اخبار داغ

در میزگردی با حضور کارشناسان مطرح شد؛

به جای برخورد سلبی با پدیده بی‌حجابی جایگاه زن را بشناسانیم/ خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند

به جای برخورد سلبی با پدیده بی‌حجابی جایگاه زن را بشناسانیم/ خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند
"خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند"؛ این جمله‌ای به یادگار مانده از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. برخی شهدا نیز حجاب را برتر از خون شهید دانستند اما حجاب برگ زیرین زندگی عفیفانه و مؤمنانه به دلیل آتش بار تبلیغات سوء دشمن و ولنگاری‌های فرهنگی به زمین میریزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ امروز قدم برداشتن در راه حجاب و عفت جامعه با توجه به حمایت‌های قانونی و وظیفه شرعی امری آسان به نظر می‌رسد ولی در عمل کاری دوچندان سخت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

شاید به این واسطه امروز در میزگرد تخصصی ما برخی از مسئولان متولی امر عفاف و حجاب حاضر نشدند، مسئولی که باید به فکر ساماندهی بازار و پوشش مد و لباس باشد و مسئولی دیگری هم که سال‌ها گفته می‌شود در حوزه عفاف و حجاب عرق ریخته و حتی دستگاه انتظامی بنا به دلیل مشغله‌های کاری در این میزگرد پا پس کشیدند و این مسأله ذهن ما را درگیر کرد که با جمع‌بندی نظرات کارشناسان در خصوص ولنگاری فرهنگی و عفاف و حجاب چه کسی می‌خواهد این بیرق را نگهدارد.

,

کنار هم قرار دادن این پازل‌ها نشان می‌دهد که با وجود آنکه بخش عمده‌ای از مردم ولایتمدار گلستان را مردان مؤمن و زنان عفیفه تشکیل می‌دهد چرا باید حکمرانی اجتماعی به ویژه در فضای مجازی در اختیار مروجین بی‌حجابی باشد موضوعی که بار‌ها مجموعه رسانه‌ای گلستان ما به آن پرداخته است و به این واسطه مورد هجمه رسانه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

,

کارشناسان این میزگرد تخصصی معتقد هستند که نگاه سلبی به مسأله عفاف و حجاب مشکل را حل نخواهد کرد و باید برنامه‌های متناسب فرهنگی برای زیست عفیفانه جامعه طراحی کرد و از سویی باید در زمینه ترویج عفاف و حجاب‌اندیشه ورزی شود.

,

حجت الاسلام محمدجواد محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در این باره می‌گوید: با وجود اینکه ما در طول چهل سال گذشته از عمر انقلاب شاهد رشد حوزه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی بودیم باید بپذیریم که پوشش جامعه تغییر کرده است و قطعاً ۱۰ سال آینده نیز شاهد پوشش رایج امروز نخواهیم بود و مسأله مهم این است که بتوانیم این پوشش را با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود عجین کنیم.

,

, ,

محمدزاده یادآور شد: متأسفانه وقتی فصل خربازه و هندوانه می‌شود و گرمای تابستان فرا می‌رسد رگ غیرت‌مان برای بدحجابی بالا می‌زند و این در حالی است که به دیگر فصول سال به مسأله عفاف و حجاب نپرداختیم و پوشش جامعه را در یک برش تابستان می‌بینیم.

,

وی افزود: در تشییع جنازه سردار سلیمانی چه کسانی آمدند؟ در تشییع جنازه سردار سلیمانی دیدیم جامعه ما چقدر تدین دارد و در رمضان حتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها جوانان ما شب قدر را احیاء می‌کنند، با وجود اینکه مسائل اقتصادی گریبان کشور را گرفته ولی سطح درآمد اعتبات و عالیات، کمیته امداد و صدقات مردمی چندین برابر شده است و این نشان می‌دهد که در مسیری که برای انقلاب ترسیم کنیم شهر دارالمؤمنین از نظر عفاف و حجاب رشد خوبی دارد.

,

ریشه معضل بی‌حجابی در خارج از کشور است

, ریشه معضل بی‌حجابی در خارج از کشور است,

این مقام مسئول تأکید کرد: موضوع عفاف و حجاب را در بعد شهری دنبال می‌کنیم و این در حالی است که عفاف و حجاب موضوع تفکری است و‌اندیشه جوان من درست نشود حجاب را قبول نخواهد کرد، موضوع عفاف و حجاب‌اندیشه‌ای است و باید از طریق دانشگاه و حوزه‌های علمیه به آن پرداخته شود.

,

محمد‌زاده بیان کرد: در بحث عفاف و حجاب در حکمرانی فضای مجازی فاصله زیادی گرفتیم، در بین رسانه استان گلستان تنها رسانه مطالبه‌گر و عدالت محور در این حوزه مجموعه گلستان ما است و باید این نگاه را تقویت کنیم.
وی ابراز داشت: آزادی را امام (ره) برای ما به ارمغان آورد ولی دولتمردان آن را ذبح کردند و آزادی را در پوشش و مسائل جنسیتی مطرح کردند.

,
,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد گره‌های بخش عفاف و حجاب را در خارج از ایران و در تلاش دشمنان می‌بینم.

,

محمدزاده تأکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب بحث استعمار را نمی‌بینیم، یکی از ریشه‌های اصلی ما در بحث عفاف و حجاب طاغوت است، تمدن غرب به دنبال سیطره بر جهان است و از این رو فرهنگ خود را به دیگر مجامع ترویج می‌کند، در دوره گذر از سنت به مدرنیته قرار داریم و مدرنیته نوجوانان و جوانان ما پوشش رنگارنگ را می‌پذیرند.

,

طاهره رجبی کارشناس فرهنگی، مدرس حوزه و دانشگاه در میزگرد تخصصی عفاف و حجاب نیز می‌گوید: اگر تحول تاریخی برای سیر رشد و تکامل زن را بررسی کنیم می‌بینیم که قبل از بعثت پیامبر (ص) جسم دختران را زنده به گور می‌کردند و اکنون هویت زن را زنده به گور می‌کنند، وقتی زن هویت نداشته باشد آنگاه به ابزار و کالای تبلیغاتی تبدیل شده است، دهکده جهانی هم زن را ابزاری برای ترویج اهدافشان می‌دانند.

,

, ,

رجبی تأکید کرد: رسانه ملی و شبکه استانی باید برای تقویت زیست عفیفانه تلاش کند، برنامه‌های صدا و سیما متناسب با ذائقه ارزش‌های دینی نیست به ویژه در حوزه کودک و نوجوان برنامه‌ها قابل نقد است، برای فتح قله فرهنگی نیاز به برنامه‌های منسجم و به روز داریم، وضعیت فعلی قرمز است که نباید نسبت به این مهم بی‌تفاوت باشیم.

,

کمربند ایدئولوژی را خانواده‌ها برای فرزندان خود تقویت کنند

, کمربند ایدئولوژی را خانواده‌ها برای فرزندان خود تقویت کنند,

وی بابیان اینکه کمربند ایدئولوژی را خانواده‌ها برای فرزندان خود تقویت کنند و ثبات رفتاری داشته باشیم، متذکر شد: گفته می‌شود که در طول سال‌ها اخیر پوشش مردم تغییر کرده چرا نوع تبلیغ ما تغییر نکرده است باید از اقدامات جزیره‌ای خارج شویم و وحدت رویه داشته باشیم، سازمان تبلیغات باید جاده سلامت معنویت ایجاد کند، باید خانواده‌ها در النگدره امنیت داشته باشند.

,

این استاد دانشگاه می‌گوید: با ویروس بی‌عفتی در سطح دنیا رو به رو هستیم که اگر رشد پیدا کند زندگی بشریت خاکستری می‌شود، انقلاب الجزایر و اندولس را بررسی کنید می‌بینم زنان را مورد هجمه قرار دادند، در حوزه عفاف و حجاب اگر می‌خواهیم ورود پیدا کنیم باید کل زندگی از تغذیه و فرزند پروری و آموزش و پرورش توجه شود.

,

رجبی بیان کرد: بسیاری از مروجین بومگردی‌هایی و کوهنوردی مروجین بی‌حجابی هستند، یک بانوی هستم که با حجاب چادر بسیاری از قله‌های کشور را فتح کردم ولی به جای حمایت از من می‌گویند اگر براثر نوع پوشش سقوط کنید بیمه ورزشی به شما تعلق نمی‌گیرد.

,

وی افزود: هر روز و ثانیه دشمن در برابر ما‌ایستاده است و در مقابل آن ما کم کاری داریم، چرا مبنای مقالات ما باید‌ای. اس.‌ای باشد و چرا باید مبانی غربی بدون زحمتی دسترنج ما را از کشور ببرند و چرا ما به اتاق‌اندیشه ورز در حوزه ایدئولوژی‌های اسلامی نداریم.

,

به جای برخورد سلبی با پدیده بی‌حجابی جایگاه زن را بشناسیم

, به جای برخورد سلبی با پدیده بی‌حجابی جایگاه زن را بشناسیم,

آزاده دنکوب، مدرس حوزه و دانشگاه و رابط جمعیت استان گلستان نیز در این زمینه می‌گوید: یکی از ریشه‌های بدحجابی در جامعه این است که جایگاه زن محجبه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است، به جای برخورد سلبی با پدیده بدحجابی و بنر زدن «ورود افراد بدحجاب ممنوع» باید جایگاه واقعی بانوان شناخته شود.

,

, ,

دنکوب بابیان اینکه گاهی خط کشی بین افراد بدحجاب و محجبه باعث شده وحدت و الفت از میان برود، افزود: تجلیل از بانوان محجبه همواره باید در اولویت ادارات باشد.

,

وی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌گوید: باید در بحث تولیدی‌های پوشاک از فعالان عرصه عفاف و حجاب حمایت شود، یک ماه در سال این تلویزیون‌های شهری و بیلبورد‌های سطح شهر به موضوع عفاف و حجاب و معرفی این فروشگاه‌ها اختصاص دهند و نکته بعدی این است که جایگاه خانم محجبه بالا برود.

,

"خواهرم! نگذار به اسم آزادی پوشش را از تو بگیرند"؛ این جمله‌ای به یادگار مانده از شهدای هشت سال دفاع مقدس است. برخی شهدا نیز حجاب را برتر از خون شهید دانستند اما حجاب برگ زیرین زندگی عفیفانه و مؤمنانه به دلیل آتش بار تبلیغات سوء دشمن و ولنگاری‌های فرهنگی به زمین میریزد.

,

امروز که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن نوین اسلامی قرار دارد و مهمترین ابزار رسیدن به این هدف خانواده متدین اسلامی است، قطعاً فرهنگ برهنگی و بی‌حجابی ما را از این مسیر دور خواهد کرد.
گرچه در این میزگرد مسئولان گلستانی از پاسخ به مباحث کارشناسان این میزگرد‌شانه خالی کردند ولی پیگیری‌های گلستان ما ادامه دارد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه