اخبار داغ

اعزام تیم‌های ملی هاکی روی یخ به سه رویداد بین‌المللی

اعزام تیم‌های ملی هاکی روی یخ به سه رویداد بین‌المللی
رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: تیم‌های ملی هاکی روی یخ مردان به مسابقات دویژن ۳ جهانی به میزبانی بوسنی و همچنین به پیکارهای جهانی زیر ۱۸ سال مغولستان اعزام خواهند شد و تیم ملی بانوان نیز اردیبهشت سال آینده به قهرمانی آسیا در تایلند خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، مسابقات هاکی روی یخ کشورهای اسلامی از ۲۴ تا ۲۷ دی به میزبانی تاتارستان روسیه برگزار شد. تیم‌های ملی هاکی روی یخ بانوان و مردان نائب قهرمان این رقابت‌ها شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
کاوه صدقی درباره این مسابقات، اظهار داشت: از سال قبل که در جام جهانی دویژن ۴ مردان حضور داشتیم، در هیچ رقابتی شرکت نکردیم اما ملی‌پوشان همچنان در اردو بودند. به واسطه پیست اسکی روی یخ ایران‌مال توانستیم عضو فدراسیون جهانی شویم. اکنون به دنبال برگزاری لیگ هاکی روی یخ با ۵ تیم بانوان و ۴ تیم مردان هستیم.
,
 
,
وی افزود: تیم کاملی را به بازی‌های اسلامی با نام ایرانمال اعزام کردیم و همه از اعضای تیم ملی بودند. ۵ نفر از بازیکنان اصلی تیم ملی هاکی روی یخ مردان در این بازی‌ها نبودند و به جای آنها ۵ بازیکن جوان را به همراه داشتیم که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. در بخش بانوان ۵ تیم شرکت کرده بودند و هاکی‌بازان در دور اول مسابقات (با نتیحه ۴ بر یک) فقط به تاتارستان باختند و بعد از آن بحرین، عمان و عربستان سعودی را بردند تا به عنوان تیم دوم از گروه بالا آمدند و دوباره با تاتارستان بازی کردند.
,
 
,
رئیس انجمن هاکی روی یخ اضافه کرد: دیدار دختران با تاتارستان بسیار نزدیک بود و آنها باعث شگفتی شدند. به نظرم تیم ملی بانوان این ظرفیت را دارد که چهار سال آینده بتواند سهمیه المپیک بگیرد. بانوان با بدشانسی دوم شدند اما این دومی ارزشمند است و اولین حضور رسمی آنها بوده است.
,
 
,
وی عنوان کرد: این مسابقات به عنون اولین دوره مسابقات کشورهای اسلامی برگزار شد و هزینه‌های آن را انجمن هاکی روی یخ ورزش کشورهای اسلامی پرداخت کرد. در بخش مردان مسابقات در سه گروه برگزار شد و هر گروه مسابقات را مجزا برگزار می‌کرد. یعنی تیمی از گروه بالا نمی‌رفت تا به مصاف تیم گروه دیگر برود و در نهایت یک تیم از هر گروه قهرمان می‌شد. زیرا اولین دوره‌ای بود که این مسابقات برگزار شد. تیم ملی کشورمان، عمان را شکست داد و به امارات و تاتارستان بازی را واگذار کرد و با تفاضل گل و امتیاز مساوی دوم شد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: ۴۵ روز دیگر تیم ملی هاکی روی یخ مردان به مسابقات دویژن ۳ جهانی به میزبانی بوسنی اعزام می‌شوند و دو ماه دیگر نیز به مسابقات جهانی زیر ۱۸ سال مغولستان که برای اولین بار اعزام داریم. اردیبهشت ماه نیز بانوان به قهرمانی آسیا تایلند اعزام می‌شوند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه