اخبار داغ

گام مؤثر دولت در راستای حمایت از هپکو؛

واردات تراک‌های ۷۰ تن مشروط به خرید داخلی شد

واردات تراک‌های ۷۰ تن مشروط به خرید داخلی شد
با توجه به تولید و عرضه تراک معدنی توسط شرکت هپکو، وزارت صمت طی بخشنامه ای به گمرک صدور مجوز واردات برای این ماشین های معدنی تا ظرفیت ۷۰ تن را مشروط به خرید از داخل به تعداد معادل وارداتی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ وزارت صنعت معدن و تجارت طی بخشنامه ای به گمرک با اشاره به تولید تراک های معدنی تا ظرفیت بارگیری ۷۰ تن در کشور، صدور مجوز واردات برای این ماشین های معدنی تا ظرفیت ۷۰ تن را مشروط به خرید از داخل به تعداد معادل وارداتی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

در این ابلاغیه آمده است مجوز ترخیص تراک ها تا در صورت انجام تعهد خرید از داخل مجوز ترخیص کالا صادر گردد.

ابتدای سال جاری هپکو با یک گام بلند در راستای تأمین نیاز کشور به ماشین‌آلات غول‌پیکر معدنی کامیون آفرود تراک ۶۵ تنی خود را باقابلیت‌هایی بومی‌سازی شده و متناسب با شرایط معادن کشور رونمایی و به بازار عرضه کرد.

توان موتور کامیون معدنی آفرود ۶۵ تنی ۵۳۰ اسب بخار است و حجم اتاق بار آن ۳۸ مترمکعب و همچنین دارای وزن بارگیری ۶۳ هزار کیلوگرمی است و به گفته قائم مقام وقت مدیرعامل هپکو ظرفیت تولید و عرضه سالانه این ماشین حدود ۱۵۰ دستگاه و چنانچه درخواست بیشتری باشد قابلیت افزایش ظرفیت تا ۲۵۰ دستگاه نیز وجود دارد.

سالیانه عدد قابل‌ملاحظه‌ای بابت واردات تراک و دامپتراک های معدنی ارز از کشور خارج می‌شود که در سال ۹۷ این عدد به حدود ۱۸۹ میلیون دلار می‌رسد، در مورد این ماشین در فاز اول حدود ۳۵ درصد ارزش ماشین را داخلی سازی شده که به ازای هر دستگاه ۳۵ درصد از خروج ارز جلوگیری می‌شود و هر ماشین ۷ تا ۸ میلیارد تومان حفظ ارز دارد.

گفتنی است تاکنون ماشینی با این مختصات فنی و متناسب با شرایط معادن کشور نداشته‌ایم، این تراک از موتور ۵۳۰ اسب بهره می‌برد و مجهز گیربکس اتوماتیک و آپشن مهم فرمان اضطراری است که بسیاری از ماشین‌های وارداتی از آن بی‌بهره هستند، قابلیتی که قابلیت فرمان گیری بدون حضور راننده را به ماشین می‌دهد.

مدیران هپکو با توجه به سوابق قبلی این مجموعه در تولید دامپتراک های ۱۰۰ تن ارتقای این تراک معدنی و عرضه سری جدید از آن را با ظرفیت تا حدود ۱۰۰ تن وعده داده اند که می تواند بخش عمده ای از نیازهای معاذن کشور را برطرف کند و حتی از نظر تناژ توانایی تولید دستگاه های با تناژ بالاتر از ۱۰۰ تن نیز در هپکو وجود دارد.

تراک ها و دامپتراک‌ها کامیون‌های غول‌پیکری هستند که برای استفاده‌ی خارج جاده‌ای تعبیه‌شده‌اند و به‌طور مشخص در معدنکاری استفاده می‌شود، این ماشین‌ها برای حمل بارهایی نظیر شن، ماسه، سنگ، باطله‌های معدنی و… به کار گرفته می‌شوند وتوان حمل بسیار بالایی دارند.

به گزارش دیارآفتاب، واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به خصوص در رده دست دوم و مستعمل طی سال های اخیر ضربات بسیار سنگینی را به تنها تولید کننده تجهیزات سنگین خاورمیانه وارد کرده است به طوری که شرکت هپکو از تولید سالانه قریب به ۳ هزار دستگاه در اواسط دهه ۸۰ به تولید تقریباً صفر در سال ۹۹ رسید.

هپکو اما در یک سال اخیر قراردادهای بسیار خوبی را در زمینه فروش انواع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی منعقد کرد و برای اولین بار صدای چرخش مستمر چرخ‌های تولید در این شرکت طنین‌انداز است و حالا این مجموعه عظیم صنعتی باهمت کارگرانی که سال‌ها پای تنها مطالبه خود یعنی کار و تولید ایستادگی کردند دوباره مسیر بازگشت به‌روزهای اوج خود را می‌پیماید.

دغدغه کارگران هپکو اما جریان مافیایی ریشه کرده در حوزه واردات ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است که در سنوات اخیر نیز با واردات بی‌رویه انواع ماشین‌آلات بی‌کیفیت و بعضاً دست‌دوم به کشور هم نفس‌های هپکو را به شماره انداختند و هم حجم عظیمی از ارز کشور را خارج کردند.

واردات مشکل ساز برای تولید داخل ممنوع!

بحث تهدید واردات بی‌رویه برای تولیدکنندگان داخلی هم اما در بازدید اخیر رئیس‌جمهور از شرکت هپکو موردتوجه قرار گرفت و آیت‌الله رئیسی بر ممنوعیت وارداتی که به تولید داخلی ضربه می‌زند تأکید کرد.

رئیس جمهور ۳۰ تیرماه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از شرکت هپکو اراک و در جمع کارگران این شرکت گفت: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت میکند و توسعه واحدهای صنعتی ای که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت های دولت سیزدهم است.

رئیسی با اشاره به مقابله با مافیای واردات و حمایت از تولیدات داخل گفت: وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. 

هپکو با خطوط تولید مجهز به تجهیزات فوق‌پیشرفته سهم مهمی در تولید انواع تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین معدنی، راهسازی، انواع جرثقیل‌ها، تجهیزات حفاری، نیروگاهی، بنادر و صنایع نفت و گاز داشته و این شرکت خیلی زود با قرار گرفتن در کنار غول های بزرگ صنعتی دنیا در حوزه تولید ماشین آلات سنگین عنوان اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در خاورمیانه را از آن خود کرد و حالا هپکو می تواند با حمایت مسئولان در تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نقش مؤثری را ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش تصویری| رونمایی از کامیون معدنی آفرود شرکت هپکو

توانمندی طراحی و تولید ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد

انتهای پیام/

,

در این ابلاغیه آمده است مجوز ترخیص تراک ها تا در صورت انجام تعهد خرید از داخل مجوز ترخیص کالا صادر گردد.

,

, ,

ابتدای سال جاری هپکو با یک گام بلند در راستای تأمین نیاز کشور به ماشین‌آلات غول‌پیکر معدنی کامیون آفرود تراک ۶۵ تنی خود را باقابلیت‌هایی بومی‌سازی شده و متناسب با شرایط معادن کشور رونمایی و به بازار عرضه کرد.

,

توان موتور کامیون معدنی آفرود ۶۵ تنی ۵۳۰ اسب بخار است و حجم اتاق بار آن ۳۸ مترمکعب و همچنین دارای وزن بارگیری ۶۳ هزار کیلوگرمی است و به گفته قائم مقام وقت مدیرعامل هپکو ظرفیت تولید و عرضه سالانه این ماشین حدود ۱۵۰ دستگاه و چنانچه درخواست بیشتری باشد قابلیت افزایش ظرفیت تا ۲۵۰ دستگاه نیز وجود دارد.

,

سالیانه عدد قابل‌ملاحظه‌ای بابت واردات تراک و دامپتراک های معدنی ارز از کشور خارج می‌شود که در سال ۹۷ این عدد به حدود ۱۸۹ میلیون دلار می‌رسد، در مورد این ماشین در فاز اول حدود ۳۵ درصد ارزش ماشین را داخلی سازی شده که به ازای هر دستگاه ۳۵ درصد از خروج ارز جلوگیری می‌شود و هر ماشین ۷ تا ۸ میلیارد تومان حفظ ارز دارد.

,

گفتنی است تاکنون ماشینی با این مختصات فنی و متناسب با شرایط معادن کشور نداشته‌ایم، این تراک از موتور ۵۳۰ اسب بهره می‌برد و مجهز گیربکس اتوماتیک و آپشن مهم فرمان اضطراری است که بسیاری از ماشین‌های وارداتی از آن بی‌بهره هستند، قابلیتی که قابلیت فرمان گیری بدون حضور راننده را به ماشین می‌دهد.

,

مدیران هپکو با توجه به سوابق قبلی این مجموعه در تولید دامپتراک های ۱۰۰ تن ارتقای این تراک معدنی و عرضه سری جدید از آن را با ظرفیت تا حدود ۱۰۰ تن وعده داده اند که می تواند بخش عمده ای از نیازهای معاذن کشور را برطرف کند و حتی از نظر تناژ توانایی تولید دستگاه های با تناژ بالاتر از ۱۰۰ تن نیز در هپکو وجود دارد.

,

تراک ها و دامپتراک‌ها کامیون‌های غول‌پیکری هستند که برای استفاده‌ی خارج جاده‌ای تعبیه‌شده‌اند و به‌طور مشخص در معدنکاری استفاده می‌شود، این ماشین‌ها برای حمل بارهایی نظیر شن، ماسه، سنگ، باطله‌های معدنی و… به کار گرفته می‌شوند وتوان حمل بسیار بالایی دارند.

,

به گزارش دیارآفتاب، واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی به خصوص در رده دست دوم و مستعمل طی سال های اخیر ضربات بسیار سنگینی را به تنها تولید کننده تجهیزات سنگین خاورمیانه وارد کرده است به طوری که شرکت هپکو از تولید سالانه قریب به ۳ هزار دستگاه در اواسط دهه ۸۰ به تولید تقریباً صفر در سال ۹۹ رسید.

,

هپکو اما در یک سال اخیر قراردادهای بسیار خوبی را در زمینه فروش انواع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی منعقد کرد و برای اولین بار صدای چرخش مستمر چرخ‌های تولید در این شرکت طنین‌انداز است و حالا این مجموعه عظیم صنعتی باهمت کارگرانی که سال‌ها پای تنها مطالبه خود یعنی کار و تولید ایستادگی کردند دوباره مسیر بازگشت به‌روزهای اوج خود را می‌پیماید.

,

دغدغه کارگران هپکو اما جریان مافیایی ریشه کرده در حوزه واردات ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است که در سنوات اخیر نیز با واردات بی‌رویه انواع ماشین‌آلات بی‌کیفیت و بعضاً دست‌دوم به کشور هم نفس‌های هپکو را به شماره انداختند و هم حجم عظیمی از ارز کشور را خارج کردند.

,

واردات مشکل ساز برای تولید داخل ممنوع!

, واردات مشکل ساز برای تولید داخل ممنوع!, واردات مشکل ساز برای تولید داخل ممنوع!,

بحث تهدید واردات بی‌رویه برای تولیدکنندگان داخلی هم اما در بازدید اخیر رئیس‌جمهور از شرکت هپکو موردتوجه قرار گرفت و آیت‌الله رئیسی بر ممنوعیت وارداتی که به تولید داخلی ضربه می‌زند تأکید کرد.

,

رئیس جمهور ۳۰ تیرماه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از شرکت هپکو اراک و در جمع کارگران این شرکت گفت: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت میکند و توسعه واحدهای صنعتی ای که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت های دولت سیزدهم است.

,

رئیسی با اشاره به مقابله با مافیای واردات و حمایت از تولیدات داخل گفت: وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. 

,

, ,

هپکو با خطوط تولید مجهز به تجهیزات فوق‌پیشرفته سهم مهمی در تولید انواع تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین معدنی، راهسازی، انواع جرثقیل‌ها، تجهیزات حفاری، نیروگاهی، بنادر و صنایع نفت و گاز داشته و این شرکت خیلی زود با قرار گرفتن در کنار غول های بزرگ صنعتی دنیا در حوزه تولید ماشین آلات سنگین عنوان اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در خاورمیانه را از آن خود کرد و حالا هپکو می تواند با حمایت مسئولان در تحقق شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نقش مؤثری را ایفا کند.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:,

گزارش تصویری| رونمایی از کامیون معدنی آفرود شرکت هپکو

, گزارش تصویری| رونمایی از کامیون معدنی آفرود شرکت هپکو,

توانمندی طراحی و تولید ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد

, توانمندی طراحی و تولید ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه