اخبار داغ

پرونده نوبت اول آزمون سراسری بسته شد

پرونده نوبت اول آزمون سراسری بسته شد
برگزاری نوبت اول آزمون سراسری بعدازظهر امروز به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از روز گذشته با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در نوبت صبح و گروه زبان‌های خارجی در نوبت بعدازظهر و برگزاری آزمون گروه علوم انسانی و علوم ریاضی در نوبت صبح امروز و گروه هنر در نوبت بعدازظهر امروز به پایان رسید و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

کنکور امسال بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد، چهار تغییر مهم «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» را در کنکور امسال شاهد بودیم.

براین اساس سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ که روز گذشته و امروز برگزار شد، تعداد ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب شرکت کردند که از این تعداد ۵۸۹ هزار و ۵۰۲ داوطلب زن و ۳۸۸ هزار و ۹۵۸ داوطلب مرد بودند.

در گروه علوم تجربی به عنوان پرجمعیت ترین گروه کنکوری ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر، در گروه علوم انسانی ۳۰۹ هزار و ۲۱۹ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۵۹ هزار و ۵۱۴ نفر و در گروه هنر ۳۹ هزار و ۵۵ نفر شرکت کردند.

نتایج اولیه آزمون نیز نیمه اول اسفندماه و نمره کلی داوطلبان به اضافه سوابق تحصیلی در مرداد ماه اعلام می‌شود و در آن زمان داوطلبان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

ظرفیت پذیرش تا زمان انتخاب رشته در مردادماه ۱۴۰۲ مشخص می‌شود.

ثبت نام برای نوبت دوم آزمون سراسری از ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه  ۱۴۰۲ آغاز و نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه