اخبار داغ

جلال زاده:

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای مقابله با اقدام اروپا

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس برای مقابله با اقدام اروپا
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره جلسه فوق‌العاده امروز این کمیسیون برای مقابله با اقدام اروپا داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق العاده امروز (شنبه اول بهمن ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اقدام اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز جلسه‌ای فوق العاده با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان پیشنهاددهنده طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط اروپا تشکیل جلسه داده است.

وی متذکر شد: هفته گذشته پارلمان اروپا در یک اقدام مداخله‌جویانه اقدام به صدور بیانیه‌ای کرد که در آن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ذیل گروه‌های تروریستی مطرح و پیشنهاد کرده که شورای اروپا به آن رأی دهد. هرچند این بیانیه الزام آور نیست و از لحاظ حقوقی هم هیچ امری بر آن مترتب نیست، اما ما این اقدام را سیاسی و مداخله‌جویانه تلقی می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس سال ۹۸ قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را به تصویب رساند. تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که به آن قانون یک ماده الحاقی اضافه کنیم.

جلال‌زاده گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی هم پیشنهادی را برای اقدام متقابل آماده کردند و لذا الان این پیشنهادات در حال بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. ما این پیشنهادات را بررسی و جمع‌بندی می‌کنیم تا ان‌شاالله بتوانیم برای فردا در قالب یک بیانیه یا یک طرح دوفوریتی برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه