اخبار داغ

کارشناس فرهنگی تاکید کرد:

جای خالی سینمای اسلامی در کشور

جای خالی سینمای اسلامی در کشور
یک کارشناس فرهنگی با تأکید بر لزوم آشنایی سینماگران به مسائل فقهی گفت: نباید با تولید فیلم‌های با مضمون فرهنگ غربی بهانه دست دشمن بدهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدسعید پورصدقی، کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر رویکرد امید در سینماها و پرهیز از تولید فیلم‌های سینمایی با مضمون پررنگ‌تر جلوه دادن آسیب‌ها و خودتحقیری، اظهار کرد: سینماگران باید به‌گونه‌ای فیلم بسازند که نوجوانان و جوانان را به سمت نشاط و حرکت در راستای پیشرفت کشور سوق دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی اضافه کرد: تولید فیلم‌های سینمایی کلیشه‌ای و فاقد جذابیت خاص مخاطبان را خسته می‌کند، از سویی نمایش زندگی لاکچری و دور از شأن اسلامی توسط برخی کارگردانان و تهیه‌کننده و نویسندگان سینمایی ممکن است نوجوانان و جوانان را به سمت یأس سوق دهد.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی بیان کرد: در حالی که رویکرد سینمای اسلامی حرکت در مسیر اسلامی‌سازی سینما با تأکید بر ترویج امید در جامعه، پرهیز از هزینه‌های گزاف در راستای نمایش فیلم با مضمون بسیار ضعیف و محتوای بی‌معنی، ایجاد انگیزه به جوانان برای مطالعه و فعالیت شبانه‌روزی در راستای پیشرفت کشور است.
,
 
,
پورصدقی با تأکید بر اینکه خلأ سینمای اسلامی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: نمایش فرهنگ مبتذل غربی روی پرده‌های سینما نه‌تنها دردی از جوانان و نوجوانان دوا نمی‌کند، بلکه آنان را منزوی‌تر خواهد کرد.
,
 
,
وی در ادامه توضیح داد: ترویج فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی در سینماها دشمنان را به این باور خواهد رساند که توانایی ضربه زدن به جمهوری اسلامی را از طریق ترویج فرهنگ غربی نخواهند داشت، بنابراین سینماگران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام ناظر بر اکران فیلم‌ها باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که بهانه دست دشمن ندهند.
,
 
,
این کارشناس فرهنگی تبیین کرد: توجه به مسائل فقهی در تولید فیلم از موضوعاتی است که تهیه‌کنندگان باید به آن توجه داشته باشند، اما متأسفانه عدم اشراف به مسائل فقهی مشکلی است که امروز دامنگیر سینماهای کشور شده است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه