اخبار داغ

حجت الاسلام مصدق:

سپاه بزرگترین نهاد ضد تروریستی عالم و اصلا خود این مردم است

سپاه بزرگترین نهاد ضد تروریستی عالم و اصلا خود این مردم است
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر سازمانی جزو نیروهای مسلح کشور است، گفت: سپاه پاسداران بزرگترین نهاد ضد تروریستی عالم و روح این مردم و اصلا خود این مردم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین مصدق صبح امروز در اولین جشنواره آثار حقوقی نیروهای مسلح که در مجتمع فرهنگی و هنری الماس برگزار شد، اظهار کرد: از دست اندرکاران و شرکت کنندگان در اولین جشنواره آثار حقوقی نیروهای مسلح که سازمان قضایی نیروهای مسلح با همکاری دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی این نشست علمی را برگزار کردند، تشکر می‌کنم.

وی خطاب به حاضران در این همایش گفت: شما فرهیختگان جامعه علمی در رشته حقوق می‌دانید که علم حقوق شاید تنها رشته‌ای از علوم باشد که در همه مراحل زندگی انسان تأثیرگذار است. هیچ رشته‌ای از علوم را نداریم که در همه ابعاد زندگی انسان اینگونه تأثیرگذار باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: نظریه‌های مکاتب مختلف به‌ واسطه علم حقوق تجزیه و تحلیل می‌شوند و ارتقا پیدا می‌کنند.

مصدق با اشاره به اینکه علم حقوق به معنای عام کلمه با بسیاری از علوم انسانی و اجتماعی در ارتباط است، گفت: علم حقوق با جامعه ‌شناسی، روانشناسی، اقتصاد، تاریخ، علوم سیاسی، حتی با برخی از رشته‌های علوم ریاضی و طبیعی هم در ارتباط است؛ این اهمیت علم حقوق است.

وی عنوان کزد: انجام پژوهش‌های حقوقی و قضایی که در این جلسه نیز در حال انجام است، یکی از مصادیق آن است. تعامل با مراکز علمی دانشگاهی، حوزه و پژوهشگاه‌ها نیز امروز برای فرهیختگان جامعه حقوقی به ویژه نیروهای مسلح یک ضرورت است و حتما باید این کار صورت بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت نیروهای مسلح در زمینه‌های حقوقی یک ضرورت است، تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح در همه رشته‌ها به ویژه رشته علم حقوق ارتقا پیدا کرده‌اند. پیشرفت‌هایی در رشته علم حقوق در همه سازمان‌های متعدد نیروهای مسلح به صورت جهشی مشاهده می‌شود.

وی گفت: هدایت رساله‌های مقطع دکتری، پایان‌های مقطع کارشناسی ارشد و استفاده بهینه از آنها در رشته‌های حقوقی امروز یک ضرورت است.

 مصدق بیان کرد: اساتید در نیروهای مسلح باید این رساله‌ها و این پایان‌نامه‌ها را در انتخاب موضوع و محتوای رساله هدایت کنند تا سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح از محتوای آنها بهره‌برداری کنند. ایجاد انگیزه در پرسنل نیروهای مسلح برای تحقیق و پژوهش در سطح نیروهای مسلح یک ضرورت است و این همایشی که امروز برگزار شد، کار مقدسی است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های تبدیل تهدید به فرصت انجام تحقیق و پژوهش است که در نیروهای مسلح اتفاق افتاده است، افزود: اگر نیم نگاهی به کارنامه نیروهای مسلح داشته باشیم، از وزارت دفاع گرفته تا ارتش، سپاه، فراجا می‌بینیم که در طول این ۴۰ و اندی سال کارنامه‌شان حاکی از چیست، چه تهدیدهایی را تبدیل به فرصت کردند امروز این افتخار نیروهای مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی‌ کارهایی که در سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح صورت گرفته یک ضرورت است، متأسفانه این اقدامات آنگونه که باید تبیین شود، صورت نگرفته است.

مصدق با اشاره به اینکه از کارهای علمی و تخصصی که در سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح انجام شده بی‌اطلاع نیستم، خاطرنشان کرد: افتخار این را دارم که حدود ۲۵ سال در سازمان قضایی نیروهای مسلح در کنار شما اعضای نیروهای مسلح زندگی کردم و ۲۵ سال از عمر خدمتی خودم را در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودم.

وی عنوان کرد: امروز کارهایی که در وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراجا انجام شده که اگر برای مردم تبیین شود، خوشحال می‌شوند، افزود: تهدیدهای زیادی بوده که توسط نیروهای مسلح تبدیل به فرصت شده است. مهم‌ترین علتش همین پژوهش و تحقیقی است که شما در برنامه‌تان قرار دادید.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه ترویج اندیشه‌های نوین حقوقی در خلق و تفسیر قواعد حقوقی تأثیرگذار است، بیان کرد: امروز بدنه دستگاه قضایی از جمله سازمان قضایی نیروهای مسلح از غنی‌ترین ظرفیت‌های علمی، تخصصی و کارشناسی برخوردار است و تبادل اندیشه حقوقی توسط این سازمان با سازمان‌های نیروهای مسلح یک ضرورت است. قطعا سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح هم از این ظرفیت برخوردار هستند.

مصدق تاکید کرد: برگزاری اینگونه نشست‌های علمی و همایش‌ها یک ضرورت انکارناپذیر است. باید ببینیم که نتیجه برگزاری این همایش‌ها چه می‌شود. این همایش‌ها نباید اینگونه باشند که یک روز انجام و بعد هم تبدیل به کتاب شده و این کتاب‌ها در قفسه‌ها بمانند.

وی اضافه کزد: امروز یکی از مهم‌ترین وظیفه حقوقدانان و شما فرهیختگان این رشته آن است که ابعاد حقوقی بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی را بیان کنید. وقتی بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه می‌کنیم در ابعاد مختلف برای همه صنوف جامعه برنامه دارد. راهبرد نظام انقلاب اسلامی را مشخص کرده است و این یکی از آن ابعاد حقوقی این بیانیه گام دوم بود.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: ما چه مقدار برای تبیین ابعاد حقوقی این بیانیه وقت صرف کردیم؟ این وظیفه شما فرهیختگان جامعه حقوقی است که ببینید چه حقوقی در این بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است؟ مردم باید از این حقوق آگاه باشند.

وی گفت: حق مردم است که میزان مشارکت سیاسی، فعالیت‌های انقلابی و خیرخواهانه‌ای که سازمان‌های مختلف نیروهای مسلح در این سالهای اخیر در زلزله‌ها، سیل، حوزه سلامت و مسائل دیگر نشان دادند و خوب هم درخشیدند را بدانند.

 مصدق با اشاره یه اینکه حق مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت خود یکی از مهم‌ترین مسائل حقوقی است که در گام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده است و باید تبیین شود، گفت: هر سیاستی که مردم را از صحنه اجتماع و تعیین سرنوشت کشور دور کند، سیاست درستی نیست. این مهم باید برای مردم باید تبیین شود.

وی گفت: حق اجرای عدالت و امنیت قضایی یکی از حقوقی است که در این بیانیه آمده، مردم از قوه قضاییه و از ما مطالبه‌گری می‌کنند و حق دارند مطالبه‌گری کنند، این حق آنهاست.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ما وظیفه داریم در هر جا آنگونه که مردم انتظار دارند این حق را اجرا کنیم. این مردم، مردمی هستند که همه کارگزاران و خادمان باید شیانه روزی برایشان زحمت بشکند.

وی با اشاره به اینکه حق استقلال و آزادی یکی از حقوقی است که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، عنوان کرد: استقلال ملی به معنای آزادی ملت و حاکمیت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سطله‌گر جهانی است.

مصدق اضافه کرد: امروز اتحادیه اروپا یک نهاد مقدس به نام سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است، این اتفاق نیاز به تبیین دارد. صرف نظر از مسائل سیاسی که آنها در جای خود تعریف می‌شوند شما به عنوان فرهیخته حقوقی امروز وظیفه دارید قلم به دست بگیرید و بگویید اروپا با کدام کشور اینگونه رفتار کرده است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر سازمانی جزو نیروهای مسلح کشور است، گفت: سپاه پاسداران بزرگترین نهاد ضد تروریستی عالم و روح این مردم و اصلا خود این مردم است.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی ها تصور نکنند که با قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست این گروهک‌های تروریستی توانسته‌اند به نتیجه‌ای که مد نظرشان هست برسند، خیال خام آنها است.

 مصدق تاکید کرد: همین پاسدارها در بزنگاه‌های حساس جانشان را برای این مردم فدا کردند. پاسداران جانشان را فدا کردند تا مبادا قطعه‌ای از این زمین در دست دشمن قرار بگیرند. در زمستان سرد ۲۰ درجه زیر صفر تحمل کردند که مبادا آسیبی به این مردم برسد. در حالی که امروز اتحادیه اروپا به دنبال شیطنت‌های آمریکا، سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: قطعا نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ مناسبی به این اقدام اتحادیه اروپا خواهند داد. هم ستاد کل نیروهای مسلح آنگونه که در شأن آنهاست، برخورد خواهد کرد این ملت شریف نمی‌پذیرد که جزئی از نیروهای مسلح کشورش به نام سپاه در لیست گروهک های تروریستی قرار بگیرد.

وی یادآورشد: وقتی می‌گوییم سپاه بزرگترین نهاد ضد تروریستی است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به یادمان می‌آید. امروز چهره شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک ضد تروریسم در اذهان افراد عالم نقش بسته و نمی‌شود این نقش را کور کرد و از بین برد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه وظیفه شما حقوقی‌ها بسیار حساس است، گفت: امیدوارم با برگزاری اینگونه نشست‌های علمی در ارتقای سازمان‌های نیروهای مسلح کوشا باشید. آنگونه که تاکنون کوشا بودید.

وی گفت: آن مقداری که سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص پیشگیری از وقوع جرم و تخلف در سطح نیروهای مسلح زحمت کشیده، مقاله نوشتند و کارهای عملی کردند در هیچ نهاد دیگری صورت نگرفته، این را تبریک عرض می‌کنم. امروزه شاهد سالم‌ترین نیروهای مسلح در سطح جهان هستیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه