اخبار داغ

شاهچراغی:

بزرگترین و بیشترین دقت در شمارش آرا توسط صندوق الکترونیکی صورت میگیرد

بزرگترین و بیشترین دقت در شمارش آرا توسط صندوق الکترونیکی صورت میگیرد
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: چون این آرا امانت مردم هست بزرگترین و بیشترین دقت در شماره ارا توسط صندوق الکترونیکی صورت میگیرد و این دستگاه این وضعیت را دارد که  آرا را به خوبی حفظ، مخفی و شمارش کند

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی وزارت کشور با حضور در پای صندوق های ستاد انتخابات کشور رای خود را در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران به صورت الکترونیکی ثبت و وارد صندوق کرد.

شاه چراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و  معاون سیاسی وزارت کشور پس از ثبت رای خود در صندوق الکترونیکی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص انتخابات الکترونیکی گفت: جمع‌بندی که از نظرات مردم و مجریان در مرحله اول گرفته شده بود ، برای برگزاری الکترونیکی انتخابات چند شاخص ویژه مطرح و جمع آوری شد که  صرفه‌جویی در وقت و هزینه  ها ،سهولت رای دادن، دقت بالا و  امنیت مناسب از امتیازاتی بود که برای برگزاری انتخابات الکترونیک در آن قائل شده بودند.

وی‌ ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد در مرحله دوم انتخابات مجلس به خصوص در تهران، شیراز، کرمانشاه، ملایر، آبادان ، تبریز و قائمشهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود و آن  نتایج و جمع‌بندی‌های مرحله اول را در مرحله دوم شاهد باشیم.

معاون سیاسی وزارت کشور اظهار کرد:  به صورت طبیعی ظرفیت ما در ستاد انتخابات وزارت کشور این است که می‌توانیم در انتخابات بعدی به سمت انتخابات الکترونیکی برویم و از این فناوری استفاده کنیم زیرا اینگونه مردم خیلی راحت‌تر در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی افزود:  در شهر تهران در دوره‌های قبلی تا بیش از ۳ روز شمارش آرا طول می‌کشید و در مرحله اول شاهد که ۳۵۰۰ داوطلب حضور داشتند و بررسی ۳۰ کرسی تهران رقابت می‌کردند که  واقعاً هم رای دادن و هم شمارش آرا  وقتگیر بود .

شاهچراغی بیان کرد: چون این آرا امانت مردم هست بزرگترین و بیشترین دقت در شماره ارا توسط صندوق الکترونیکی صورت میگیرد و این دستگاه این وضعیت را دارد که  آرا را به خوبی حفظ، مخفی و شمارش کند و هیچکس نمی‌داند که چه کسی به چه کسی رای داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص مرحله شمارش آرا توسط صندوق الکترونیکی عنوان کرد: پس از اخذ رای دستگاه با حضور ناظران، فرمانداران و اعضای شعبه باز می شود و  آراء ثبت شده و  از آن استخراج می‌شود . از طرفی کاغذهایی هم که در داخل صندوق گذاشته می‌شود استخراج شده و در پاکت نگهداری و تطبیق داده می‌شود لذا دعا کنیم که با کمک متخصصین داخلی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی این صندوق‌های الکترونیکی را برای دوره‌های بعد کامل‌تر کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه