اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی:

بانک‌های خصوصی، اندک سرمایه خراسان شمالی را از استان خارج می کنند

بانک‌های خصوصی، اندک سرمایه خراسان شمالی را از استان خارج می کنند
محمدرضا حسین نژاد گفت: بانک‌های خصوصی با اندک درصد سود بیشتری که به افراد می دهند، در رقابت با بانک های دولتی استان بوده و متاسفانه باعث خروج سرمایه استان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی عصر امروز در شورای اداری استان با حضور رییس جمهور اظهار داشت: استان خراسان شمالی گنجینه ای از فرهنگ هاست و به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای پتانسیل های زیادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 

,

وی با اشاره به اینکه تولید متنوع دامی استان جایگاه قابل قبولی جهت تامین امنیت غذایی ایجاد کرده است، گفت:  ایجاد واحد‌های صنعتی در این راستا فرصتی برای پیشرفت این استان ایجاد خواهد کرد.

,

 

,

وی اضافه‌کرد: علاوه بر تمام ظرفیت های مادی خراسان شمالی، مردم این استان سرمایه اصلی این استان هستند که مشارکت بالا در انتخابات و صحنه های حساس دارند.
 

,
,

حسین نژاد ادامه داد: نامناسب بودن الگوی بارشی و خشکسالی باعث از بین رفتن ظرفیت کشاورزی شده است و استان نیازمند انتقال آب های مرزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری بوده که تحقق این مهم نیازمند تخصیص اعتبار است.

,

 

,

وی همچنین به تامین اعتبار جهت رفع مشکل تنش آبی ۳۰۰ روستا دارای شرایط بحرانی هستند، اشاره کرد و گفت: صنعت  کشاورزی در استان با ظرفیت ۲۵ درصد تولید ناخالص استان دارای ۸۱ هزار و ۵۵۱ بهره بردار است که یکی از ظرفیت های استان است.

,

 

,

حسین نژاد تامین اعتبار جهت توسعه زیرساخت های گردشگری، کمک های فنی و اعتباری و توسعه زیرساخت ها، احداث تکمیل باند محور دوم جنگل گلستان و بجنورد، تاکید بر اجرای طرح های جانبی پتروشیمی، تامین اعتبار جهت تکمیل پروژه های دانشگاه بجنورد، کوثر بجنورد، شیروان، اسفراین، فرهنگیان و علوم‌پزشکی را بخش دیگری از تقاضای استان خراسان شمالی خواند.

,

 

,

استاندار خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی چهار هزار و ۶۶۱ کیلومتر راه روستایی دارد که وضعیت نامناسبی دارند و در مقایسه با میانگین کشوری در جایگاه پایین تری قرار دارد و نیازمند تامین اعتبار برای این شاخص است.

,

 

,

حسین نژاد با بیان اینکه ۹۷ درصد آموزشگاه های خراسان شمالی دونوبته هستند، گفت: تامین اعتبار برای شاخص های آموزشی استان و موضوع خوابگاه های دانش آموزی و امکانات آنها از جمله نیازهای ویژه استان است که نگاه قابل توجهی می طلبند.

,

 

,

استاندار خراسان شمالی یادآور شد: بانک‌های خصوصی با اندک درصد سود بیشتری که به افراد می دهند، در رقابت با بانک های دولتی استان بوده و متاسفانه باعث خروج سرمایه استان می شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود معادن غنی در استان خراسان شمالی، درخواست داریم شرکت ایمیدرو نسبت به تحقق تعهد خود به استان سریعا اقدام کند.

,

 

,

انتهای پیام/ رحمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه