اخبار داغ

۴۰ سال است که در فدراسیون بدمینتون هستم

پوریا: آقایی هنوز خداحافظی نکرده/ مشکلی برای حضور در انتخابات ندارم

پوریا: آقایی هنوز خداحافظی نکرده/ مشکلی برای حضور در انتخابات ندارم
سرپرست فدراسیون بدمینتون گفت: مشکلی برای حضور در انتخابات ندارم و این نکته به مسئولین وزارت ورزش و جوانان گفته شده است.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پوریا سرپرست فدراسیون بدمینتون در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فدراسیون ما از زمانی که مسابقات فجرکاپ برنامه‌ریزی شد که سازمان تربیت‌بدنی قبلی را داشتیم، امکاناتی گذاشته شد و بیش‌تر فدراسیون‌ها نتوانستند این تورنمنت را ادامه بدهند اما برای ارتباط با دنیا، کار را ادامه دادیم. من ۴۰ سالی است که در فدراسیون هستم و هر سال طبق تقویم جهانی باید ۲۵۰۰ دلار به جایزه اضافه می‌کردیم. امسال هماهنگ کردین تا جایزه ۱۵۰۰۰ دلاری داشته باشیم و ۲۹ کشور در مسابقات هستند که فکر می‌کنم بزرگ‌ترین رویداد ورزشی کشور در فدراسیون ماست. هر ساله در گرامی‌داشت دهه فجر مسابقات را در تاریخ خودش برگزار کرده‌ایم که یک نگاه خوبی برای فدراسیون جهانی است چون ما برنامه خاصی داشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: دیشب نیم ساعت با آقای سجادی صحبت تلفنی داشتیم و مسابقات را به سالن شهید افراسیابی انتقال دادیم چون سالن بزرگ‌تر و بهتری از سالن ماست. حمایت‌های مادی و معنوی را از وزارت‌خانه داریم. در هیچ زمانی وزیر این‌قدر پی‌گیر مسابقات نبوده است. سجادی خودش شخصاً پیگیر مسابقات ماست و خودش زنگ می‌زند. از مجلس شورای اسلامی خواهش دارم که با توجه به روند کاری علمی و اجرایی فدراسیون‌ها و ورزشی بودن وزیر ورزش و جوانان، این است که کمک ما باشند و از ما حمایت کنند. این وزارت با جامعه جوان ارتباط زیادی دارد و نماد زیادی خواهد داشت. نمایندگان به وزیر و ما کمک کنند و نگاه حمایتی داشته باشند. وقتی ۲۹ کشور را می‌توانیم در شرایط فعلی به کشور بیاوریم، حمایت نیاز داریم.

,

سرپرست فدراسیون بدمینتون درباره هزینه های این مسابقات گفت: هزینه‌های مسابقات را اعلام نمی‌کنم اما وزارت ورزش و جوانان گفته که به ما هر کمکی می‌کند. مسابقات نزدیک به ۳ یا ۴ میلیارد هزینه خواهد داشت. ما هتل‌هایی را هم درنظر گرفته‌ایم که این‌ها هزینه دارند. خود خارجی‌ها هتل و غذا هم گرفته‌اند. هر بازی که انجام شود، رنک زیادی را در رده‌بندی جهانی بازیکنان افزایش می‌دهد و به همین علت ارزش زیادی خواهد داشت.

,

وی افزود: مسائل مالی ما هم حل شده و کارها به شکل روتین در حال انجام هستند. ۳۱ دوره تجربه مسابقات را خودم دارم و قبل از آن هم مسابقات رویدادها را داشتیم که یعنی ۳۸ سال مسابقه برگزار کرده‌ایم. دغدغه‌ای نیست و همه کاربلد هستند.

,

پوریا درباره اینکه درباره حضور خارجی ها در ایران موانعی وجود داشته یا خیر، پاسخ داد: مشکلی برای ورود ورزشکاران به ایران نداشتیم و همه به راحتی ویزا گرفته‌اند و به ایران می‌آیند. درخواستی هم وجود نداشته که بخواهیم انجام بدهیم.

,

سرپرست فدراسیون بدمینتون در ادامه در پاسخ به سئوال دانا درباره انتخابات فدراسیون گفت: برنامه انتخاباتی به شکل روتین پیش رفته و ۳ یا ۴ نفر تایید شده‌اند. بعد از مسابقات جام فجر با جلسه هیات رئیسه، تاریخ انتخابات را تععین می‌کنیم. الان زمانی نبود که با توجه به حضور کادر باتجربه فدراسیون، وارد انتخابات شویم. منتظریم مسابقات به خوبی برگزار شود و انتخابات به بعد از مسابقات موکول شده. از وزارت هم فعلا جوابی به ما نداده‌اند که انتخابات را چه زمانی انجام بدهیم. تایید صلاحیت‌های نظارتی و مدیریتی نامزدها آمده است.

, سرپرست فدراسیون بدمینتون در ادامه در پاسخ به سئوال دانا درباره انتخابات فدراسیون گفت: برنامه انتخاباتی به شکل روتین پیش رفته و ۳ یا ۴ نفر تایید شده‌اند. بعد از مسابقات جام فجر با جلسه هیات رئیسه، تاریخ انتخابات را تععین می‌کنیم. الان زمانی نبود که با توجه به حضور کادر باتجربه فدراسیون، وارد انتخابات شویم. منتظریم مسابقات به خوبی برگزار شود و انتخابات به بعد از مسابقات موکول شده. از وزارت هم فعلا جوابی به ما نداده‌اند که انتخابات را چه زمانی انجام بدهیم. تایید صلاحیت‌های نظارتی و مدیریتی نامزدها آمده است.,

وی در پاسخ دیگر سئوال دانا که با توجه به حضور 3 دوره ای در فدراسیون می تواند دوباره در انتخابات شرکت کند، گفت: علت حضور من در انتخابات به وزارت ورزش و جوانان اعلام شده. پست آسیایی هم داریم و برای حضور در انتخابات مشکلی نیست.

, وی در پاسخ دیگر سئوال دانا که با توجه به حضور 3 دوره ای در فدراسیون می تواند دوباره در انتخابات شرکت کند، گفت: علت حضور من در انتخابات به وزارت ورزش و جوانان اعلام شده. پست آسیایی هم داریم و برای حضور در انتخابات مشکلی نیست.,

وی در ادامه به سطح کیفی مسابقات اشاره و بیان کرد: ۱۲ دوره ثریا آقایی در مسابقات حضور داشت که به رنکش کمک کرد. شاید اعزام و بلیت بچه‌ها به تورنمنت‌های خارجی چند برابر برگزاری یک رویداد باشد که این جام فجرکاپ به‌صرفه تر است. بازیکنان ما هم می‌بینند که چه رقیب‌هایی به ایران می‌آیند. بیش از ۲۰ سال قهرمان غرب آسیا بوده‌ایم و آسیای میانه هم همین‌طور. در مسابقات جنوب‌غرب آسیا هم قهرمان شدیم که نتیجه رویدادهای برگزار شده ماست. اینجا کسب تجربه نیست و مسائل فنی است. این تورنمنت برای کشورمان بسیار مهم است و به بدمینتون ما کمک می‌کند.

,

او در پاسخ به اینکه ثریا آقایی از تیم ملی خداحافظی کرده، گفت: هنوز ثریا آقایی خداحافظی نکرده و بحثی نیست. امسال در جام فجرکاپ شرکت نمی‌کند و کنار ماست. هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

,

وی در ادامه به موفقیت بیشتر زنان در بدمینتون ایران پرداخت و بیان کرد: بازیکنان پسر از لحاظ منبع مالی سریع به سمت کار و بازارکار می‌روند اما خانم‌ها توقع مالی کم‌تری دارند و نگاه ویژه‌ای هم هست که موفق‌تر بوده‌ایم. از هر ۲ سمت راضی هستم اما زنان بیش‌تر. نگاه ما تک‌نفره و گل‌خانه‌ای نیست. بازیکنان ملی ما از ۱۶ یا ۱۷ شهرستان هستند و از تهران کمتر داریم. ۶ نفر از مشهد داریم و این یعنی نگاه تک‌ستاره نداشتیم. از هشترود تبریز قهرمان زنان داریم و ۴ بازیکن در کمپ مالزی داریم. آقایی را به کمپ جهانی هم رسانده‌ایم و این یعنی جایگزینی کرده‌ایم.

,

سرپرست فدراسیون بدمینتون با تاکید بر اخلاق در این رشته گفت: شاید تنها فدراسیونی هستیم که مسائل اخلاقی را خیلی جدی دنبال می‌کنیم چون برنامه‌ریزی داشته‌ایم. المپیکی شدن باید نفر اول اخلاق بودن هم باشد. حساس هستم روی این مسئله و نگاه ما فقط به ورزش نیست. توجه ویژه‌ای به اخلاق داشته‌ایم.

,

پوریا درباره اینکه آیا بدمینتون به بازیهای آسیایی اعزام خواهد شد یا نه، گفت: جلسه‌ای با مسئولان کمیته ملی المپیک برای اعزام به بازی‌های آسیایی داشتیم. امیدواریم فقط به مدال‌آوری برای اعزام نگاه نکنند و حداقل ۴ نفر بتوانیم به هانگ‌ژو اعزام کنیم. منتظر جواب‌شان هستیم و از برنامه‌های‌مان دفاع می‌کنیم. اگر به هانگ‌ژو نرویم، با مشکلاتی در بدمینتون مواجه می‌شویم. باید در این رویدادهای بزرگ‌تر شرکت کنیم چون توقع هست که قهرمانان ما هم به تورنمنت‌ها بروند.

,

او در واکنش به این پرسش که آیا برای المپیک پاریس بدمینتون سهمیه واقعی و نه وایلدکارت خواهد گرفت، بیان کرد: با توانمندی پسران و دختران بدمینتون، ان‌شااله در المپیک پاریس هم نماینده داریم کما این که ثریا آقایی خداحافظی نکرده.

,

سرپرست فدراسیون بدمینتون درباره اینکه چرا بدمینتون بازان به مسابقات بین المللی کمتر اعزام می شوند و همیشه بهانه مشکلات مالی را در این زمینه مطرح می کند، گفت: طی این مدت هرگز از مسائل مالی ننالیده‌ایم و سعی می‌کنیم برای اعزام‌ها، مسائل مالی را حل کنیم تا در فروردین یا اسفندماه به مسابقات دیگر اعزام کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه