اخبار داغ

وزیر رفاه در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

برآورد ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۱۴۰۲

برآورد ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۱۴۰۲
سید صولت مرتضوی از برآورد ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد.
[

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا  از برآورد ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم بودجه خوبی برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این در حالیست که علی همت محمودنژاد سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم آن‌که مستمری افراد دارای معلولیت در حال حاضر کمتر از ۲.۵ کیلوگرم گوشت است، ۵۰۰ هزار نفر از معلولان همچنان منتظر برقراری مستمری و حق پرستاری هستند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مجلس حق خود را در قبال افراد دارای معلولیت ادا نکرده‌اند، گفت:  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حذف پشت نوبتی افراد دارای معلولیت و تراز مستمری مطابق با ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و همچنین ارتقای کیفیت بهداشت این افراد باید اقدامات اساسی در بودجه سال ۱۴۰۲ به عمل آورد. 

,

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی با اشاره به اینکه برای ساخت پردیس جامع علمی پژوهشی _کاربردی کشور جهت کمک به تولید دانش در حوزه توانبخشی و تولید تجهیزات و وسایل مورد نیاز افراد دارای معلولیت مطابق با استانداردهای جهانی حداقل به ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که این موضوع در بودجه سازمان بهزیستی پیش‌بینی نشده است.

,

وی معتقد است که برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مطابق با تورم و مشکلات اساسی معلولان به ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

,

 محمودنژاد همچنین تاکید کرد که باید حق پرستاری و حق نگهداری معلولانی که در خانه نگهداری می‌شوند با مستمری معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند برابر باشد. همچنین باید حق پرستاری و حق نگهداری معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند به حساب خود افراد دارای معلولیت واریز شود تا آنها در انتخاب مرکز آزادی عمل داشته باشند.

,

به گزارش دانا؛ کمپین معلولان با ارسال چند نامه جداگانه خطاب به رئیس مجلس، نمایندگان، معاون قوانین مجلس همچنین سازمان برنامه و بودجه خواستار بازگشت ردیف و افزایش بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان شدند که تا زمان تنظیم این گزارش اقدام مؤثری درباره دغدغه و مطالبات اشاره‌شده در نامه و نگرانی فعالان مدنی نشده است. حال باید دید فردا چه تصمیمی برای بودجه در نظر گرفته خواهند گرفت!.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه