اخبار داغ

آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی پس از ۴۰ سال اسارت

آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی پس از ۴۰ سال اسارت
«ماهر یونس» از قدیمی‌ترین اسرای فلسطینی صبح امروز (پنجشنبه) پس از ۴۰ سال اسارت در میان استقبال پر شور مردمی به خانه بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماهر یونس» از قدیمی‌ترین اسرای فلسطینی صبح امروز (پنجشنبه) پس از ۴۰ سال اسارت در میان استقبال پر شور مردمی به خانه بازگشت.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، مقامات صهیونیستی شب گذشته از آزادی ماهر یونس خبر داده بودند و همزمان ده‌ها خودروی نظامی شبانه وارد روستای «وادی عاره» در حومه حیفا، محل زندگی او شدند تا اوضاع را در کنترل خود داشته باشند.

این اسیر فلسطینی پس از آزادی از زندان «اوهلی کیدار» در جنوب فلسطین اشغالی راهی حیفا شد و در بدو ورود به روستای «وادی عاره» هزاران فلسطینی از او استقبال کردند. «نادر یونس» برادر او به العربی الجدید گفت که رژیم صهیونیستی فشار زیادی به خانواده‌ آن‌ها برای ممانعت از برگزاری مراسم استقبال وارد کرده بود اما آن‌ها مصمم بودند که مراسمی در شأن ماهر یونس برگزار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,


 
 
 

,
,
, ,
,

دو هفته پیش نیز «کریم یونس» پسر عموی ماهر یونس پس از ۴۰ سال اسارت از زندان آزاد شد. ماهر یونس در ۱۸ ژانویه ۱۹۸۳ (۲۷ دی ۱۳۶۲)  و چند ماه پس از دستگیری «کریم یونس» به اسارت در آمد. اتهام آن‌ها مقابله مسلحانه در برابر رژیم صهیونیستی، کشتن یک نظامی و عضویت در جنبش فتح بود.

,

 

,



«ماهر یونس» در ابتدا به اعدام محکوم شده بود، سپس بعد از چند ماه، حکم او به حبس ابد تبدیل شد و در سال ۲۰۱۲ به ۴۰ سال کاهش یافت. پدر او در سال ۲۰۰۸ درگذشت و نتوانست آزادی پسرش را ببیند.

او در مصاحبه کوتاهی با شبکه المیادین گفت که تنها خواسته او وفاق و همبستگی گروه‌های فلسطینی است و اگر فلسطینی‌ها در کنار یکدیگر بودند، اکنون فلسطین آزاد شده بود.

,
, ,
,
,
,

 

,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه