اخبار داغ

درآمد ارزش افزوده مالیات کجا خرج می‌شود؟

صفرهایی که دیده نمی‌شوند و مدیری که پاسخگو نیست

صفرهایی که دیده نمی‌شوند و مدیری که پاسخگو نیست
پرداخت اعتبار عوارض ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌ها موضوعی است که بر اساس قانون باید در مسیر خاصی هزینه شود اما آیا تا کنون نظارتی بر هزینه‌کردها وجود داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس عوارض ارزش افزوده، مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده است و در واقع چون عوارض ارزش افزوده جزء عوارض متمرکز است توسط سازمان امور مالیاتی وصول شده و به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور یا شهرداری محل و دهیاری شهرستان مربوطه واریز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

عوارض ارزش افزوده نقش مؤثری در توسعه و آبادانی شهر دارد و اداره کل امور مالیاتی با نگاه حمایتی خود به شهر و شهرداری باعث رونق توسعه و آبادانی می‌شود اما باید بررسی شود این عوارض صرف چه اموری می‌شود و آیا در مسیار قانونی تعیین شد هزینه می شود یا خیر.

,

آنگونه که مسئولان مالیاتی پیشتر اذعان داشته اند در سه ماهه نخست سال جاری افزون بر 73 میلیارد تومان از محل عوارض پرداختی از مالیات برارزش افزوده به شهرداری‌ها ودهیاری های استان  پرداخت شد که این مبلغ بیش از 3 برابر سال گذشته رشد را نشان می دهد و این می‌تواند به معنای افزایش توسعه عمرانی توسط شهرداری ها و دهیاری ها باشد.

,

گفتنی است در شهر یاسوج در حوزه‌های مشاغل، مستغلات و اشخاص حقوقی حدود 35 هزار پرونده مالیاتی فعال وجود دارد و به اذعان برخی از منابع آگاه در سال گذشته بالغ بر 150 میلیارد تومان فقط به یکی از شهرداری‌های استان پرداخت شده و البته این موضوع نیز گفته شده که پرداخت این اعتبارات ماهانه بوده و در هر ماه مبلغ متفاوت است.

,

اگرچه شفافیت اقتصادی، زمینه‌‌‌ساز جلوگیری از فرار مالیاتی است و باید این موضوع را برای خود متولی مالیات و اقتصاد نیز در نظر گرفت و این سوال را مطرح کردامور مالیاتی چگونه بر اعتبارات ارزش افزوده که به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها می‌دهد نظارت می کند؟ تا کنون چه میزان به هرکدام از شهرداری های شهرهای استان اعتبار داده شده است؟

,

متاسفانه برای دریافت پاسخ این سوالات در روزهای متعدد با مدیرکل امور مالیاتی استان تماس های مکرری داشتیم تا جواب این سوالات را که مخاطبان از ما پرسیده بودند را دریافت کنیم اما پاسخگو نبودن این مسئول باعث شد تا این گزارش ما به صورت ناقص منتشر شود بلکه کارشناسان این حوزه در تماس با ما مردم را همیاری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه