اخبار داغ

طنین صدای انقلاب روی موج 95.5 مگاهرتز

طنین صدای انقلاب روی موج 95.5 مگاهرتز
«رادیو انقلاب» از صبح امروز، یکم بهمن 1401 فعالیت رسمی خود را روی موج 95.5 مگاهرتز آغاز کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  روابط عمومی رادیو انقلاب، بهمن، همان ماهی بود که زمستان را به بهار ماندگاری تبدیل کرد تا با حلول آن از میان مخاطرات و حوادث، بذر امید در دل مستضعفان و ملت‌های آزاده عالم جوانه بزند. بر همین اساس، در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1401، امواج رادیو هم بار دیگر میزبان طنین ندای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستند تا از طریق «رادیو انقلاب»، صدای خود را به اقصی نقاط عالم برسانند.

رادیو انقلاب، رسانه ملت قهرمان ایران
ویژه‌برنامه «فجرآفرینان»، همان برنامه آغازینی بود که میزبان مهمانان ویژه آغاز به کار فعالیت «رادیو انقلاب» بود، جمعی از مسئولین، خانواده شهدا، نسل پنجمی ها و برخی مدیران رسانه ملی.
 حسین کاشانی پور، جانشین رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم دهه فجر یکی از مهمان های حاضر در این برنامه بود که با اشاره به اهمیت ایجاد رادیو انقلاب گفت: جامعه ما فجرباور و فجریاور است و این انقلاب به‌عنوان مردمی‌ترین نهضت جهان از دیدگاه همه کارشناسان تاریخ و سیاست، شالوده و مبنای رویکرد خود را مبتنی بر خواست و اراده این ملت قرار داده و به حدی چشم جهانیان را به خود خیره کرده که میشل فوکو، اندیشمند و نظریه‌پرداز آمریکایی از انقلاب ایران به‌عنوان «روح یک جهان بی‌روح» یاد می‌کند.
وی افزود: به همین دلیل است که ستاد مرکزی برگزاری مراسم دهه فجر به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده، باور دارد که رادیو انقلاب می‌تواند رسانه ملت دلداده‌ای باشد که هنوز پس از 44 سال، طرفدار نهضت اسلامی خود است. جوانان می‌توانند خبرنگار افتخاری رادیو انقلاب باشند و این حرکت، در امتداد حرکت همان جوانانی است که در سال 1357، انقلاب اسلامی را خلق کردند. ستاد پیش از فرارسیدن دهه فجر، یک هفته را بنام هفته استقبال نام‌گذاری کرده و این هفت روز، همان ایامی است که همه در حال آماده سازی شرایط برای جشن فجر انقلاب هستند.
جانشین رئیس ستاد مرکزی برگزاری مراسم دهه فجر خاطرنشان کرد: از روز 12 بهمن که مراسم اصلی در مرقد مطهر حضرت امام(ره) برگزار می‌شود، آیین‌های گرامیداشت دهه فجر به‌صورت رسمی آغاز می‌شود تا اینکه سرانجام در روز 22 بهمن، جشن بزرگ و پرشور خانواده انقلاب در تهران و همه شهرهای ایران اسلامی برگزار خواهد شد. سرودخوانی، برنامه شاد در تقارن با اعیاد رجبیه و نمایشگاه دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

خانواده شهدا، داغدار اما سرافراز هستند
پرداختن به اهمیت نقش‌آفرینی جوانان و ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه را به نحوی فراهم کرد که در ادامه مراسم آغاز به کار رادیو انقلاب در ویژه‌برنامه فجرآفرینان، پدر شهید فریدالدین معصومی از شهدای شاهچراغ به بیان فرازهایی از سیره و شخصیت این شهید والامقام بپردازد.
وی به‌عنوان مهمان این برنامه رادیویی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا داغ‌دیده اما سرفراز به تربیت و پرورش فرزندانی هستند که آن‌ها را تقدیم دین خدا کرده‌اند، گفت: شهید فریدالدین معصومی، حافظ کل قرآن و جوان نخبه‌ای که چهارم آبان در جریان حمله تروریستی داعش به حرم حضرت شاه‌چراغ(س) در شیراز به شهادت رسید اما از کودکی برای ما مسجل بود که فرید به خاطر اینکه همه امورات زندگی خود را مبتنی بر کلام قرآن قرار داده بود، مسیر زندگی او به هر حال ختم به سعادت می‌شود.
پدر شهید معصومی ابراز کرد: فرید از کودکی تلاش داشت تا مغایر با دستور و کلام قرآن عمل نکند.

کاش بازهم پسر می‎داشتم
فروغ منهی، مادر شهیدان علیرضا، رسول و داود خالقی پور هم که به‌عنوان مهمان دیگر این مراسم در برنامه فجرآفرینان حاضر بود، با اشاره به خاطره‌ای تصریح کرد: به یاد دارم زمان اعزام علیرضا، خبرنگاری با من مصاحبه کرد و از من پرسید شما همسرتان در جبهه است؟ گفتم: بله. دوباره سؤال کرد: پسر بزرگتان شهید شده و دومین پسرتان در جبهه است؟ پاسخ دادم: بله. سؤال کرد، الان برای چه به اینجا آمده‌اید؟ گفتم آمده‌ام سومین پسرم را راهی کنم. سؤال کرد، باز هم پسر دارید؟ پسر کوچکم که در آن زمان دو سال داشت را نشانش دادم و گفتم این فرزند را هم دارم.
وی ادامه داد: خبرنگار دوباره پرسید، الان ناراحت نیستید؟ گفتم خیلی ناراحتم، گفت: اگر ناراحت هستید، چرا رضایت دادید که پسر سومتان هم به جبهه برود، گفتم از این ناراحتم که چرا پسر کم دارم و‌ای کاش به تعداد مو‌های سرم پسر داشتم و در این راه فدا می‌کردم. خبرنگار بدون اینکه پاسخی بدهد، اشک در چشمانش جمع شد و حرفی نزد، گفت: مادر حرفتان را دوباره تکرار کنید، دوباره گفتم؛ بعد‌ها فهمیدم آن خبرنگار شهید «آوینی» بود.

آرایش رسانه ای «رادیو انقلاب» مبتنی بر «جهاد تبیین» است
رضا کوچک زاده که برای چهارمین سال مدیریت این رادیو را برعهده دارد در خصوص راه اندازی این رادیو گفت: رادیو انقلاب همچون سال های قبل و در بستر کلان راهبرد «جهاد تبیین» تلاش می کند تبیین بیشتر مبانی، اهداف، واقعیت و آینده انقلاب شکوهمند اسلامی برای  جامعه مخاطب و  نسل های جوان و نوجوان کشور، بستری از نشاط آفرینی و امید به اینده را به مردم ایران ارائه نماید.
وی افزود: تبیین عملکرد و کارآمدی انقلاب اسلامی و گذر آن از پیچ های تاریخی بسیار مهم، 4 دهه مقابله با دشمنان نظام اسلامی خاصه در عرصه رسانه ای و جنگ نرم و در نهایت امید افرینی در بستر گام دوم انقلاب و تمرکز بر تمدن سازی نوین اسلامی، از رسالت های مهم این رادیو است، تا وظایف رسانه ای خود را نسبت به مطالبات مردم انجام بدهد.
مدیر رادیو انقلاب بیان کرد: مغز افزار اساسی برای فعالیت این شبکه و چینش جدول پخش  و سازه ی عملکردی آن، مبتنی بر «جهاد تبیین» آرایش رسانه ای گرفته است که مبتنی بر تجربه سالیان گذشته و همچنین برآورد اقتضائات امسال می باشد.
وی با اشاره به راهبردهای این رادیو تصریح کرد: تمرکز بر جهاد تبیین  در راستای روشنگری واقعیت های انقلاب اسلامی در جامعه، تکیه بر ذات تحول آفرین انقلاب اسلامی و از میان برداشتن مشکلات فراروی کشور، اتخاذ راهبرد تهاجمی در عرصه رسانه برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، تکیه و تاکید بر «امید افرینی» و نشاط» و تمرکز بر جوانان و نسل پنجمی های انقلاب اسلامی و تبیین کارایی و کارآمدی انقلاب اسلامی از جمله راهبردهای اصلی این رادیو هستند.
وی تبیین و تبلیغ دستاوردهای  44 ساله گذشته نظام اسلامی با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و درونزای کشور را مهمترین رویکرد این رادیو اعلام کرد و گفت:توجه به الزامات دشمن شناسی و استکبار ستیزی در بستر انقلاب اسلامی همراه با  بازنمایی تاریخ معاصر ، بازنمایی مکرر خطر نفوذ و نفاق در جامعه اسلامی و مقابله با ان و تبیین  نقش و جایگاه نظریه مقاومت و سویه های منطقه ای  آن در منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی از جمله رویکرد های رادیو انقلاب است.
کوچک زاده افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی، ارج بخشی خانواده و فرزند آوری مبتنی بر معیارهای انقلاب اسلامی ، حفظ وحدت و هویت ملی ایرانی، در سایه انقلاب اسلامی ، تبیین ایستارهای ارزشی چون  «حجاب»، «حقوق اسلامی زن»  در جامعه اسلامی و مقابله با پروپا گاندای دشمن، تعمیق ارزش های ایثارگرانه در جامعه و تبلیغ سیره شهدا در جایگاه مهمترین منشورهای انقلاب اسلامی، تبدیل بهمن به ماه شادی و جشن ملی کشور با بازیابی شورآفرینی های خاطره انگیز از دیگر رویکردهایی است که درتولید برنامه های این رادیو مدنظر تهه کنندگان وبرنامه سازان قرار دارد.
وی یادآور شد: بازنمایی گفتمان های انقلاب اسلامی همچون«مردم سالاری دینی»، «استقلال – آزادی؛ جمهوری اسلامی»، «ما می توانیم»، «استکبار ستیزی» و شناخت سویه های جنگ های شناختی و نرم دشمن و مقابله با شبهه افکنی های رسانه های معاند نیز از جمله مواردی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
گفتنی است، رادیو انقلاب از شنبه ۱ بهمن تا ۳۰ بهمن ماه روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز و همچنین برنامه کاربردی ایرانصدا قابل دریافت است. همچنین در سایت این رادیو نیز به نشانی http://radioenghelab.ir ضمن پخش زنده و آنلاین رادیو؛ آرشیو برنامه ها، مصاحبه های مهمان های برنامه به صورت مکتوب و سایر اخبار، کلیپ ها و گزارش های تصویری و رویدادهای مرتبط با انقلاب نیز قابل دسترسی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, رادیو انقلاب، رسانه ملت قهرمان ایران,
,
,
,
,
,
, خانواده شهدا، داغدار اما سرافراز هستند,
,
,
,
,
, کاش بازهم پسر می‎داشتم,
,
,
,
, آرایش رسانه ای «رادیو انقلاب» مبتنی بر «جهاد تبیین» است,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه