اخبار داغ

در راستای اجرای دستور رئیس قوه‌قضاییه؛

سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس راه اندازی شد

سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس راه اندازی شد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرای قضایی از تاکیدات مقامات عالی نظام است گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی ،ساماندهی فرآیند کارشناسی‌های قضایی راه اندازی و در اختیار تمام قضات کشور قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوه قضائیه، محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرای قضایی از تاکیدات مقامات عالی نظام است گفت: با همین هدف و در راستای اجرای سند تحول قضایی ،ساماندهی فرآیند کارشناسی‌های قضایی راه اندازی و در اختیار تمام قضات کشور قرار گر فته است.

کاظمی فرد با بیان اینکه سند تحول قضایی و استفاده از فناوری‌های نوین مورد تاکید ویژه رییس قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای است تاکید کرد: در سند تحول قضایی تکالیف مستقیم و غیرمستقیم گوناگونی بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه قرار گرفته است. این مرکز با جدیت در حال انجام و اجرایی کردن این وظایف است.چه تکالیفی که به صورت مستقیم و چه تکالیفی که به صورت غیر مستقیم در سند تحول قضایی بر عهده مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است به صورت جدی در حال اجرایی شدن است.یکی از این اقدامات راه اندازی سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام فرآیند در این سامانه به صورت کاملا الکترونیک و هوشمند صورت می گیرد گفت:با راه‌اندازی سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس مشکلاتی که در گذشته وجود داشت از بین رفته است و زمینه کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرای قضایی فراهم شده است. استفاده از این سامانه باعث می شود تا فرایند های رسیدگی به پرونده ها تسریع شود. همچنین امکان نظارت کنترل در اجرای فرآیندها ایجاد شده است.این سامانه باعث حذف کامل کاغذ، کاهش مراجعات حضوری مردم و سرعت در فرآیند رسیدگی ها می‌شود.

کاظمی فرد در ادامه با بیان اینکه این سامانه با بهره گیری از هوش مصنوعی و فناوری های نوین ایجاد شده است تاکید کرد: اتقان آرای قضایی از دیگر مزیت های این سامانه است. استفاده از این سامانه آسیب هایی که در گذشته وجود داشت را از بین می‌برد و باعث اتقان آرای قضایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه