اخبار داغ

نویسنده کتاب اهالی اینجا در گفتگو با دانا:

همه از صمیمیت این کتاب می گویند/ سفر خانوادگی اربعین حال و هوای دیگری دارد

همه از صمیمیت این کتاب می گویند/ سفر خانوادگی اربعین حال و هوای دیگری دارد
زهرا آقازاده نژاد نویسنده کتاب «اهالی اینجا» که کتاب اربعینی اش با استقبال مخاطبان مواجه شده گفت: همه خوانندگان کتاب متوجه صمیمیت درون کتاب شده و به آن اشاره داشتند که بدون شک همه این حس و حال خوب ناشی از فضای آکنده از مهر ایام اربعین و صاحب اصلی آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کتاب «اهالی اینجا» روزنوشت هایی از بخش بانوان یک موکب اربعینی در کربلاست که به همت انتشارات شهید کاظمی و استقبال خوانندگان حالا به چاپ دوم خود رسیده است. پیش تر با زهرا آقازاده نژاد نویسنده کتاب درباره ایده نوشتن این روزنوشت ها تا خاطرات اربعینی خود گفتگو کرده بودیم و به بهانه چاپ دوم اهالی اینجا دوباره احوالات او را جویا شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهالی اینجا, زهرا آقازاده نژاد, کتاب,

زهرا آقازاده نژاد در گفتگو با خبرنگار دانا درباره بازخوردهایی که پس از انتشار «اهالی اینجا» به دستش رسیده، گفت: در یک سال گذشته به لطف خدا بازخوردها و نقدهای مثبتی از طرف خوانندگان و دوستان به دست من رسید و نکته قابل تامل ماجرا این است که تقریبا همه متوجه صمیمیت درون کتاب شده بودند و به آن اشاره می کردند که بدون شک همه این حس و حال خوب ناشی از فضای آکنده از مهر ایام اربعین و صاحب اصلی آن است که بین همه زوار نهال رفاقت، صمیمیت و دوستی را می کارد و بعد از آن است که گویا همه آدم های اینجا دیوارهای اطراف خود را برداشته و با همه احساس دوستی و رفاقت می کنند.

, اهالی اینجا, اربعین,

وی ادامه داد: بواسطه روایت قصه عزیزانی که در کتاب آمده، این دوستی بین من و آنها شکل گرفت و تاکنون ادامه داشته است و آنها نیز از روایت جزپیات کتاب که بدرستی پرداخته شده اظهار خوشحالی می کردند و خداقوت به خاطر بیان نکاتی که حتی در آن زمان از دید خود آنها غافل مانده بود.

,

نویسنده کتاب «اهالی اینجا» با اظهار تاسف به خاطر اینکه امسال نمی تواند به این سفر برود، گفت: وقتی شما شیرینی و حلاوت حضور در مراسم اربعین و کربلا را فقط یکبار می چشید، مشتاقانه این انتظار در طول سال با شما هست تا این دیدار مجددا تازه شود و منی که دوازده روز پر خاطره و شیرین را در این موکب سپری کرده بودم، خیلی دلم می خواست تا دوباره این روزها را تکرار کنم. با اینکه خادمی در موکب به جز زحمت، خستگی و مشقت چیزی به لحاظ مادی برای شما ندارد، اما برای همه این خستگی ها، خدام دست و پا م یزنند تا اسمشان جزء لیست موکب امسال باشد و من در این دو سال بواسطه دوستی با آنها شاهد این بی تابی ها بودم که چه عاشقانه انتظار این خادمی را می کشند.

,

, ,

سفر خانوادگی اربعین حال و هوای دیگری دارد

,

آقازاده نژاد با تاکید بر اهمیت حضور خانوادگی در این مسیر و سفر گفت: با اینکه من در آن سال به تنهایی این سفر را تجربه کرده بودم، ولی در جای جای کتاب به اهمیت حضور خانوادگی در این سفر اربعین اشاره کرده ام. موکب خانم ها در آنجا شرایطی دارد که شما این حضور خانوادگی را بیشتر احساس و تماشا می کنید و حضور بچه ها، مادربزرگ ها و خواهرها این حس را در شما بیشتر نشان می دهد به نحوی که من یک فصل مستقل از کتاب را به حضور همین بچه ها در موکب اختصاص داده بودم.

, خانوادگی,

وی ادامه داد: با اینکه سفر اربعین برای بزرگ ترها نیز با دشواری و سختی همراه است چه برسد به بچه ها، ولی بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا در این سفر فرزندان کوچک خود را نیز همراه داشته باشند و من در این کتاب درباره تحمل این رنج خودخواسته نوشته ام که چگونه خانواده ها این سختی ها را برای شریک شمردن خود با صاحب اصلی این عزا به جان می خرند چون به واقع خود واقعه کربلا نیز حضور خانواده اباعبدلله (ع) را درک کرده و از حضرت زینب(س) تا بانوان حرم و کودکانی که همراه آنها بوده اند فضای کربلا را از حالت مردانه خارج کرده بودند و اگر کربلا یک پدیده خانوادگی است که در آن بنیان خانواده مورد احترام و ارزش است، پس اربعین نیز می تواند این فضا را درک کند و به صورت خانوادگی برگزار شود.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

روایت کاملا زنانه اربعین/ اینجا خود زندگی در جریان است

, روایت کاملا زنانه اربعین/ اینجا خود زندگی در جریان است,

به لطف امام حسین(ع) قرعه کار به نام من زده شد

, به لطف امام حسین(ع) قرعه کار به نام من زده شد,

مصطفی پورکیانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه