اخبار داغ

فولاد سیرجان بدون بازی صدرنشین شد!

لیگ برتر والیبال| استارت لیگ با شکست قهرمان

لیگ برتر والیبال| استارت لیگ با شکست قهرمان
هفته نخست رقابتهای لیگ برتر والیبال با شکست قهرمان فصل گذشته به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته نخست لیگ برتر والیبال امروز (چهارشنبه ششم مهرماه) با ۴ دیدار در شهرهای تهران، گرگان، یزد و اصفهان بدون حضور تماشاگران پیگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هفته نخست لیگ برتر والیبال با پیروزی تیم‌های پاس گرگان، پیکان، راه‌یاب ملل مریوان و هورسان رامسر برابر حریفان پیگیری شد.

,

 

,

پاس گرگان ۳ - نیان الکترونیک صفر؛ برد آسان گرگانی‌ها

,

در دومین مسابقه این هفته از لیگ برتر مردان تیم پاس گرگان در سالن امام خمینی (ره) شهر گرگان میزبان نیان الکترونیک خراسان بود.

,

پاسی‌ها در این مسابقه در ۳ ست متوالی و با امتیازهای 28 بر 26، 25 بر 22 و 25 بر 19 حریف تازه وارد به لیگ برتر را شکست دادند و ۳ امتیاز این بازی را به دست آوردند.

,

خلیل یگانه‌مجد، نورقلی نیازی و مسعود یزدان‌پناه ناظران فنی، ویژه و داوری این دیدار بودند و وحید پورکاشیان و حامد آقابراری نیز به عنوان داور اول و دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

,

این مسابقه که از ساعت 16 آغاز شده بود، در مدت زمان 94 دقیقه پیگیری و با معرفی پاس گرگان به عنوان برنده به پایان رسید.

,

 

,

سایپا ۲ - راه‌یاب ۳؛ کامبک مریوانی‌ها

,

تیم والیبال راه‌یاب ملل مریوان به‌رغم شکست در ست‌های اول و دوم دیدار با سایپا به بازی برگشت و ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

,

در نخستین دیدار این رقابت‌ها در سال 1401 که از ساعت 15 آغاز شد، تیم‌های سایپا و راه‌یاب ملل مریوان در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر رفتند.

,

شاگردان فرهاد نفرزاده سرمربی تیم سایپا در ست‌های اول و دوم این مسابقه 25 بر 23 و 27 بر 25 به پیروزی رسیدند، اما راه‌یاب ناامید نشد و در ۳ ست متوالی سوم تا پنجم با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 22 و 15 بر 12 حریف خود را شکست داد تا نماینده مریوان ۳ بر ۲ فاتح این مسابقه باشد.

,

محمدحسین شفقی، حسین حسینی و محمد شاهمیری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه و ناظر داوری به برگزاری این مسابقه نظارت داشتند.

,

داود نافعی و اکبر شرقی نیز داوران اول و دوم این دیدار بودند که به مدت 167 دقیقه طول کشید.

,

راه‌یاب ملل مریوان سال گذشته با کسب رتبه نهمی به کار خود در لیگ برتر مردان پایان داد و سایپا نیز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

,

 

,

پیکان ۳ - گیتی پسند ۱؛ پرافتخارترین تیم لیگ با برد شروع گرد

,

در سومین مسابقه هفته نخست لیگ برتر والیبال، تیم گیتی‌پسند در اولین بازی خود در این رقابت‌ها میزبان پیکان پرافتخارترین تیم این مسابقات در سالن مخابرات اصفهان بود.

,

شاگردان پیمان اکبری در ست نخست 25 بر 22 مغلوب میزبان خود شدند، اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 21 به پیروزی رسیدند تا ۳ امتیاز کامل این مسابقه را به دست آورند.

,

علیرضا قریب و جواد مرآتی به عنوان داور اول و دوم این مسابقه را قضاوت کردند. محمدحسن خوشدل، محمدصادق پشنگ و بهروز جعفری نیز ناظران فنی، ویژه و داوری این دیدار بودند.

,

این مسابقه که در مدت 143 دقیقه برگزار شد، دو کارت زرد داشت که حمزه زرینی از تیم پیکان نخستین کارت زرد مسابقات را دریافت کرد و محمد باقری از تیم گیتی پسند نیز در این دیدار کارت زرد گرفت.

,

تیم والیبال پیکان با ۱۲ دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این مسابقات است. این تیم ۶ عنوان نایب قهرمانی و ۴ مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در این رقابت‌ها دارد. تیم والیبال پیکان عنوان سومی جهان و قهرمانی باشگاه‌های آسیا را نیز در افتخارات خود دارد. پیکان امیدوار است در سال 1401 با کسب سیزدهمین مقام قهرمانی به حسرت هفت ساله خود برای کسب مجدد این عنوان پایان دهد.

,

 

,

شهداب ۱ - هورسان ۳؛ استارت قهرمان با شکست

,

در چهارمین و آخرین مسابقه هفته نخست لیگ برتر والیبال، تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در سالن شاهدیه یزد میزبان هورسان رامسر بود.

,

هورسانی‌ها در این مسابقه ۳ بر یک حریف قدرتمند خود را شکست دادند تا در پایان هفته نخست عنوان شگفتی‌ساز این رقابت‌ها را به دست آورند.

,

شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم هورسان در ست دوم 25 بر 20 مغلوب شهداب شدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 13، 28 بر 26 و 25 بر 12 به پیروزی رسیدند تا ۳ امتیاز کامل این مسابقه را به دست آورند.

,

بدین ترتیب تیم شهداب یزد سی‌وششمین دوره لیگ برتر را با شکست آغاز کرد تا محمدرضا تندروان سرمربی این تیم چالش مهمی پیش‌رو داشته باشد.این دیدار که در سالن شاهدیه یزد برگزار شد، 117 دقیقه طول کشید و احمد سرمست و مرتضی علایی داوران اول و دوم آن بودند.

,

همچنین حسین پورکاشیان، جمشید حمیدی و شهباز صدری به ترتیب به عنوان ناظران فنی، ویژه و داوری در این مسابقه نقش آفرینی کردند.

,

مهدی مهدوی از تیم شهداب یزد و فرهاد سال افزون از تیم هورسان رامسر در این مسابقه کارت زرد دریافت کردند تا کاپیتان‌های دو تیم کارت گرفته باشند.

,

شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان که از سال 1398 فعالیت در لیگ برتر را شروع کرد، در سال 1401 و در چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها امیدوار به کسب مجدد سکوی قهرمانی است.

,

 

,

مس رفسنجان صفر - فولاد سیرجان ۳؛ باخت رفسنجانی‌ها بدون بازی

,

قرار بود این هفته تیم مس رفسنجان میزبان فولاد سیرجان در سالن شاهدیه یزد باشد و با توجه به این‌که تیم مس به تعهدات مالی سال گذشته خود شامل تسویه حساب با بازیکنان و فدراسیون عمل نکرده بود، سازمان لیگ اجازه برگزاری این مسابقه را نداد و مس با شکست فنی روبرو شد.

,

براین اساس دیدار دو تیم مس رفسنجان و فولاد سیرجان ۳ بر صفر در ۳ ست 25 بر صفر به سود نماینده سیرجان در جدول مسابقات ثبت شد.

,

 

,

اسکوربورد هفته نخست؛ سیرجان در صدر جدول قرار گرفت

,

هفته نخست مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران امروز (چهارشنبه ششم مهرماه) با ۴ دیدار در شهرهای تهران، گرگان، یزد و اصفهان پیگیری ‌شد.

,

دیدار تیم‌های لبنیات هراز با ایفا سرام اردکان و شهرداری ارومیه با شهرداری گنبد در هفته نخست برگزار نشد و به تعویق افتاد. همچنین سازمان لیگ به تیم مس رفسنجان به دلیل عمل نکردن به تعهدات مالی اجازه بازی نداد و این تیم با باخت فنی ۳ بر صفر مقابل فولاد سیرجان روبرو شد تا نماینده سیرجان صدرنشین شود.

,

در دیگر دیدارهای این هفته تیم‌های پاس گرگان، پیکان تهران، راه‌یاب ملل مریوان و هورسان رامسر موفق به شکست حریفان خود شدند.

,

 

,

نتایج کامل هفته نخست لیگ برتر به قرار زیر است:

,

*سایپا 2 – راه‌یاب ملل مریوان 3 (25 بر 23، 27 بر 25، 23 بر 25، 22 بر 25 و 12 بر 15)

,

*مس رفسنجان صفر – فولاد سیرجان 3 (سه ست صفر بر 25)

,

*پاس گرگان 3 – نیان الکترونیک خراسان صفر (28 بر 26، 25 بر 22 و 25 بر 19)

,

*گیتی پسند یک – پیکان 3 (25 بر 22، 25 بر 27، 22 بر 25 و 21 بر 25)

,

*شهداب یزد یک – هورسان رامسر 3 (13 بر 25، 25 بر 20، 26 بر 28 و 25 بر 12)

,

 

,

هفته دوم لیگ برتر والیبال ایران روز چهارشنبه 13 مهرماه با برگزاری ۷ دیدار پیگیری خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه