اخبار داغ

بخش دوم گفتگوی دانا با منتقد سینما و تلویزیون؛

سفره تولیدات سینمایی و تلویزیونی برای نورچشمی‌ها پهن شده است

سفره تولیدات سینمایی و تلویزیونی برای نورچشمی‌ها پهن شده است
جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به این موضوع که تولیدات حال حاضر سینما و تلویزیون با افت شدید کیفیت مواجه شده گفت: متاسفانه در این سال ها شاهد بوده ایم که این سفره گویا صرفا برای افراد خاصی پهن شده است.
[

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص افت کیفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی در سال های اخیر گفت: علت اصلی اینکه تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما چندان به روز نیستند و یا از منظر ساختار هنری و محتوایی در رده های فاخر قرار نمی گیرند و از آن طرف بیشتر سعی کسانی که در این حوزه فعال اند معطوف به ساخت کارهای متوسط شده، به نوع نگاه مسئولان سینما و تلویزیون برمی گردد.

, جبار آذین, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, افت کیفیت تولیدات سینمایی و تلویزیونی, سینما, تلویزیون,

وی افزود: درواقع معضل و مشکل اصلی نگاهی است که در فرهنگ و هنر جامعه ما حاکم شده است؛ از دیرباز دو نوع نگاه در این فرهنگ خودنمایی می کند و این نوع نگاه در ظرف عمل و اجرا به صورت جزیره ای و ملوک الطوایفی درآمده است. از طرفی چون نگاه های فرهنگی با نگاه های سیاسی همراه شده است، گاها سلطه نگاه های سیاسی باعث شده تا فرهنگ در حاشیه قرار بگیرد.

,

جبار آذین با اشاره به این نکته که سیاستمداران ما برای اجرایی کردن اهداف خود از فرهنگ استفاده ابزاری می کنند، گفت: آنچه به عنوان مضمون و محتوا مد نظر این سیاستمداران قرار می گیرد، بیش و پیش از ساختار هنری آثار است. از همین رو برای برخی از این جماعت مهم رساندن همین مضامین سیاسی به جای فرهنگی است و با همین دست فرمان از برخی گروه ها و افراد برای ساخت تولیدات سینمایی و تلویزیونی دعوت می شود که به این نوع دیدگاه نزدیک باشند؛ درحالی که در جامعه هنری جوان های با ذوق و با استعداد که توانایی ساخت آثار با کیفیت و با محتوا داشته باشند، کم نداریم؛ اما متاسفانه این سفره برای افراد خاصی پهن شده است.

,

منتقد سینما و تلویزیون در ادامه افزود: حالا هر مدیری که عهده دار سمت های فرهنگی و هنری می شود، ملاک های سیاسی خود را مبنای تولید آثار سینمایی و تلویزیونی قرار می دهد و با همین رویکرد حتی برخی تولیدات سال های گذشته مورد نکوهش مدیران تازه وارد قرار می گیرد و مدیران تازه معمولا با دادن شعارهایی که کمتر قابلیت اجرایی دارد، صحبت از تولیدات تازه و فاخر سر می دهند. اما بالاخره این شعارها باید در سطح جامعه به صورت عملی دیده شود، اما گویا به مرور همه چیز به فراموشی سپرده می شود.

,

آذین با انتقاد از عملکرد رسانه ملی گفت: به عنوان نمونه شما این یک سال رسانه ملی را نگاه کنید که ابتدا با شعارهای تحول گرایی رئیس جدید آغاز شد و اما تا به حال تغییرات محسوسی مشاهده نشده است و تا این شعارها رنگ عمل به خود نگیرد، کماکان بیننده شاهد سریال هایی با کیفیت های نازل و دست چندم و گاها کپی شده از سریال های ماهواره ای است که هیچ کدام متاسفانه در شان خانواده های ایرانی نیست! این رویه متاسفانه در سینما و شبکه نمایش خانگی نیز دنبال شده است و شاهد تولید آثار به نسبت ضعیفی در این مدیاها بوده ایم.

,

وی افزود: رسانه ملی سال هاست که در برنامه های روتین خود از کارشناسان متوسط و بعضا نابلد استفاده کرده، درحالی که درهای خود را بر روی بسیاری از کارشناسان خبره و نخبگان در زمینه های مختلف بسته است که حضور افراد مختلف با نظرات دقیق تر می توانند اعتماد از دست رفته مخاطبان به این رسانه مردمی و محبوب را برگرداند.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!

, شان خانواده ایرانی در تولیدات سینما و تلویزیون رعایت می‌شود؟!,

چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟

, چرا صدا و سیما تکلیف خودش را با این هنرمند نماها یکسره نمی‌کند؟,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه