اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

چاره ای جز عرضه خودروها در بازار بورس وجود ندارد

چاره ای جز عرضه خودروها در بازار بورس وجود ندارد
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت:درحال حاضر برای از بین بردن رانت چاره ای جز عرضه خودروها در بازار بورس وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دلیل عرضه خودروهای وارداتی در بورس این است  به منظور پیشگیری از ایجاد تفاوت قیمتی فاحش خودروهای وارداتی گفته شده علاوه بر لحاظ تعرفه گمرکی ۱۵ تا ۳۰ درصدی، این خودروها در بورس عرضه شوند و مازاد آن به حساب دولت واریز شود.

وی افزود: عرضه خودروهای وارداتی در بازار بورس سبب می شود که انگیزه وارد کنندگان برای ایجاد رانت بیشتر از بین برود زیرا وقتی می بینند که مازاد قیمت‌ها به جیب دولت می رود حاضر می شوند با قیمت مناسب تری خودروها را عرضه کنند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عرضه خودروهای وارداتی در بورس اقدامی مناسب است مگر روش مناسب تری جایگزین شود.

 حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: همچنین باید شرایطی فراهم شود که خودروهای داخلی به میزان کافی در بورس عرضه شوند ولی سقف قیمتی برای آن در نظر گرفته شود نه اینکه لیدرها قیمتها را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کنند.

وی افزود: با تعیین سقف قیمت برای خودروهای داخلی عرضه شده در بورس، نباید خودروها از سقف قیمتی افزایش یابند زیرا اگر تعیین قیمت این خودروها صرفا بر اساس عرضه و تقاضا باشد در داخل به ضرر مشتری است.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز واردات خودرو به کشور انجام نشده اما بر اساس آیین نامه اجرایی باید در بازار بورس عرضه شود.

 حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: عرضه خودروها در بازار بورس تدبیر خوبی است که از سوی وزارت صمت اندیشیده شده که با مشورت کمیسیون صنایع انجام گرفته است.

 وی عنوان کرد: درحال حاضر برای از بین بردن رانت چاره ای جز عرضه خودروها در بورس وجود ندارد و باید تفاوت قیمتی هم به حساب دولت واریز شود.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه