اخبار داغ

یکی از برنامه‌های مهم ما توانمندسازی زنان است

خزعلی: بودجه «زنان و خانواده» افزایش ۳ برابری خواهد داشت/ دولت همه توان خود را برای بهبود زندگی جانبازان به‌کار می‌گیرد

خزعلی: بودجه «زنان و خانواده» افزایش ۳ برابری خواهد داشت/ دولت همه توان خود را برای بهبود زندگی جانبازان به‌کار می‌گیرد
معاون رئیس‌ جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بودجه تخصیص یافته به امور زنان و خانواده در سال آینده ۳ برابر سال جاری افزایش دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در خصوص میزان بودجه تخصیص یافته به امور زنان و خانواده در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: در بودجه سال جاری چند بودجه یک درصدی داشتیم که قرار بر این بود در سال ۱۴۰۳ کل آنها را حذف کنند، اما با بررسی‌های لازم 3 بودجه یک درصدی شامل فرهنگی، ایثارگری و زنان و خانواده که قرار بود حذف شود، برای سال ۱۴۰۳ ادغام شد؛ البته تمام آن مواردی که مدنظر ما بود در بودجه سال آینده گنجانده شده است.

وی در ادامه درباره بودجه سال ۱۴۰۲ هم گفت: بودجه سال ۱۴۰۲ امور زنان و خانواده، فصول یک، 4 و 6 را نداشت و میزان آن بسیار کم بود. اما اکنون این فصول حذف نشده و اگر به همین شکل پیش‌برود، ما می‌توانیم در بودجه سال آینده 3 برابر سال جاری اعتبار داشته باشیم.

خزعلی در خصوص برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ دولت در امور زنان توضیح داد: برنامه‌های اجرایی که در زمینه خانواده داریم، با توجه به این که «خانواده محوری» یکی از شعارهای دولت است، در برنامه‌های اجرایی سال آینده در زمینه خانواده باید بحث فرهنگ خانواده، پشتیبانی از خانواده و پیشگیری از آسیب‌های خانواده را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما توانمندسازی زنان است، تعبیری که رهبر انقلاب به صورت مکرر ذکر کرده‌اند، رفع موانع از رشد و شکوفایی زنان یکی از برنامه‌های اصلی ما محسوب می‌شود و برنامه زنان تأثیرگذار در همین راستا طراحی شده است.

خزعلی در خصوص برنامه زنان تأثیرگذار بیان کرد: ما در این راستا می‌خواهیم زنانی را که توانمندی، نخبگی، قدرت و مهارت دارند را شناسایی و آنها را پشتیبانی کنیم تا استعدادشان شکوفا شود تا کار و زحمتی که می‌کشند، توسعه پیدا کند.

وی در خصوص برنامه‌های دولت در سال ۱۴۰۳ برای تسهیل بیمه زنان خانه‌دارگفت: بیمه زنان خانه‌دار بستگی به بودجه هرسال دارد. در حال حاضر بیمه زنان خانه‌دار روستایی دارای 3 فرزند در حال اجرا شدن است و بودجه به آن اختصاص داده می‌شود. همه این اقدامات بستگی به این دارد که قانون برای آنها تصویب شود که معمولاً مراحل تصویب قانون به دلیل عدم تأمین بودجه با مشکل مواجه می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده تصریح کرد: امیدوار هستیم شرایط بودجه‌ای بهتر شود تا ما بتوانیم این امر را توسعه و گسترش بدهیم تا مادرانی هم که در شهر زندگی می‌کنند و دارای سه فرزند به بالا هستند از این امکانات بهره‌مند شوند.

دولت همه توان خود را برای بهبود زندگی جانبازان به‌کار می‌گیرد

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ظهر جمعه در خانه جانباز سرافراز «ابراهیم صمدی» حضور یافت و و به پاس سال‌ها مجاهدت و صبوری ایثارگران، به خانواده وی دیدار و به مقام شامخ جانبازان ادای احترام کرد.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه کار ایثارگران، جانبازان و شهدا و نقش همسران و مادران در پرورش این نسل و هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: ارزش کار ایثارگران را درک کرده و می‌دانیم و قدردان اقدامات ارزشمند شما جانبازان، شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تأکید بر اهمیت دیدار با جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برای شنیدن صحبت‌ها دریافت انتقادات و پیشنهادات عنوان کرد: باید از نزدیک در جریان اوضاع و احوال این قشر قرار گرفت و با انتقال درخواست‌ها به هیئت دولت زمینه رسیدگی بیشتر به حانواده‌های معزز شهدا و جانبازان را فراهم کنیم.

وی جانبازان و شهدا را مایه عزت کشور خواند و گفت: شما جانبازان جان و وجود خود را در مسیر دفاع از کشور قرار داده‌اید، صبر شما جانبازان بالا بوده و گلایه‌ای نمی‌کنید ولی وظیفه دولت شنیدن حرف‌های شما و رسیدگی به نیازها است.

خزعلی تصریح کرد: هر کاری که در توان‌مان باشد انجام می‌دهیم تا بتوانیم قدم کوچکی برای بهتر شدن زندگی جانبازان برداریم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه