اخبار داغ

با پایان رقابت‌های دیروز؛

کسب 30 سهمیه المپیک تاکنون؛ طلایه‌داری کشتی از کاروان ایران در پاریس

کسب 30 سهمیه المپیک تاکنون؛ طلایه‌داری کشتی از کاروان ایران در پاریس
رشته‌های مختلف ورزشی تاکنون موفق به کسب 30 سهمیه المپیک 2024 پاریس شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شب گذشته با پایان رقابت‌های کشتی فرنگی گزینشی المپیک 2024 پاریس در بیشکک قرقیزستان و تعیین تکلیف نهایی سهمیه‌های این رشته برای رویداد فرانسه، تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک ایران در بازی‌های پاریس به عدد 30 رسید تا آمار سهمیه‌ها کمی از پیش‌بینی‌های انجام شده، بهتر باشد.

از این رو کاروان ورزش ایران تاکنون در رشته‌های کشتی فرنگی، کشتی آزاد، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، تیراندازی، تکواندو و قایق‌رانی موفق به اخذ سهمیه شده و البته در رشته کشتی آزاد و هم‌چنین سایر رشته‌ها، بخت افزایش تعداد سهمیه و مسافران پاریس وجود خواهد داشت.

در برخی از رشته‌ها مانند وزنه‌برداری، سهمیه‌ها به نام شخص یعنی برای مثال میرمصطفی جوادی و علی داوودی به ثبت رسیده اما در سایر رشته‌ها مثل کشتی آزاد و فرنگی، سهمیه به اوزان المپیکی اعطا شده و کادر فنی این امکان را خواهند داشت که مطابق معیارهای خود، نفراتی به‌جز آن‌ها که کسب سهمیه کرده‌اند به پاریس اعزام شوند.

در این بین درباره سهمیه دوومیدانی زنان و هم‌چنین ژیمناستیک هم صحبت‌هایی شده که تاکنون به علت عدم اعلام رسمی فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک، هیچ چیزی قطعی و نهایی نیست و با این شایعات تعداد سهمیه‌ها افزایش نخواهد یافت.

روز گذشته قایق‌رانان ایرانی در رقابت‌های کسب سهمیه قهرمانی آسیا هم خوش درخشیدند و پیش‌بینی‌ها را بر هم زدند؛ تا جایی که یک باره 4 سهمیه به کاروان ایران اضافه شد و واکنش دبیر کل کمیته ملی المپیک مبنی بر احتمال افزایش سهمیه‌ها به کمی بیش از 32 تا 35 سهمیه پیش‌بینی شده هم وجود خواهد داشت.

سهمیه‌های اخذ شده کاروان ورزش ایران تاکنون به شرح زیر هستند؛

کشتی: ۱۱ سهمیه

کشتی آزاد: پنج سهمیه در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم

کشتی فرنگی: شش سهمیه در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم

وزنه برداری: ۲ سهمیه

در دو وزن ۸۹ و ۱۰۲+ کیلوگرم

قایقرانی: ۴ سهمیه

رویینگ دو سهمیه  و آب های آرام دو سهمیه

تیراندازی: ۴ سهمیه

تفنگ دو سهمیه، تپانچه یک سهمیه و تراپ یک سهمیه 

تکواندو: ۴ سهمیه 

در دو وزن ۸۰ و +۸۰ کیلوگرم مردان و در دو وزن ۴۹ و ۵۷ کیلوگرم زنان

دوچرخه‌سواری: یک سهمیه

یک سهمیه در بخش جاده

شمشیربازی: 4 سهمیه

در دو بخش تیمی و انفرادی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه