اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد تهران در گفتگو با دانا:

بدرقه کاروان ۲۷۴ نفری رهسپاران عصر ظهور به راهپیمایی اربعین

بدرقه کاروان ۲۷۴ نفری رهسپاران عصر ظهور به راهپیمایی اربعین
آیین بدرقه کاروان زیارتی اربعین حسینی (ع) در قالب کاروان عصر ظهور در محل مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزارشد.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، گفت: مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین تجلی گاه شور و شعور حسینی است و حضور در این مراسم باعث رشد و تقویت فرهنگ عاشورایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این کاروان متشکل از  ۲۷۴ نفر از شهرداران کوچه های محلات کم برخوردار و مسئولان خانه های امداد در قالب طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه در طرح تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار (طرح ۲۰۲۰)، ۲۴۸ محله کم برخوردار در استان تهران شناسایی شده است، افزود: هماهنگی با سایر سازمان های عضو این ستاد در ۷۲ منطقه کم برخوردار استان تهران برعهده کمیته امداد است و مسئولیت سایر  محلات دیگر نیز توسط سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، هلال احمر و بهزیستی پیگیری و انجام می‌شود.

اعزام شهرداران طرح توانمندسازی 72 محله محروم استان تهران به همایش پیاده روی اربعین حسینی

سیدابوالفضل پرپنچی،گفت: طرح توانمندسازی محلات محروم کشور با محوریت ۲۰۲۰ محله از نقاط مختلف کشور با همکاری کمیته امداد، سازمان بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هر محله دارای شهردار از میان جوانان همان محله است که با خانه‌های امداد در این تعداد محله ها همکاری دارند و ضمن شناسایی مشکلات ساکنان محله و انتقال به نهادهای مسئول و دستگاه‌های اجرایی، در رفع مسائل و چالش‌های محله مشارکت می کنند.

پرپنچی با بیان اینکه هم اکنون ۷۲ خانه امداد در سطح استان تهران با هماهنگی کمیته امداد فعالیت می کنند، تصریح کرد: با مشارکت خیران و نهادهای مسئول، روز گذشته ۲۴۷ نفر از شهرداران محله و مسئولان خانه های امداد به سفر پیاده روی اربعین اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، خاطرنشان کرد: این تعداد شهرداران محله و مسئولان خانه های امداد طی مراسمی از مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس ستاد توانمندسازی محلات محروم کشور به کربلای معلی اعزام شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه