سطح شهرستان حمایت می کند.

,

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری بیان کرد: فعالیت های این قرارگاه جهادی شامل فعالیت های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی، اشتغال، کمک مومنانه و سبد های کمک معیشتی می شود.

,

علی آبادی عنوان کرد: فعالیت های ما در حوزه عمران شامل تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی برای نیازمندان در مناطق روستایی و ساخت مسکن ایتام میشود که تا کنون سه مسکن ایتام احداث شده است.

,

, ,

وی اظهار کرد: در حوزه بهداشتی نیز توزیع پک های بهداشتی و دارو در مناطق محرم را انجام داده و در برنامه ما است.

,

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری افزود: در حوزه آموزشی کار رنگ آمیزی حدود ۱۵ مدرسه، توزیع کتابهای کمک آموزشی و توزیع ۲۵۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق محروم شهرستان زیرکوه را انجام داده و این فعالیت ها تا پایان سال ادامه دارد.

,

علی آبادی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی برگزاری مسابقات حفظ قرآن با همکاری دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات، پایگاه های بسیج و مساجد از جمله اقدامات انجام شده است.

,

, ,

وی از مشارکت در طرح نحله با هدف حفظ قرآن مجید خبر داد و گفت: در سطح مساجد شهرستان نیز برنامه های تشویقی از جمله برگزاری جشن های عید غدیر، ماه شعبان و مجموعا جشن های ملی مذهبی را در سطح مدارس حمایت میکنیم؛ هدایا توسط قرارگاه جهادی شهید ناصری تامین می شود.

,

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری بیان کرد: در جشن عید غدیر هدایایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان در ۵۰ مسجد سطح شهرستان زیرکوه توزیع کردیم.

,

علی آبادی به برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه آسیب های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در حوزه اشتغال راه اندازی کارگاه بافت فرش، اهدای دام مولد و اهدای جوجه مرغ رایگان در روستاها بین نیازمندان و زنان سرپرست خانوار توزیع شده است.

,

وی افزود: در زمینه توزیع سبد کمک معیشت در مناسبتهای مختلف از ابتدای سال دو هزار سبد توزیع شده و در زمینه توزیع غذای گرم نیز بیش از ۷۵ هزار غذا توزیع شده است.

,

, ,

 

,

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری بیان کرد: از دیگر فعالیت های قرارگاه جهادی شهید ناصری می توان به مرمت و احیای کانال های آب قنوات اشاره کرد.

,

علی آبادی گفت: ذبح گوسفند در اول هر ماه قمری و هر چهارشنبه از دیگر برنامه های قرارگاه جهادی شهید ناصری است که در این راستا از ابتدای سال تاکنون با ذبح های انجام شده در عید قربان ۱۲۰ راس گوسفند قربانی کرده و گوشت ها بین ایتام و نیازمندان مناطق محروم توزیع شده است.

,

, ,

وی اظهار کرد: گازرسانی به منازل نیازمندان و توزیع بخاری نیز از دیگر فعالیت های انجام شده است ضمن اینکه راه اندازی پویش تهیه بخاری برای نیازمندان را در دستور کار داریم.

,

مسئول قرارگاه جهادی شهید ناصری گفت: در این فعالیت های انجام شده خیران مجموعه خیریه بچه های ورودی بهشت، بنیاد علوی کشور و بسیج سازندگی با اعضای قرارگاه جهادی همکاری بسیار خوبی دارند.

,

علی آبادی بیان کرد: در این قرارگاه جهادی همه قشر از پزشک گرفته تا مهندس عمران، دکتر دامپزشک، استاد بنا، کارگر، روحانی و… حضور دارند.

,

, ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه