اخبار داغ

مدیرمسئول معاونت فرهنگی حوزه علمیه:

طرح تولید محتوای غنی برای دختران نوجوان کلید خورد

طرح تولید محتوای غنی برای دختران نوجوان کلید خورد
سارا طالبی گفت: دوره تربیت مبلغ و تولیدمحتوای دینی دختران نوجوان با حضور حدود ۵۰ طلبه خواهر در مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا طالبی، مدیرمسئول معاونت فرهنگی حوزه علمیه رفیعه المصطفی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دوره تربیت مبلغ و تولید محتوای دینی دختران نوجوانان با حضور حدود ۵۰ طلبه خواهر در مؤسسه آموزش عالی رفیعه المصطفی در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: خواهران طلبه در این دوره با مهارت های تبدیل متون دینی به فهم و ذائقه نوجوانان دختر امروزی آشنا می‌شوند.
,
 
,
این مسئول گفت: در این دوره مباحث و راهکارهایی را در رابطه با هویت دختران نوجوان، نادیده گرفتن تخلیه هیجانات نوجوانان دختر، کم بودن امکانات دختران نوجوان، لزوم بازگشت به زن مکتب امامی و زنان در زمان انقلاب مطرح شد.
,
 
,
طالبی افزود: امروز تعداد دختران محجبه به دلیل هجمه های رسانه ای دشمن بسیار کاهش یافته است و برای تولید محتوای غنی و متناسب با ذائقه باید از نیروهای متخصص استفاده کرد.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: مهمترین نقطه ضعف ما در فضای مجازی، تولید محتوای غنی است و باید بتوانیم با این تولیدات این فضا را مدیریت و در دست گیریم.
,
 
,
وی گفت: دشمن برای دختران نوجوان ما تولیداتی را آماده کرده و سعی در انحراف فکر و عقیده آنها دارد و به تعبیر رهبری با جنگ روایت ها مواجه هستیم.
,
 
,
این مسئول عنوان کرد: اکنون در فضای مجازی دو دختر غربی یا شرقی بازسازی می شود و اگر برای دختر انقلابی، کاراکتر رسانه ای تعریف کنیم می تواند، اتفاقات مبارکی را رقم بزند.
,
 
,
طالبی ادامه داد: اگر امروز نتوانیم فضای رسانه ای کشور را در دست گیریم و همانند فضای حقیقی در فضای رسانه نیز به استقلال برسیم، قطعا از این فضا ضربه خواهیم خورد.
,
 
,
این مسئول با بیان اینکه در خصوص تولید محتوای غنی برای رده سنی نوجوان در کشور ضعف داریم، افزود: ضرورت این مهم حس شد و ما با دوستان در مرکز آموزشی رفیعه المصطفی جلسه گذاشتیم و این همایش را تدارک دیدیم.
,
 
,
وی بیان کرد: ۵۰ طلبه برای شرکت در دوره ثبت نام کردند تا با شیوه های تربیتی و آموزشی دختران نوجوان عصر کنونی آشنا شوند و پس از دوره بتوانند وارد جامعه شده و آموزه های خود را تبیین کنند.
,
 
,
این مسئول افزود: مقام معظم رهبری در مورد حضرت زهرا (س) می فرمایند: "دخت گرامی رسول اکرم (ص) معمای ناشناختة ذهن و معارف بشری است." همچنین دربارة این وجود مقدس و سراپا نور روایت است: «عَنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ(ع) أَنَّهُ قَالَ: إِنمَا سُمِّیتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخلْقَ فطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛ همانا فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ چراکه خلق از شناخت و معرفت او بریده شده اند.
,
 
,
طالبی گفت: خواهران طلبه در این دوره با سرفصل های مختلف تولید محتوا آشنا می شوند و پس از دوره در کارگروه هایی با مدیریت متربیان، بحث تولید محتوا را آغاز می کنند.
,
 
,
این مسئول بیان کرد: امروز دشمن تمام توان و ظرفیت خود را  برای تسخیر فکر، عقیده نوجوان در دست گرفته و ضرورت دارد ما نیز بتوانیم با تربیت نیروی متخصص این فضا را در دست گرفته و محتوای پوچ دشمن را با محتوای غنی خنثی کنیم.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه