اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

اجازه سو استفاده از مسئله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود/ شورای نگهبان؛ حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است

اجازه سو استفاده از مسئله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود/ شورای نگهبان؛ حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم و متولیان امور نباید اجازه دهند دشمنان از مساله دریاچه ارومیه سو استفاده کنند لذا با بصیرت و همدلی میان خود این موضوع را مدیریت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

اجازه سو استفاده از مساله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود

, اجازه سو استفاده از مساله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود, اجازه سو استفاده از مساله دریاچه ارومیه به دشمنان داده نشود,

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های این نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: خشکسالی در سال‌های اخیر کشور و منطقه را تهدید می‌کند و این موضوع و کاهش بارش‌ها تاثیر منفی بر دریاچه ارومیه داشته است.

,

وی با بیان اینکه کمبود نزولات جوی مهمترین عامل در کاهش آب  دریاچه ارومیه است، گفت: مساله را قومیتی، سیاسی و امنیتی کردن اقدام صحیحی نیست و مسوولان و غیر مسوولان باید در گفتارشان به این مساله دقت کنند.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت در احیای دریاچه موثر است، اظهار کرد: با جمع شدن در خیابان و تجمع که دریاچه احیا نمی‌شود بلکه لازمه احیای آن مدیریت مصرف آب و توجه به پژوهش‌های علمی و دانشگاهی در کنار سایر راهکارها است.

,

وی با اشاره به اینکه در روایات اسلامی دعا کردن نیز راهکاری برای درخواست نزول رحمت الهی است، یادآور شد: به رغم اینکه شاید برخی رسانه‌ها در این زمینه به استهزا بپردازند ولی خواندن نماز استثقا نیز برای این موضوع بارها تاکید شده است.

,

حجت الاسلام قریشی سپس با اشاره به مساله قاچاق پوشاک اضافه کرد: مسوولان مرتبط در این زمینه سخت گیری نمی‌کنند در حالیکه برخورد سهل در این زمینه مطلوب نیست.

,

وی با بیان اینکه در صورت عدم برخورد جدی با قاچاق پوشاک آسیب‌های جدی به این بخش وارد می‌شود، ادامه داد: دست اندر کاران صنعت نساجی از این موضوع اظهار نگرانی می‌کنند.

,

امام جمعه ارومیه با اشاره به به توجه مسوولان استانی به موضوع همفکری و همدلی در دستیابی به اهداف توسعه درآذربایجان غربی گفت: هر چند همه دستگاه‌ها در زمینه انجام وظایف تلاش می‌کنند ولی هماهنگی در راستای اهداف مشترک و تامین اولویت‌ها در استان بسیار کم است.

,

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: در صورت هدایت این مساله و توجه به آن در شورای برنامه ریزی استان توسعه سریع در منطقه محقق خواهد شد.

,

وی با اشاره به اینکه مساله غدیر خم از شعائر مهم دینی است، افزود: هر فردی اگر به این موضوع و عظمت این مساله معتقد است باید از هیچ اقدامی در راستای بیان عظمت این روز کوتاهی نکنند.

,

شورای نگهبان؛ حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است

, شورای نگهبان؛ حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است, شورای نگهبان؛ حافظ ارزش های انقلاب اسلامی است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید سعید غدیرخم، عیدالله اکبر،روز ولایت و روز امیرالمومنین (ع) است.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: در این روز باید با سنت های حسنه مانند اطعام که سنت علوی، حسنی و حسینی است، گسترش و ترویج یابد.

,

وی با تاکید بر برگزاری پرشور و باشکوه مراسمات عید غدیر خم، گفت: میاندوآب دژ مستحکم ولایت است و باید مراسمات دهه امامت و ولایت پرشور و باشکوه برگزار شود و ان شالله در روز عید غدیر خم نیز مراسم عمامه گذاری طلاب در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

,

حسن زاده در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان؛ حافظ ارزش های انقلاب اسلامی و اندیشه های امامین انقلاب است و باید همه از شورای نگهبان حمایت کنیم.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید با قاطعیت عمل کند و مردم نیز از شورای نگهبان حمایت می کنند، افزود: شورای نگهبان، نظام را بارها از بحران ها نجات داده است.

,

وی هم چنین در بخش دیگری ازخطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با  بیان اینکه تقسیم بندی انسان ها در قرآن، گفت: خداوند متعال انسان ها را در قرآن کریم به دو حزب الله و حزب شیطان تقسیم بندی می کند.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید انسان مبنای خود را مشخص کند که در حزب الله است یا حزب شیطان، تصریح کرد: نمی شود که در برخی مواقع حزب الله بود و در برخی مواقع حزب شیطان.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: برخی صفت نفاق دارند و منافق هستند در حالی که حزب الله یک چهره دارد و یک نگاه به جامعه دارد ولی حزب شیطان به دنبال تفرقه و اختلاف است.

,

وی با بیان اینکه کسانی که بین مسئولان نفاق می افکنند در حزب شیطان قرار دارند، افزود: اسلام، اسلام اتحاد و همدلی و همزبانی و وحدت است و حزب الله نفاق و تفرقه افکنی نمی کند.

,

حسن زاده با اشاره به در دوران غیبت امام ولی عصر(عج)، اتحاد تنها حول پرچم ولایت مورد قبول است، تصریح کرد: امروز این پرچم ولایت بر عهده ولی امر مسلیمن جهان، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) است.

,

وی افزود: حزب الله آن است که وقتی خطایی دید حتی از نزدیکان و خویشان وی نیز باشد، در مقابل او بایستد  با آن برخورد کند همان چیزی که در ابتدای انقلاب اسلامی شاهد بودیم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه کسانی که به مردم خیانت کردند، اختلاس کردند و پول مردم را خوردند، خائن بوده و باید با آنها بدون اغماض برخورد شود، گفت: برای این انقلاب خون ها ریخته شده است و نمی شود که عده ای تازه به دوران رسیده مردم را نسبت به انقلاب و نظام بدبین کنند و دستگاه قضایی باید با این افراد با قاطعیت برخورد کند.

,

«شورای نگهبان» حافظ «احکام اسلام» و «قانون اساسی» است

, «شورای نگهبان» حافظ «احکام اسلام» و «قانون اساسی» است, «شورای نگهبان» حافظ «احکام اسلام» و «قانون اساسی» است,

 حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان یکی از مهم‏ترین نهاد‌های حکومتی به شمار می‌آید به گونه‌ای که نبود آن در کنار مجلس قانون‌گذاری، موجب عدم اعتبار مجلس و مصوبات آن می‏شود.

,

امام جمعه چهاربرج با اشاره به وظایف شورای نگهبان و با بیان اینکه . علت اصلی نامگذاری این نهاد به «شورای نگهبان» دو مسئله حراست و نگهبانی از «احکام اسلام» و صیانت از «قانون اساسی» است، افزود: شورای نگهبان وظیفه دارد تمام مصوباتِ مجلس را از حیث عدم مغایرت با موازین اسلامی و قانون اساسی بررسی کرده تا مصوبات مجلس در صورت عدم مغایرت با قانون اساسی و موازین شرعی، صورت قانونی به خود گیرند. علاوه ‏بر این نقش برجسته، شورای نگهبان مأموریت نظارت بر انتخابات را بر عهده داشته و مرجع رسمی تفسیر قانون اساسی نیز به شمار می‏آید.

,

 وی اظهار کرد: نظارت بر قانون گذاری، نظارت شرعی بر قوانین و مقررات، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات، حضور در برخی مراسم و شورا‌ها مانند حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور، مجلس شورای اسلامی، شورای بازنگری قانون اساسی و... از جمله وظایف شورای نگهبان است.

,

 جلالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا رونق اقتصادی نمی‌آورد، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه و به سیاستهای واشنگتن اعتماد مطلق داشتند، نه تنها به توسعه دست نیافتند، بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده است.

,

وی افزود: عبرتی که از اقتصاد به‌هم‌ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می‌توان گرفت، توجه به این نکته است که صرف ایجاد رابطه با آمریکا نه تنها تأثیر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت، بلکه در بسیاری از موارد نیز ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی شود.

,

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: متأسفانه با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری تک‌محصولی نگه‌داشتن اقتصاد ایران در دولتهای یازدهم و دوازدهم و سوءمدیریت در اقتصاد باعث شد طرفداران تفکرات لیبرالی، به‌جای آدرس دقیق چرایی ایجاد تورم در اقتصاد، در گزاره‌ای نادرست، رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی معرفی کنند.

,

جلالی تصریح کرد: در کشورمان که در سال ۱۳۹۵برجام امضا و اجرا شد و جامعه را به سمت شرطی شدن هدایت کرد، آغاز ایجاد بحران تورم در کشور بود. در چنین شرایطی رسانه‌های معاند تغییر در ادراک تحلیلی کشور را شروع کردند که تا به امروز نیز دنبال می‌شود.

,

وی گفت: امید است اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون‌زا وبرون‌نگر، باعث ثبات در کشور شود و شرایط مناسب برای تنویر افکار عمومی فراهم آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه