اخبار داغ

تأکید رئیس جمهور عراق بر لزوم حل مشکلات خاورمیانه بدون دخالت خارجی

تأکید رئیس جمهور عراق بر لزوم حل مشکلات خاورمیانه بدون دخالت خارجی
«عبداللطیف رشید» در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با تأکید بر اینکه مشکلات خاورمیانه باید بدون مداخله خارجی حل شود، گفت که جنگ کمکی به کشورهای منطقه نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس با عنوان «آینده خاورمیانه» گفت: عراق در گذشته از جنگ‌ها، درگیری‌ها، تروریسم، تحریم‌ها و جنگ با کشورهای همسایه آسیب دیده است.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه افزود: عراق کشوری ثروتمند است و اکنون امنیت آن بیشتر شده است. عراق از افزایش قیمت نفت سود برد و دولت در اجرای برنامه‌های خود جدی است.

رشید تأکید کرد: برنامه جدید دولت بر دو بُعد استوار است؛ نخست، برنامه فوری که اجرای طرح‌های فوری مرتبط با بهداشت، مسکن و آموزش و پرورش را شامل می‌شود و دوم، پروژه‌های راهبردی از جمله پروژه‌های نفت و گاز. عراق روزانه ۴ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و تمایل به افزایش مقدار آن و بهره مندی از گاز وجود دارد.

رئیس جمهور عراق ابراز امیدواری کرد که در اجرای این پروژه‌ها همکاری‌های بین المللی صورت گیرد و موضوع به عراقی‌ها محدود نشود زیرا عراق به کمک‌های بین المللی و سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد.

عبداللطیف رشید همچنین بر لزوم حل و فصل مناقشات و مشکلات خاورمیانه بدون مداخله خارجی تأکید کرد و افزود که جنگ به کشورهای ما کمکی نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه