اخبار داغ

احمد وحیدی در گفتگو با دانا:

ثروت به تاراج رفته ایران از جنایت های بزرگ رژیم پهلوی است

ثروت به تاراج رفته ایران از جنایت های بزرگ رژیم پهلوی است
وزیر کشور گفت: یکی از جنایت های بزرگ رژیم پهلوی به تاراج بردن ثروت ملت ایران و بردن آن در خارج و صرف عیش و نوش کردن خود است.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته همزمان با سالروز فرار شاه خائن از کشور تجمعی بااسم تجمع طلبکاران شاه و تحت عنوان "مطالبه ۵۶ میلیارد دلار دزدی" از سوی کمیته مردمی - دانشجویی مطالبه گران از شاه در مقابل سفارت سوئیس در ایران برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تجمع طلبکاران شاه ,

مردم و دانشجویان در این تجمع تاکید کردند که ۴۴ سال پیش در چنین روزهایی که شاه خائن و جنایتکار از ترس افتادن به دست مردم و محاکمه و مجازات در دادگاه عدل اسلامی با سرقت ۵۶ میلیارد دلار اموال غارت کرده و به همراه همسر و فرزندانش به خارج گریخته، خانواده‌اش اموال مردم ایران را بازگردانند.

,

فرح پهلوی همسر شاه در واکنش به این مطالبه گفته است: « من چیزی ندزدیدم؛ جواهراتم را در گنجه‌های کاخ نیاوران گذاشتم و فقط یک جفت پوتین برای پیاده‌روی برداشتم!» این در حالی است که وی اعلام نکرد اگر منابع مالی چندانی در اختیارشان نبوده، کمک‌های مالی فراوان وی و بنیاد پهلوی به مخالفان نظام جمهوری اسلامی و زندگی اشرافی در خارج از ایران از کجا تامین شده است.

,

فرزند خود شاه نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده پدرم هنگام خروج از ایران حدود ۶۲ میلیون دلار از ایران خارج کرده و دارایی ما فقط همین مقدار است! 

,

باید گفت اموالی که خاندان پهلوی و وابستگان آنها از بیت‌المال ملت ایران غارت کردند و مستغلات و دارایی‌های آنها فهرستی بسیار طولانی است. شاه در سال ۱۳۳۷ شمسی «بنیاد پهلوی» را تاسیس کرد و بخشی از مایملک خود اعم از میهمانخانه‌ها، سهام کارخانه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها را در اختیار این بنیاد قرار داد. این بنیاد جایگزین «سازمان املاک و مستغلات پهلوی» شد و در مهر ۱۳۴۰، شاه برای سرپوش گذاشتن بر اموال نامشروع خود فرمان وقف دارایی بنیاد پهلوی به امور خیریه را صادر کرد. در صورتی که اکثر اعضای هیات امنای آن خود شاه و دربار بودند. علاوه بر اینها، مبالغ هنگفتی از درآمد نفت، به صورت اعتبارات بانکی در اختیار بنیاد پهلوی قرار می‌گرفت. در این حالت خاندان پهلوی نه‌ تنها اموال قبلی خود را از دست نداد، بلکه درآمد‌های نفتی و... هم به آن اضافه شد.

,

درباره دارایی‌های ملی که شاه و خانواده‌اش از سال‌ها قبل از انقلاب بویژه در ‌ماه‌های آخر رژیم از ایران خارج کرده‌اند، احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: یکی از جنایت های بزرگ رژیم پهلوی به تاراج بردن ثروت ملت ایران و بردن آن در خارج و صرف عیش و نوش کردن خود است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر کشور با بیان اینکه مفت خورانی که با پول های ملت ایران زندگی های بسیار تجملاتی و لاکچری برای خود درست کردند و در خارج عیاشی می کنند، گفت:  طبیعتا این موضوع باید مورد پیگری قرار می گرفت. البته باید گفت که دادگاه های خارجی که می توانند این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند، کار خود را به درستی انجام نمی دهند.

,

وحیدی با اشاره به اینکه مسئولان حقوقی تلاش های خود را خواهند کرد تا ثروت ایران را که به تاراج رفته را به کشور بازگردانند، تصریح کرد: اموال ملت  غیر قانونی از ایران خارج شد و لذا باید رسیدگی های لازم در این باره صورت گیرد.

,

بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به واکنش همسر محمدرضا پهلوی در خصوص اموال خارج شده توسط این خاندان از ایران، گفت: این واکنش را به فال نیک میگیریم و امیدواریم یک محکمه صالح میزان اموال غارت شده توسط این خاندان و محل خرج شدن این اموال که عمده آن برای ایجاد فشار رسانه‌ای و ناامنی در ایران بوده است را بررسی کند.

,

وی با بیان اینکه در خصوص خارج شدن اموال ملت ایران از کشور توسط خاندان پهلوی اسناد بسیار زیادی وجود دارد گفت: بررسی این موارد خوب است تا این افراد برای یک بار هم که شده مجبور پاسخگویی به ملت ایران باشند.

,

گفتنی است؛ هنوز هم مشخص نیست چه میزان از ثروت ایران توسط  شاه و خانواده‌اش به یغما رفته است و تکلیف این اموال و دارایی‌های ملی همچنان مبهم باقی مانده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه