اخبار داغ

مهدی خورسند در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

آسیب تحریم های اروپا بر اقتصاد کشور/ غربی ها می خواهند مردم را از نظام خسته کنند

آسیب تحریم های اروپا بر اقتصاد کشور/ غربی ها می خواهند مردم را از نظام خسته کنند
کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد:‌ ماهیت تحریم های اروپا به بهانه های مختلف (پرونده هسته ای، توانمندی موشکی ایران، حقوق بشر) عملا دامن مردم را می گیرد و مردم را بیشتر گرفتار می کند. آنها به دنبال این هستند تا با این تحریم ها و گرفتاری بیشتر مردم، مردم را از این نظام خسته و زده کنند.
[

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موج تحریمی که اخیرا از سوی اروپایی ها و با تحریک آمریکایی ها ایجاد شده، اظهار داشت: بهانه اصلی اروپایی ها در تحریم های اخیر که آن را سند قرار دادند تا تحریم های جدیدی را علیه برخی افراد و نهاد های کشور اعمال کنند، به بحث حمایت از اعتراضات که آنها از آن به اعتراضات مدنی یاد می کنند و در داخل به اغتشاشات از آن یاد می شود، بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: آنها می خواهند به زعم خود به هیچ دولتی اجازه ندهند که مردم معترض و حتی دیگر مردم خود را تحت هر عنوانی دچار ضرب و شتم و حتی کشتار و قتل قرار دهند.

,

تحریم های اروپا فشار را برگلوی مردم بیشتر می کند

,

وی با تاکید بر اینکه ماهیت تحریم های اروپایی ها و در یک نمای جلوتر ماهیت تحریم هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی در حال انجام است باعث دست گذاشتن بر روی گلوی مردم شده است، تصریح کرد: آنها ادعا می کنند که نهاد های این مملکت و ارکان نظام جمهوری اسلامی را تحت تحریم قرار می دهند اما اقتصاد در ایران وابسته به این ارکان است و هرچه آنها عرصه را برای فعالیت های اقتصادی تنگ تر کنند، قاعدتا فشار را برگلوی مردم بیشتر می کنند و عملا در حال بریدن بخش های بیشتری از سفره مردم هستند 

, تحریم های اروپایی ها,

خورسند در ادامه با بیان اینکه غربی ها با درک این مسئله به سراغ تحریم نهادهای ایرانی رفتند، خاطر نشان کرد: وقتی این تحریم ها شامل حال نهادها می شود، قاعدتا روابط عادی اقتصادی از بین این نهادها و مجامع بین المللی دچار خدشه می شود که این خدشه باعث می شود آسیب آن را در اقتصاد کشور و تلاطم های آن شاهد باشیم.

,

تحریم ها عملا دامن مردم را می گیرد

,

این کارشناس مسائل بین الملل توضیح داد: با وجود تمام تحریم ها جمهوری اسلامی ایران توانسته از طرق مختلف، حد امکان یک فضای مناسبی را برای تامین معیشت در حداقل حقوق اولیه اقتصادی مردم تامین کند و مردم را خیلی در مقابل تحریم ها قرار ندهد.

,

وی در ادامه تاکید کرد:‌ ماهیت این تحریم های اقتصادی به بهانه های مختلف (پرونده هسته ای، توانمندی موشکی ایران، حقوق بشر) عملا دامن مردم را می گیرد و مردم را بیشتر گرفتار می کند. پس باید غربی ها این نکته را بدانند که اگر تحریمی را اعمال می کنند، دقیقا برخلاف آن ادعایی است که در حمایت از مردم بیان می کنند.

,

خورسند با اشاره به اینکه ماهیتی که آنها برای تحریم ها قائل هستند، نتایجش بر مردم است، عنوان کرد: غربی ها کاملا به این مسئله واقف هستند که اثر این تحریم ها بر مردم است، آنها به دنبال این هستند تا با تحریم ها و گرفتاری بیشتر مردم، مردم را از این نظام خسته و زده کنند.

,

این پژوهشگر در پایان گفت: اروپایی ها در تلاش هستند تا با فشار بر مردم، تبعیض اعتراضات و مطالبات اقتصادی مردم از دولت و نظام حاکم را به وجود بی آوردند تا صبر مردم لبریز شود و برای کسب مطالباتشان به کف خیایان بیایند که این امر سبب نافرمانی و نااطمینانی مدنی در جامعه ایران خواهد شد.

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:,

رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی سرسپرده آمریکا هستند

, رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی سرسپرده آمریکا هستند,

تحریم پشت تحریم؛ حربه نخ نما شده دشمنان علیه ایران

, تحریم پشت تحریم؛ حربه نخ نما شده دشمنان علیه ایران,

تیغ کند تحریم‌ها علیه ایران/ اروپایی ها دست به دامان تجزیه طلب ها شده اند

, تیغ کند تحریم‌ها علیه ایران/ اروپایی ها دست به دامان تجزیه طلب ها شده اند]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه