اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری هفته عقیدتی، سیاسی و بزرگداشت مقام معلم در بسیج؛

شعار برگزیده امسال عقیدتی، سیاسی «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی» است/ نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس سراسر کشور

 شعار برگزیده امسال عقیدتی، سیاسی «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی» است/ نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس سراسر کشور
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری بزرگداشت مقام معلم در بسیج، گفت: برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار، حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، در این نشست خبری با اشاره به نامیده شدن سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان «روز معلم» گفت: شهید مرتضی مطهری شخصیت بی‌نظیری بودند که تمام آثار ایشان بدون استثنا، مورد تأیید امام خمینی (ره) قرار گرفت؛ این شهید والامقام از جمله شخصیت‌هایی بودند که بیشترین نقش را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تفکرِ نخبگی در حوزه و دانشگاه داشتند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی هجمه دشمنان به شهید مطهری و ترور وی، اثرگذاری تفکر غنی و عملی این شخصیت برجسته بود، تصریح کرد: اندیشه شهید مطهری برگرفته از تفکر اهل بیت (ع) و مکتب عاشورا بود؛ باید همه دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا به فضل الهی، اثرِ گفتمان، بیان، مکتوبات و اندیشه‌های شهید مطهری، نسل به نسل در جامعه ما متبلور شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین به‌منظور گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در سال جاری، برنامه‌های گسترده و متفاوتی را پیش‌بینی کرده است، گفت: برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت پیش‌بینی شده است.

سردار معروفی با بیان اینکه «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی»، شعار برگزیده شده امسال برای گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود، گفت: رویکرد بسیج در پیاده‌سازی برنامه‌های گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم، «فرمان اعتلای بسیج»، «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امیدآفرینی و نشاط در جامعه» است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: روز شنبه ۸ اردیبهشت به نام «گفتمان مطهر؛ شهید مطهری، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» نامیده شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز به سپاه‌های استانی، شهرستانی و نواحی مقاومت سراسر کشور، ابلاغ شده است. روز یکشنبه ۹ اردیبهشت نیز به نام «اندیشه مطهر؛ شهید مطهری، تعلیم و تربیت، منزلت و حقوق زنان» نام‌گذاری شده و در این روز برنامه‌های گسترده‌ای در سطح دانشگاه‌ها و همه رده‌های مقاومت بسیج خواهران به اجرا در خواهد آمد.

سردار معروفی افزود: روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به عنوان «مکتب مطهر؛ شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج» نامیده شده است که در این روز پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های قشری، حوزه‌های محلات و اقشار سراسر کشور برنامه‌های گسترده‌ای را اجرا خواهند کرد؛ برای روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت نیز عنوان «مشق مطهر؛ شهید مطهری، پژوهش و تولید علم» برگزیده شده و طی این روز در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه با همکاری بسیج طلاب، بسیج دانشجویی و بسیج دانش‌آموزی، برنامه‌های گسترده‌ای اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: «همایش مطهر؛ شهید مطهری، قرآن، عترت و ولایت» عنوان پیش‌بینی شده برای روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت است؛ طی این روز در محل ولادت، محل شهادت و جوار مزار شهید مطهری و همچنین در سطح مدارس و سپاه‌های استانی و شهرستانی، چندین و چند مراسم و همایش برگزار خواهد شد. همچنین روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت نیز به عنوان «یاد مطهر؛ شهید مطهری، شهدا، ولایت‌مداری و ولایت‌باوری» نام‌گذاری شده که در این روز برنامه‌های غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای سراسر کشور توسط فرهیختگان، دانش‌آموزان و بسیجیان اجرا می‌شود.

سردار معروفی گفت: «فریاد مطهر؛ شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف» عنوان پیش‌بینی شده برای روز جمعه ۱۴ اردیبهشت است که در این روز علاوه بر برپایی میزهای خدمت در مصلی‌های سراسر کشور، حلقه‌های صالحین نیز حضور چشمگیری در محل‌های اقامه نماز جمعه خواهند داشت.

بخشی از سخنان سردار معروفی در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، با بیان اینکه راهبرد اصلی مبارزه با ترفندهای دشمنان در زمینه‌های مختلف همچون «ایجاد انشقاق قومی و مذهبی»، «گرفتن روحیه شجاعت از ملت» و «تغییر ذائقه فرهنگی مردم»، ترویج و توسعه گفتمان شهید مطهری در جامعه است، گفت: چنانچه بتوانیم طی یک عملیات فرهنگی بزرگ، گفتمان شهید مطهری را در میان آحاد مردم، جاری، ساری و عملیاتی‌سازی کنیم، استحکام کشور و جامعه را از لحاظ مختلف ارتقا بخشیده‌ایم.

سردار معروفی همچنین با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها، جهت‌دهی به افکار و اذهان و همچنین امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه است، گفت: امروز اصحاب رسانه در راستای ترویج گفتمان شهید مطهری، نقش برجسته و ممتازی دارند.

وی افزود: بر خود لازم می‌دانم که از اصحاب رسانه به واسطه پیگیری و انعکاس گسترده خدمات ارائه شده از سوی بسیج به آحاد مختلف جامعه و همچنین پوشش خبری دقیق وقایع غزه طی مدت اخیر و عملیات وعده صادق، قدردانی به عمل بیاورم.
 
 معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست خبری، با اشاره به عملیات غرورانگیز وعده صادق که طی روزهای گذشته توسط سپاه به اجرا درآمد، عنوان کرد: عملیات «وعده صادق» سپاه در تنبیه رژیم جعلی، غاصب، قصاب، کودک‌کش و متجاوز صهیونیستی، نشاط فوق‌العاده‌ای را در بین همه اقشار، مذاهب و گروه‌های سیاسی جامعه ایجاد کرد؛ امروز و بعد از عملیات وعده صادق، در ایران اسلامی و همچنین در سطح منطقه شاهد شکل‌گیری وحدت قابل توصیف و ملموسی در میان مردم هستیم.

سلمان شایانفر، معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم سال جاری، از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در سه سطح اجرایی، عملیاتی و راهبردی پیش‌بینی شده است.
 
 معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: رویکرد بسیج در پیاده‌سازی برنامه‌های گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی، «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امیدآفرینی و نشاط در جامعه» است.
 
 شایانفر افزود: با عنایت به شخصیت جامع الاطراف شهید مطهری، خودسازی و روحیه طلبگی ایشان، شعار «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی» را برای هفته عقیدتی سیاسی در نظر گرفته‌ایم.
 
 وی با بیان اینکه ما در سازمان بسیج مستضعفین به‌منظور پاسداشت منطق، خِرد و عقلانیت مذهبی، تربیتی و علمی شهید مطهری و همچنین پاسداشت علم و عمل این شهید والامقام، برنامه‌های گسترده‌ای را در ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم برای اجرا در سراسر کشور پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: حضور مردمی و اجرای چندین ویژه‌برنامه در محل زادگاه، محل شهادت و جوار مزار شهید مطهری، از جمله رویدادهایی است که در هفته آینده شاهد آن‌ها خواهیم بود.

بخشی از سخنان سلمان شایانفر، معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در این نشست خبری


 
 معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سازمان بسیج مستضعفین افزود: نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدارس سراسر کشور با همکاری بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی و وزارت آموزش‌وپرورش، درنظرگرفتن زنگ «انشای مطهر» برای دانش‌آموزان، تجلیل از مطهر پژوهان و افرادی که در حوزه آثار شهید مطهری تحقیقات و مطالعاتی را انجام داده‌اند، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عقیدتی سیاسی است.
 
 شایانفر خاطرنشان کرد: برپایی «همایش مطهر» در روز ۱۲ اردیبهشت در سراسر کشور و همچنین اجرای برنامه «فریاد مطهر» در روز ۱۴ اردیبهشت در مصلی‌های نماز جمعه شهرهای مختلف، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته عقیدتی سیاسی است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه