اخبار داغ

گزارش دانا از چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور؛

زنان عفیف ما مقام و جایگاه اصلی زن در جامعه را معنی کرده‌اند/ تفکر بسیجی؛ راه‌گشای جامعه زنان امروز

زنان عفیف ما مقام و جایگاه اصلی زن در جامعه را معنی کرده‌اند/ تفکر بسیجی؛ راه‌گشای جامعه زنان امروز
چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور صبح امروز ۱۳ آذرماه با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران و با حضور اندیشمندان و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورزی بسیج جامعه زنان در استان‌ها و رؤسای کارگروه زن و خانواده استانی و مدیران خواهر در رده اقشار و متخصصین و نخبگان اقشار فعال در موضوع زن و خانواده برگزار شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز سه‌شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه و سرکار خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و خانم مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) و با حضور اندیشمندان و رؤسای هیئت‌های اندیشه‌ورزی بسیج جامعه زنان در استان‌ها و رؤسای کارگروه زن و خانواده استانی و مدیران خواهر در رده اقشار و متخصصین و نخبگان اقشار فعال در موضوع زن و خانواده برگزار شد.

این برنامه با قرائت آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی ایران آغاز و پس از آن از سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دعوت شد تا نقطه‌نظرات خود را در زمینه جهاد تبیین و لزوم آن در شرایط کنونی بیان نمایند.

سردار نقدی سخنان خود را با درود به روح شهیدان و اشاره به مقام زن در اسلام و نظام اسلامی آغاز نمود و پس از تأکید بر جایگاه جهاد تبیین و روشنگری در شرایط کنونی کشور ادامه داد: بسیاری از زنانی که در ناآرامی‌های اخیر به اصول اسلامی پشت کرده‌اند و با برداشتن حجاب اعتراض خود را نشان داده‌اند راه‌گم‌کردگانی هستند که با بسیج تبیین قابلیت بازگشت و پیداکردن راه خود را دارند.

وی با اشاره به داستان حر و راه بستن بر ولی خدا گفت: مسیر توبه همیشه باز است حتی برای کسی مثل حر که توانست این مقام را پیدا کند که در راه دفاع از دین خدا به شهادت دست یابد.

سردار نقدی ادامه داد: نمونه همین داستان را در جنگ تحمیلی داشتیم و دیدیم که عده‌ای از تجزیه‌طلبان که داعیه جدایی را داشتند در آن زمان نیز جوانانی را گمراه کردند که این جوانان با رجوع به وجدان خود راه یا پیدا کردند و در جبهه اسلام با مبارزه بر علیه همین خودفروخته‌ها به مقام شهادت دست یافتند.



پس از سردار نقدی خانم مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) درباره موضوعات زنان و مشارکت‌های اجتماعی آنان و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه برای شرکت‌کنندگان سخن گفتند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) تأکید کرد: اگر خلائی در زمینه عفاف و حجاب به وجود بیاید و مفاهمه لازم صورت نگیرد، غریبه‌هایی از این وضعیت سوءاستفاده کرده تا آن را به نفع خود تغییر دهند و تا مرحله فروپاشی یک ملت پیش می‌روند.

اصلانی توضیح داد: دشمن در تلاش است هویت اسلامی و ایرانی را از زن مسلمان بگیرد و جایگزین‌های غیرمتعارف را تحمیل کند که با وجود بانوان سرافراز همیشه تیر آن‌ها به سنگ خورده است.

وی با اشاره به اینکه باید دنیا را با زیبایی حجاب آشنا کنیم، تصریح کرد: طی یک دهه اخیر اندیشمندان غربی گفته‌اند که در برابر عظمت زیبایی حجاب تعظیم می‌کنند، در برابر این حرکت‌های عفیفانه و زندگی مؤمنانه سر تعظیم فرود می‌آورند.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: فرهنگ منحط غربی، سودجویانه و مبتنی بر لذت‌های بی‌حدوحصر مادی است که به جامعه غرب تحمیل ‌شده و زنان را به کالای تبلیغاتی تبدیل کرده‌ است.

اصلانی؛ گوهر حجاب را از نیازهای امروز جامعه دانست و بیان کرد: باید الگوهای موفق معرفی شوند در فرهنگ خودمان الگوی زن «نه شرقی نه غربی» را ترسیم کردیم، ما برای دنیا حرف‌های جدید داریم.

وی بیان کرد: غربی‌ها این بی‌بندوباری را برای زن به وجود آوردند تا از هویت خودش تهی شود بحث تساوی زن و مرد را مطرح کردند و سند ۲۰۳۰ را خواستند تحمیل کنند آنها بر این عقیده هستند که ویژگی‌های زنان و مردان مهم نیست و باید هر دو یکسان دیده شوند حتی در فرزندآوری که کاملاً خلاف فطرت انسانی زن و مرد است.



مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: حضور بسیجیان طی سال‌ها که از تأسیس سازمان بسیج می‌گذرد کاملاً برای مردم آشکار است که چقدر توانسته‌اند موفق باشند و گره‌های کشور و مسائل کشور را حل کنند.

وی با بیان اینکه حضور بسیج در شرایط و بحران‌ها چه در حوزه سلامت و چه در حوزه مسائل طبیعی و حوادث غیرمترقبه  مشخص است، افزود: طبیعتاً ارگان‌ها و نهادها و دستگاه‌های دولتی با تفکر بسیجی می‌توانند مسیر حل مسائلشان را خیلی سریع و پرشتاب‌تر طی کنند. امروز هم در شرایطی هستیم که می‌بینیم امنیت کشور در گرو حضور مجاهدانه بسیجیان است و حضور عزیزان بسیجی  تأثیر بسیار شگرفی در پایداری و ایجاد امنیت کشور دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز همه مردم شاهد بودند که بسیجیان در زمان شیوع ویروس کرونا حضور جانانه‌ای داشتند و به هر شکل ممکن با ابتکارات بسیار سعی کردند کشور یک مواجهه موفق و غالبی را در شرایط بحران داشته باشد. الحمدلله شاهدیم با حضور مردمی خیلی خوب از این بحران سلامتی عبور کردیم و زنجیره انتقال این ویروس قطع شد.

بیابانی در ادامه به حضور جهادگران بسیجی در حوزه سازندگی اشاره کرد و گفت: عزیزان جهادگر بسیجی ما به آبادانی و سازندگی می‌پردازند و سعی می‌کنند چهره محرومیت را از کشور برطرف کنند؛ طبیعی است باتوجه‌به آن رسالتی که بانوان کشور ما عهده‌دار هستند در موضوع فعالیت‌های جهادی ضمن اینکه در برخی از حوزه‌های آبادانی خواهران بسیجی حضور دارند، گروه‌های جهادی از خواهران وجود دارند که در مدارس مناطق محروم حضور پیدا می‌کنند و به تعمیرات جزئی مثل نقاشی در و دیوارها و انجام فعالیت‌های فرهنگی روی دیوار مدارس می‌پردازند.

وی ادامه داد: عزیزان جهادگر بسیجی در عرصه فرهنگی با حضور در روستاها و مناطق حاشیه‌نشین با فعالیت‌های مختلف سعی می‌کنند که بینش اعتقادی و فرهنگی مخاطبان را ارتقا دهند؛ طبیعی است که این موضوع در ارتقای فرهنگ عمومی کشور تأثیر به سزایی دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: در موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز خواهران بسیجی ما در مناطق مختلف تلاش‌های خوب و تأثیرگذاری داشتند؛ ازجمله اینکه برای جوانانی که قصد ازدواج دارند؛ اما از مکنت کافی برای شروع یک زندگی برخوردار نیستند اقلام مختصر برای شروع یک زندگی را تهیه می‌کنند و جشن‌های ازدواجی را برای این عزیزان برپا می‌کنند و از ظرفیت خیرین هم برای اسکان موقت این زوجین بهره می‌گیرند.

بیابانی با بیان اینکه خواهران بسیجی در بحران جمعیتی کشور نیز فعالیت مطلوب و چشمگیری داشتند، ‌ توضیح داد: خواهران بسیجی ما در جهت اقناع‌سازی خانواده‌ها و زوجین جهت فرزندآوری که به جهت معیشتی دچار مشکل هستند، ‌ کمک‌های مشاوره‌ای به مادران برای سلامت آنها در دوران بارداری ارائه می‌کنند و در تأمین اقلام نوزادان و کودکان برای خانواده‌های پرجمعیت نیز اقداماتی دارند؛ اینها بخشی از اتفاقات و اقداماتی است که خواهران عزیز ما در جهت خدمت‌رسانی و کمک مؤمنانه برای مردم عزیز دارند.

وی بیان داشت: طبیعی است که این فعالیت‌ها روحیه ایثار و فرهنگ از خودگذشتگی و هم ‌نوع‌دوستی را ترویج می‌دهد و هم اینکه حس خوبی را از انسجام و وحدت ملی در بین آحاد مردم ایجاد می‌کند. طبیعی است که با حضور در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی این تفکر ترویج پیدا خواهد کرد و مطمئناً در روند تغییرات سبک زندگی به سمت اسلامی‌شدن و توجه به آن سنت‌های درستی که ما در کشور عزیزمان داشتیم می‌تواند این روند تسریع پیدا کرده و تقویت شود و از طرفی با سبک ترویج زندگی غربی مقابله شود.
 
گزارش تصویری/ چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور
 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گزارش تصویری/ چهارمین مجمع مرکزی بسیج جامعه زنان کشور,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه