اخبار داغ

سازمان فناوری اطلاعات؛

تغییر کاربری‌های کشاورزی با هوش مصنوعی رصد می‌شود

تغییر کاربری‌های کشاورزی با هوش مصنوعی رصد می‌شود
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: علاوه بر گردآوری داده‌ها و پایش اراضی، هوش مصنوعی امکان با برقراری ارتباط میان ۲۰ دستگاه متولی و ذیربط با صدور مجوز‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در نخستین همایش دوسالانه «هوش مصنوعی و علوم داده» با اشاره به راه اندازی و فعالیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بر مبنای هوش مصنوعی، اظهار داشت: در این سامانه علاوه بر ارائه خدمات به مردم، مشکلاتی مانند تداخل وظایف دستگاه‌ها، مراجعات حضوری متقاضیان، بروز تبانی و ارتشا، امکان جعل استعلامات کاغذی، اخذ تصمیم‌های سلیقه‌ای و غیر شفاف رفع شده است.

وی افزود: در امر پایش اراضی نیز، با استقرار در ۳۱ استان، به بهبود ۸۱ درصدی در دقت شناسایی هوشمند تخلفات دست یافته ایم. همچنین، شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی، تخریب پوشش گیاهی، زمین زراعی و باغی از جمله مواردی است که هسته پردازشگر هوش مصنوعی در شناسایی آنها موثر بوده است.

خوانساری با اشاره به تعدد دستگاه‌های ذیربط با صدور مجوزها، گفت: در حال حاضر از میان ۴۷ دستگاه اجرایی که هر یک به نوعی نقشی در صدور مجوز‌های زمین محور به عهده دارند، ۲۰ دستگاه به صورت یکپارچه در این سامانه حضور دارند و به یکدیگر متصل شده‌اند.

وی تاکید کرد که درخواست تغییر کاربری اراضی نیز از طریق این سامانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. تکمیل استعلامات ملزم به داشتن نقشه‌های فنی از دستگاه‌های مختلف است که دستگاه‌ها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه