اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

«مینی‌ورلد» نگین گردشگری ملایر

«مینی‌ورلد» نگین گردشگری ملایر
«مینی‌ورلد» ملایر از مجموعه‌های گردشگری بی‌نظیر ملایر و ایران است که در ایام نوروز با استقبال چشمگیر مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ مینی‌ورلد یا جهان کوچک پروژه و جاذبه گردشگری ملایر که سال‌های سال است از آغاز به کار آن می‌گذرد و باید آن را شگفتی گردشگری ملایر در ایام نوروز دانست.

این پروژه در دوره شهرداری علیرضا امامی آغاز به کار کرد و اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی تبدیل به یک مکان شگفت‌انگیز شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار اجرایی شده است و تا کنون ۱۳۸ المان مختلف آثار تاریخی و باستانی کل دنیا را در خود جای‌داده است.

با حضور در این مجموعه در ۶ ساعت می‌توان از ایران به ایتالیا، فرانسه، مصر، آلمان، شیلی، چین و از ملایر به شیراز، مشهد، گنبدکاووس، تهران، همدان، خرم‌آباد و یزد سفر کرد.

این مجموعه در ایام نوروز باعث حضور بسیاری از بلاگرها در شهر ملایر شد و که از این مجموعه بی‌نظیر شگفت‌زده شده بودند.

در این دوره شهرداری ملایر توجه ویژه‌ای به بهره‌برداری از این مجموعه شد به‌طوری‌که علاوه بر ساماندهی ورودی و خروجی مجموعه، محوطه مینی‌ورلد نیز محصور شد.

*هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی در مجموعه مینی‌ورلد ملایر

شهردار ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه مینی‌ورلد ملایر اظهار کرد: از ابتدای آغاز کار مجموعه جهان کوچک در ملایر تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه اعتبار شده است.

مجید فرجی افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار اجرایی شده است که برای تکمیل آن بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این دوره از شهرداری ملایر عنوان کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری ملایر در این دوره بهره‌برداری از مجموعه جهان کوچک برای استفاده عموم مردم بوده است.

شهردار ملایر عنوان کرد: پیگیری‌های فراوانی در این دوره برای جذب اعتبارات ملی برای این مجموعه انجام شد و وزیر میراث‌فرهنگی نیز بازدید از این مجموعه داشت.

وی به پیگیری نماینده‌های مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: با پیگیری انجام شده این مجموعه دارای ردیف اعتبارات ملی شد.

فرجی به اجرای ورودی و خروجی‌های مجموعه اشاره کرد و گفت: تکمیل دروازه‌قرآن و دروازه براندبورگ برای ورودی‌های مجموعه از دو سمت تعبیه شده است.

شهردار ملایر گفت: در این دوره همچنین دورتادور مجموعه محصور و حصارکشی شد تا بتوان مجموعه را بهتر مدیریت کرد و از ورود وسائل نقلیه برای حفاظت مجموعه نگهداری کرد.

وی به افتتاح آب‌نمای کف خشک اشاره کرد و گفت: در کنار المان‌های تاریخی و مذهبی در مجموعه به قسمت‌های تفریحی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

فرجی بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این پروژه از آغاز احداث حدوداً دویست میلیارد تومان بوده که این هزینه بدون قیمت زمین برای بناها و محوطه‌سازی‌ها و المان‌ها است.

* روشنایی از اولویت‌های مینی ورلد

وی روشنایی را یکی از نیازهای اساسی مجموعه مینی‌ورلد ملایر عنوان کرد و گفت: برای بحث روشنایی و نورپردازی المان‌ها و همچنین تأسیسات زیر سطحی این پروژه تا انتها هم حدود پنجاه تا شصت میلیارد تومان دیگر نیاز است.

* حضور ۶ راهنمای گردشگری در ایام نوروز در مینی‌ورلد

مدیر اجرایی پروژه جهان کوچک ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه مینی‌ورلد ملایر عنوان کرد: این مجموعه دارای طرح‌های توسعه‌ای زیادی است.

علی کلهر گفت: اولویت نخست ما در این مجموعه آماده‌سازی و مهیاشدن شرایط برای بازدید و استفاده عمومی است و در این راستا اقدامات فراوانی انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز استقبال بی‌نظیری از این مجموعه انجام شد و مردم از نقاط مختلف ایران به مینی‌ورلد سر زندند.

مدیر اجرایی پروژه جهان کوچک ملایر گفت: برای آماده‌سازی ایام نوروز عملیات نخاله‌برداری و محوطه‌سازی فراوانی در مجموعه انجام شد.

وی گفت: برای ایام نوروز ۶ نفر راهنمای گردشگری در مجموعه فعالیت داشتند و قسمت‌های مختلف را به گردشگران و مهمانان نوروزی معرفی کنند.

کلهر بیان کرد: پارک جهان کوچک شهرستان ملایر پس از سال‌ها عملیات اجرایی در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و این مجموعه نگینی درخشان در صنعت گردشگری ملایر معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۳۸ المان مختلف از ایران و جهان در این مجموعه قرار دارد که می‌تواند ملایر را به مقصد گردشگری برای تمامی ایرانیان تبدیل کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه