اخبار داغ

سید احسان خاندوزی:

گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است

گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه کارنامه ۱۱ ماه گذشته نشان می‌دهد که عملکرد دولت چگونه بوده است، گفت: گره‌گشایی برای چهره‌های فعال و خوش‌سابقه حوزه صنعت و تولید و صادرات، رسالت دولت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با مجمع کارآفرینان ایران و در جمع فعالان اقتصادی و کارآفرینان، اظهار داشت: تلاش کردیم به افرادی که تازه می‌خواهند فعالیت‌هایشان را شروع کنند، کمک کنیم که دسترسی‌های شان به موارد تولید و صادرات کم‌هزینه و کم زمان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وزیر امور اقتصادی و دارایی,

وی افزود: تلاش کردیم از طریق برخی مشوق‌ها بار تحمیل‌شده از بیرون صنعت به کارآفرینان را کم کنیم که در این مورد توانستیم کاهش پنج‌درصدی مالیات و تمدید قانون تسهیل را انجام دهیم.

,

وزیر اقتصاد گفت: در حوزه گمرکی تلاش کردیم تعداد شرکت‌هایی که می‌توانند از مسیرهای سبز استفاده کنند را  افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید:
پیگیری رونق و درآمد خانواده‌ها در ستاد اقتصادی دولت/ پایین‌آوردن نرخ تورم در اولویت قرار دارد

,
,
,
, پیگیری رونق و درآمد خانواده‌ها در ستاد اقتصادی دولت/ پایین‌آوردن نرخ تورم در اولویت قرار دارد,

کارنامه ۱۱ ماه گذشته عملکرد دولت را نشان می‌دهد

, کارنامه ۱۱ ماه گذشته عملکرد دولت را نشان می‌دهد, کارنامه ۱۱ ماه گذشته عملکرد دولت را نشان می‌دهد,

خاندوزی تأکید کرد: ادعا نداریم که تا به امروز شق‌القمر کرده‌ایم، اما در کارنامه ۱۱ ماه گذشته نشان می‌دهد که عملکرد ما چگونه بوده است و نشان می‌دهد که چقدر پیشنهاداتی که از سوی ما مطرح‌شده در حوزه دغدغه تولیدکنندگان بوده است.

,

وی توضیح داد: مجموعه نظام بروکراسی کشور سنگلاخی را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند و یک دوی با مانع و بسیار سخت و خسته‌کننده و فرسایشی است که اگر بخواهید وارد عرصه بازارهای جهانی و صادراتی هم بشوید، تشدید می‌شود و از یک اندازه‌ای هم بزرگ‌تر شوید، ملاحظات و محدودیت‌های نظارتی و... بیشتر می‌شود و عرصه را تنگ‌تر می‌کند. 

,

وزیر اقتصاد عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم از بازیگران خوش‌نام و معتبر خود دفاع کنیم و آنها را از این سنگلاخ و مسیر سخت و دوی با مانع با هزینه کمتری عبور دهیم، ایجاد کارگروهی متشکل از فعالان این حوزه بهترین تصمیم است.

,

خاندوزی خطاب به کارآفرینان گفت: شما بزرگواران که در این صنعت مقدم و پیشرو هستید، خودتان مسائل را شناسایی و راهکارها را جمع‌بندی کنید و بنده و معاونان وزارت‌خانه هم تمام ظرفیت خودمان را در مسیر سیاست‌گذاری و تصویب به کار می‌گیریم.

,

وی با تأکید بر ضرورت امیدواری و امیدآفرینی از سوی چهره‌های شناخته‌شده صنعت تأکید کرد: فعالان اقتصادی خوش‌نام و معتبر می‌توانند امید دهنده باشند و به‌جای توصیه به نرفتن در این مسیر، پیشنهاد دهنده ورود به این مسیر باشند.

,

خاندوزی تصریح کرد: چهره‌های خوش‌نام و معتبر و کسانی که کارنامه عملکردشان روشن است و خواسته غیرقانونی هم ندارند باید بتوانند بر مشکلات و موانع پیش رو غلبه کنند، اما برای این‌که بتوانند قد بکشند و بازارهای بیشتری را به‌ویژه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست گیرند، حتماً نیازمند حمایت حاکمیت و دولت‌ها هستند.

,

وزیر اقتصاد تأکید کرد: اگر برعکس بخواهیم تضعیف چنین افرادی را در پیش بگیریم، ثمره و نتیجه آن بازی مشخص است و نیازمند تحلیل هم نیست.

,

وی با استقبال از پیشنهادات کارآفرینان برای رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی، درباره برگزاری منظم جلسه با فعالان اقتصادی و کارآفرینان به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار قول مساعد داد.

,

گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است

, گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است, گره‌گشایی از مشکلات تولیدکنندگان رسالت دولت است,

خاندوزی گفت: گره باز کردن برای چهره‌های فعال و خوش‌سابقه حوزه صنعت و تولید و صادرات کشور جزء مواردی است که کاملاً در راستای رسالت‌های ماست و مفتخریم که به این افراد کمک کنیم تا هم برای خودشان منفعتی داشته و هم برای اقتصاد کشور ارزآوری منفعت داشته باشند.

,

وزیر اقتصاد گفت: در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حل برخی از مسائل را در حوزه داخلی در دستور کار قرار می‌دهیم اما واقعیت این است که در جاهایی که نیازمند قاعده‌گذاری‌ها یا تغییر قوانین و قواعد مصوبات هیات دولت هستیم، ظرفیت دبیرخانه اتاق آن‌چنان که باید  فعال نیست که آن هم می‌تواند تکمیل شود.

,

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه مشترک کارآفرینان با وزارت اقتصاد توضیح داد: سوال مختص کارگروه این است که چه قاعده و قانونی دولت و مجلس در کشور حاکم کنند تا شما تولیدکنندگان و صادرکنندگان راحت‌تر بتوانید صادر کنید، بزرگ‌تر و قوی‌تر شوید و بتوانید در دنیا رقابت کنید.

,

خاندوزی بیان کرد: وظیفه ما در کارگروه این است که مصادیق مشخص و موردی را پیش ببریم، تا آرام‌آرام این درختی که ثمر می‌دهد با امید بیشتری به ثمر برسد، چه‌بسا کار بلندمدتی ازاین‌جهت در پیش داشته باشیم.
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه