اخبار داغ

واکنش وزارت خارجه یمن به هتک حرمت به قرآن در سوئد

واکنش وزارت خارجه یمن به هتک حرمت به قرآن در سوئد
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه ای هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از المسیره؛ وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: ما جنایت سوزاندن قرآن در برابر سفارت ترکیه در سوئد در میان تدابیر شدید امنیتی از سوی پلیس سوئد را محکوم می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن آمده است: سوزاندن قرآن جنایتی تحریک کننده احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان و در نتیجه تداوم گفتمانی در اروپاست که بر اساس نفرت استوار است.

,

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: ما درباره تبعات این اقدامات تحریک آمیز هشدار می دهیم و خواستار تحقیق درباره این جنایت و مجازات عاملان آن هستیم.

,

پیش از این هم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی خصمانه علیه اسلام و مسلمانان برشمرد.

,

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت سوئد باید پیامدهای این اقدام پلید و غیرمسئولانه را بپذیرد. اقدامات خصمانه مکرر علیه مقدسات اسلامی در غرب، نشانگر ناکامی اخلاقی و سیاسی دولت‌های غربی است. ناکامی دولت‌های غربی در اداره امور کشورشان توجیهی برای آنها نیست که برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات ساختاری خود دست به دشمنی با مسلمانان بزنند.

,

جنبش انصارالله یمن در بیانیه خود همچنین پاسخ قاطع تمام مسلمانان به اقدامات خصمانه علیه مقدسات خود را خواستار شد.

,

لازم به ذکر است که مقامات سوئدی به یکی از شخصیت‌های راستگرای افراطی دانمارکی اجازه دادند که در استکهلم پایتخت سوئد نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش بکشد. دادستانی کل سوئد نیز از بررسی و گشودن پرونده تحقیقاتی در این باره خودداری کرده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه