اخبار داغ

زاکانی:

۷۰۰۰ اتوبوس تا پایان برنامه چهارم فعال می‌شوند

۷۰۰۰ اتوبوس تا پایان برنامه چهارم فعال می‌شوند
شهردار تهران گفت: در نظر داریم ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اضافه کنیم و تا پایان برنامه چهارم این ۷۰۰۰ اتوبوس فعال می‌شوند یعنی سه برابر وضعیت موجود باید اتوبوس وارد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه رونمایی از 2 دستگاه اتوبوس برقی در شنبه امید و افتخار در جمع خبرنگاران به موضوع آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و گفت: باید در  راستای کاهش آلودگی هوا به سمت توسعه حمل و نقل عمومی پیش برویم.

به گفته شهردار تهران، در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از سفرهای درون شهری تهران با حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد با خودروی شخصی است.

وی با بیان اینکه در برنامه چهارم توسعه این آمارها را برعکس خواهیم کرد، گفت: یعنی شهروندان ۶۶ درصد از وسایل نقلیه عمومی و ۳۴ درصد از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه  در نظر داریم ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اضافه کنیم، گفت:  تا پایان برنامه چهارم این ۷۰۰۰ اتوبوس فعال می‌شوند یعنی سه برابر وضعیت موجود باید اتوبوس وارد کنیم.

به گفته زاکانی،  ۶۰۰۰ ون در تهران داریم که ۲۰۰۰ دستگاه آن فعال بوده اما ۱۰۰ درصد فرسوده هستند و  هدف‌گذاری ما ورود ۲۵ هزار دستگاه ون و نوسازی ۵۰ هزار تاکسی است.

زاکانی در خصوص موتورسیکلت ها گفت: دو میلیون و ۶۰۰ هزار موتورسیکلت پلاک شده در تهران فعال هستند که دو میلیون آن فرسوده است و  یک موتورسیکلت کاربراتوری ۱۰ برابر موتور انژکتوری و به اندازه ۱۳ خودروی یورو۵ آلایندگی ایجاد می‌کند که در نظر داریم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت کار را در تهران برقی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه