اخبار داغ

در ادامه مشکلات و معضلات آموزشی در جنوب شرق کشور؛

سایه بی‌مهری مسئولان بر سر دانش آموزان سیستان و بلوچستان/ بحران کمبود معلم و کاهش ۵۴ درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان

سایه بی‌مهری مسئولان بر سر دانش آموزان سیستان و بلوچستان/ بحران کمبود معلم و کاهش ۵۴ درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان
سیستان و بلوچستان که از مشکلات آموزشی زیادی از جمله نیروی انسانی رنج می برد متاسفانه در اقدامی غیر عادلانه وزرات آموزش و پرورش سهمیه دانشگاه فرهنگیان در این استان را ۵۴ درصد کاهش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آموزش مقدمه و محور هرگونه توسعه اقتصادی است و هر کشوری که روی این موضوع سرمایه‌گذاری کند قطعاً پله‌های پیشرفت و توسعه را بهتر و سریع‌تر طی خواهد کرد.

برای پیشرفت در زمینه آموزش نیاز به بسترهای مختلف است از فضای آموزشی تا نیرو و امکانات آموزشی باید جهت یک اموزش پایدار و منسجم فراهم شود.

استان سیستان و بلوچستان با توجه به پهناوری و پراکندگی گسترده ای که دارد از لحاظ مراکز آموزشی و نیروی کار در این زمینه مشکلات فراوانی دارد.

در خصوص فضاهای آموزشی خوشبختانه در چند سال گذشته با ورود خیرین به این عرصه تا حدوی این مشکل رفع شده است و در حال حاضر این استان از لحاظ فضاهای اموزشی پیشرفت های خوبی داشته است هر چند که هنوز نیاز به طور کامل رفع نشده است.

رشد ۶ درصدی جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان دارای بیشترین رشد جمعیت دانش آموزی (۶ درصد) در مقایسه با کشور است و هر سال ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می‌شود.

که این امر نیاز به نیروی آموزشی لازم دارد و باید ظرفیت پذیرش معلم در این استان افزایش یابد و این مطالبه جدی نظام آموزشی در سیستان و بلوچستان است.

با تمام این مشکلات اما وزارت اموزش و پرورش در اقدامی غیر کارشناسی ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان را نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد کاهش داده است که این تصمیم نارضایتی های زیادی را در استان به وجود اورده است .

ابراز نارضایتی نماینده زاهدان طی مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان با اعلام نارضایتی از این کار وزارت اموزش و پرورش در نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: جای تعجب است در استانی که بیشترین مشکلات را در زمینه آموزش و پرورش کشور دارد این چنین تصمیم های ناعادلانه ای گرفته شود.

وی در این نامه عنوان کرد: علاوه بر این تصمیم ناعادلانه برای بعضی رشته ها ازجمله رشته فیزیک برای شهرستان زاهدان هیچ سهمیه ای اختصاص نیافته است.

وی خواستار تسریع در اصلاح ظرفیت پذیرش در این دانشگاه شد.

همچنین مالکی دیگر نماینده مردم زاهدان در تماس تلفنی با وزیر آموزش و پرورش نسبت به تضییع حق جوانان سیستان و بلوچستانی متقاضی خدمت در آموزش و پرورش واکنش نشان داد.

مالکی در گفتگو با وزیر آموزش و پرورش ‌با اشاره به نیاز حوزه آموزش و پرورش استان به جذب نیروی انسانی جوان و متخصص بومی، از کاهش هزار نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان نسبت به سال گذشته به شدت انتقاد کرد.

کاهش ۱۵۰۰نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان

وی ضمن انتقاد از کاهش ۱۵۰۰نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان نسبت به سهمیه ۲۸۰۰نفری سال گذشته، خواستار اقدام فوری آموزش و پرورش در خصوص بازگرداندن ۵۴درصد سهمیه کسر شده و اختصاص سهمیه جذب به میزان سال گذشته شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در تماس با معاون وزیر تاکید کرد: با توجه به مذاکره اخیر وزیر آموزش و پرورش با مقامات سازمان برنامه و بودجه و  سازمان اداری و استخدامی کشور جهت استخدام ۲۰هزارنفر نیرو ، در صورت صدور مجوز از طرف دولت ، با توجه به اینکه برخی از دیگر نمایندگان استان نیز به طرق مختلف پیگیر این موضوع هستند، خواستار اختصاص سهمیه پنج‌ هزار نفری به سیستان و بلوچستان شد.

مالکی افزود: ما به طور جد پیگیر احقاق حق جوانان نجیب استان و بازگرداندن سهمیه کسر شده دانشگاه فرهنگیان در سال جاری و محقق شدن قول وزیر آموزش و پرورش در خصوص اختصاص سهمیه استخدامی جدید هستیم و اگر این امر محقق نشود، قطعاً وزیر باید پاسخگوی نمایندگان ملت باشد و کار برای ایشان در مجلس سخت خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, رشد ۶ درصدی جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان, رشد ۶ درصدی جمعیت دانش آموزی در سیستان و بلوچستان,
,
,
,
,
,
,
,
, ابراز نارضایتی نماینده زاهدان طی مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش, ابراز نارضایتی نماینده زاهدان طی مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کاهش ۱۵۰۰نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان, کاهش ۱۵۰۰نفری سهمیه دانشگاه فرهنگیان در استان,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه