اخبار داغ

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی:

۱۹ هزار کلاس اولی در خراسان شمالی به مدرسه می روند/ هرگونه آزمون ورودی و مصاحبه برای پایه اول ممنوع است

۱۹ هزار کلاس اولی در خراسان شمالی به مدرسه می روند/ هرگونه آزمون ورودی و مصاحبه برای پایه اول ممنوع است
عصمت بدخشان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو، 19 هزار و 604 دانش آموز کلاس اولی به مدرسه می روند، گفت: از این تعداد 10 هزار و 116 دانش آموز پسر و 9 هزار و 488 دانش آموز دختر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری در استان خراسان شمالی پیش بینی ثبت نام 38 هزار و 523 دانش آموز پایه اول و پیش دبستانی شده است، اظهار داشت: براین اساس از این تعداد 19 هزار و 604 دانش آموز در پایه اول ابتدایی و 18 هزار و 919 نفر در مقطع پیش دبستانی تحصیل خواهند کرد که از روز 16 خرداد ماه ثبت نامشان آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: از مجموع دانش آموزان مقطع اول ابتدایی تعداد 10 هزار و 116 دانش آموز پسر و 9 هزار و 488 دانش آموز دختر هستند، که براساس آمارهای ثبت شده در سال تحصیلی پیش رو، تعداد دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در مقایسه با سال گذشته 58 نفر افزایش پیدا کرده ست.

,

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی اضافه کرد: برای ورود به پایه اول دبستان باید ۶ سال تمام، (متولدین دوم مهر ۹۴ تا یک مهر ۹۵) است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۹۲۸ نفر در پیش دبستانی دو هستند که پنج سال تمام و ۱۷ هزار و ۳۰۵ نفر در پیش دبستانی یک که چهار سال تمام هستند، پذیرش خواهند شد.

,

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی با بیان اینکه ثبت‌نام  دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، گفت: ثبت نام دانش آموزان در سایر پایه‌ها بعد از پایان امتحانات و صدور کارنامه انجام خواهد شد.

,

بدخشان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان مدارس غیردولتی و عشایری نیز تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: اولیای دانش آموزان  ثبت نام را به روزهای پایانی زمان تعیین شده موکول نکنند.

,

وی برگزاری هرگونه آزمون ورودی و مصاحبه و برای پایه اول ممنوع اعلام کرد و گفت: در زمان ثبت نام نیز مدارس صرفا می توانند هزینه کتاب‌های درسی و بیمه درمانی را از دانش آموزان اخذ کنند.

,

این مقام مسئول اظهار داشت: ۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه